Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pino
#669564
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier, ik heb altijd brokken gevoerd en kwam toevallig terecht bij Carnibest. Aangezien ik niets weet van versvoer en ik het idee heb dat jullie hier veel ervaring hebben met zowel versvoer als brokken heb ik een aantal vraagjes.
Vanavond ga ik mijn eerste twee kilo carnibest halen en ben dus van plan om morgen te beginnen met voeren. Kan ik Carnibest altijd voeren? Ik bedoel kan ik mijn hondje 7 dagen in de week 2 maal per dag Carnibest geven? Moet ik afwisselen met andere smaken Carnibest? Zit in Carnibest alles wat ze nodig heeft? Welk soort Carnibest kan ik het beste geven? Mijn hond eet heel slecht, soms eet ze wel drie dagen achter elkaar helemaal niets, ze haart enorm ( ik moet twee maal per dag stofzuigen) en ze zit zichzelf altijd te bijten en te krabben (ze heeft absoluut geen vlooien).Wie heeft goeie tips en advies voor mij?
Alvast heel hartelijk bedankt!!
Door Qwertu
#669588
Carnibest is compleet en kun je dus net zoals brokken 24-7 voeren. Afwisselen met andere smaken hoeft niet, maar mag wel. Ikzelf doe dat wel.
Veel hebben als hoofdvoer de natuurversie. Ik wissel dat af met lam en rijst. Eend is me te duur daarvoor en past blijkbaar ook meer in een eliminatie dieet.

Mijn beagle verhaarde trouwens ook erg veel op brok en dat is ontzettend verbeterd.
Door Robian
#669607
Carnibest is helemaal compleet dus je kunt het 7 dagen in de week voeren.
In Carnibest zit alles wat je hond nodig heeft en het is gezonder dan brok.
Je mag het afwisselen met andere smaken maar het hoeft niet.

Als je hond nog nooit versvoer heeft gehad kan het zijn dat de ontlasting in het begin wat dunner is als normaal en dat de jeuk iets erger wordt. Dit komt omdat je hond gaat ontgiften. (dus alle overbodige stoffen van de brok die nog in het honde lijfje zitten gaan er dan uit)
Mocht hij/zij echt aan de diaree gaan dan kun je het even een paar dagen met kokend water overgieten.
Mijn honden hebben nooit last gehad van ontgiften dus het is per hond verschillend.

Schrik niet als je hond drastisch minder gaat poepen. Versvoer verteerd veel beter dan brok en daardoor heeft hij ook minder "afval" (oftewel poep)
Mijn honden poepen 1 keer per dag en dan ook nog erg weinig. Ik zoek me soms een ongeluk om het te vinden in het gras :D

Geweldig dat je overgaat op versvoer. Ik ben benieuwd wat je hond van het eten vind.
(Wedden dat ie het lust?)

Mochten er vragen zijn, stel ze gerust. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die je met raad bij kunnen staan.

Gr. Sylvia
Door Nicky
#669611
Hee Hallo! Ik ben ook nog niet zo lang hier, maar voer mn hond wel al langer KVV, maar we zijn sinds zo'n 4 weken over op Carnibest door een voedselallergie. Mijn hond is (was, moet ik nu zeggen) ook een moeilijke eter, vandaar dat ik even wilde reageren. Mijn hond krijgt CB eend/rijst omdat ze aan een eliminatiedieet zit voor dr allergie.

Ze vond het eerst maar niks, maar das niet anders bij ander voer...het is een verschrikkelijke pietlut met eten. Ik kreeg de tip om er in het begin, de eerste paar dagen dus een beetje gekookt water overheen te doen. En dat heeft geholpen! Dat hebben we langzaam steeds minder gedaan en nu loopt ze zelfs om dr eten te zeuren!

Wel heeft ze een paar dagen diarree gehad (niet heel erg) en vieze oogjes en oortjes, maar dat hoort erbij! Ze heeft nu veel meer energie (tot vervelens toe :) ) en volgens mij (misschien wishfull thinking hoor) wordt de jeuk tussen haar voetjes ook al minder!

Ik hoop dat het bij jou net zo'n effect heeft! Succes!
Door Pino
#669640
Ik ben blij te horen dat jullie allemaal zo'n goeie ervaringen