Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#669717
hoi,

ik wil duck gaan geven aan mijn pup. maar niet helemaal stoppen met brokken geven. ook al weet ik dat er hier mischien ook mensen zijn die fel tegen brok zijn :-[. ik wilsochtends gewoon op brok houden maar savonds gewoon duck. nou wou ik weten of ik gewoon nu duck kan geven zonder problemen. ze kregen hier bij mij al rodi schijven (3x in de week) maar wil voor de pup volledig over op de duck. ik wil de brokken behouden meer als ik de duck vergeet dat hij zo over zou kunnen gaan op de brok zonder problemen met zijn darmen. als ik het zo wil doen sochtends brok en savonds duck wat is de verhouding dan? 2 schijven savonds voldoende? als de tijd daar is wil ik misschien wel vaker duck gaan geven dan alleen savonds hoor maar moet even zien hoe dit valt. :-[ jullie merken al dat ik er niet zoveel verstand van heb kunnen jullie mij aub helpen met mijn vragen? iig bedankt

groetjes mirjam
Door Lizzy
#669726
Hoi Mirjam, aangezien je zelf al aangeeft dat wij niet echt (echt niet) voorstander zijn van brokken, ga ik daar verder niet op in ;). Als je twee maaltijden per dag voert, 's morgens brokken en 's avonds Duck: dan kun je 's morgens de helft van de aanbevolen daghoeveelheid geven (dit is met brokken vaak te veel dus let even op of je hond hier niet te dik van wordt) en de helft van de aanbevolen hoeveelheid Duck.

Om te weten hoeveel Duck je pup per dag mag hebben kun je kijken op de website van Duck (http://www.ducknatuurvoeding.com). En dan klikken op voedingstabel. Voor pups moet je kolom 4 nemen. Links zie je de gewichten staan. Daar moet je het gewicht nemen van wat je pup nu weegt. Volgens mij weegt 1 schijf Duck 100 gram.
Door lightning
#669737
hoi,

bedankt voor je antwoord ;) mijn pup kreeg al geen puppen voer meer dus heb ook geen duck in huis voor puppen. heb duck uitmuntend in huis gehaald. is het geen probleem om nu savonds duck te geven en sochtends brok? zonder problemen met de darmen te krijgen?? :)
Door 202Spots
#669738
[quote="lightning"]
. ik wil de brokken behouden meer als ik de duck vergeet dat hij zo over zou kunnen gaan op de brok zonder problemen met zijn darmen. [/quote]
Wanneer 'n rauw etende hond b.v alleen in de vakantie brokken zou eten dan kan dat wel hoor!
Niet moeilijk doen tijdens vacantie an thuis weer gewoon terug naar vers/rauw voer
p.s Sommige denken dat ze verwend worden met die droge dingen....  ::):-\ >:(

en de ene maaltijd brokken en de andere maaltijd rauw kan ook.
Door Lizzy
#669742
[quote="lightning"]
hoi,

bedankt voor je antwoord ;) mijn pup kreeg al geen puppen voer meer dus heb ook geen duck in huis voor puppen. heb duck uitmuntend in huis gehaald. is het geen probleem om nu savonds duck te geven en sochtends brok? zonder problemen met de darmen te krijgen?? :)
[/quote]

Nee, Duck uitmuntend is prima. Maar voor een pup moet je de hoeveelheid voor een pup aanhouden.

En nee, 's morgens brokken en 's avonds Duck is geen probleem.
Door lightning
#669769
bedankt voor jullie reacties.. nou heb ik dus 2 schijven duck gegeven. is dus zeker nog te weinig? las mij de duck echt goed bevalt dan ga ik wel meer duck geven en minder brok. ik gewef geen brok om ze te verwennen daar heb ik wel de botten en de lamshart voor en zo ;)
Door Twiz
#669876
Als een hond gewend is om versvlees te eten, zijn de darmen niet van slag als ze een keer brokken moeten eten. 
Iets anders is het als een hond alleen maar brok A krijgt en je geeft dan een keer brok B, dan zie je nogal eens problemen met de vertering/ontlasting.

Dus als je er een beetje aan twijfelt om vanwege die reden toch nog brok bij te geven ipv. alleen maar Duck, dan kun je die twijfel gerust achterwege laten hoor. Een vershond kan heel wat verandering hebben als die verder gezond is.

Ik weet natuurlijk niet wat je pup nu weegt, maar ik denk, als hij 200 gram eet als halve dagportie zal hij zo'n 8 kilo zijn?
Als de pup zwaarder is mag hij best wat meer hebben.
Door lightning
#669880
[quote="Twiz"]
Als een hond gewend is om versvlees te eten, zijn de darmen niet van slag als ze een keer brokken moeten eten. 
Iets anders is het als een hond alleen maar brok A krijgt en je geeft dan een keer brok B, dan zie je nogal eens problemen met de vertering/ontlasting.

Dus als je er een beetje aan twijfelt om vanwege die reden toch nog brok bij te geven ipv. alleen maar Duck, dan kun je die twijfel gerust achterwege laten hoor. Een vershond kan heel wat verandering hebben als die verder gezond is.

Ik weet natuurlijk niet wat je pup nu weegt, maar ik denk, als hij 200 gram eet als halve dagportie zal hij zo'n 8 kilo zijn?
Als de pup zwaarder is mag hij best wat meer hebben.


[/quote]

hij krijgt sochtends brok en is al 7 maanden hoor. ;) sochtends krijgt hij 200 gram brok. vanavond heeft hij dus 2 schijven duck gehad zullen wel 100 gram zijn per stuk. is dit dan nog te weinig? hij weegt al 19 kilo ;). de ochtend brok blijft voor lopig eerst maar kijken hoe hij reageert op de duck
Door Twiz
#669887
De hoeveelheid die je van brok of versvlees geeft verschilt enorm. Brok is nl  "droge stof"   terwijl versvlees al voor meer als de helft uit vocht bestaat.
Voor een hond van 7 maanden met een gewicht van 19 kilo zou je per dag ongeveer (afhankelijk van de aard van de hond en de hoeveelheid beweging) toch eerder denken aan zeker 750 gram versvlees PER dag, dat zou dus betekenen dat je zo'n 375 gram mag geven, naast de helft van de aanbevolen hoeveelheid brokken die hij mag hebben.

Dit hoeft natuurlijk niet bij jou hond zo te zijn, maar ik denk dat je hond toch wel wat hongerig is na maar 200 gram versvlees. En op termijn zou hij ook wel  eens wat mager kunnen worden. Let wel dit gaat over honden die een normale hoeveelheid beweging krijgen, redelijk actief zijn en dus de normale dag portie brokken gewend zijn.

Als je hond ook nog gewend is om op dezelfde tijdstippen eten te krijgen kan hij ook s'ochtends wat gal gaan spugen omdat de maag te leeg is. Gewoon omdat de avondmaaltijd te klein is.
Door Ziviaantje
#669899
Het probleem bij mijn pup ( nu ook 7 maanden ) was dat als ik 's morgens brok gaf en 's middags vers ze de brokken niet meer wilde  ;D ;D ;D Slimme hond hè ? Die wilde alleen nog maar vlees. Het grappige is dat als ze mee is naar mijn werk ik in de pauze oefeningen met haar doe met als beloning.... puppybrokjes, doet ze dan een moord voor  ::) Maf beest.
Door lightning
#669954
hij eet niet zo snel. heb eerder het idee dat hij weinig honger heeft ondanks veel buiten en werken en spelen. het is een border dus doet veel. hij eet het vlees net zo traag/langzaam als de brok. dus of hij het lekkerder vind weet ik niet. het vlees gisteren is goed gegaan en had geen last van zijn darmen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door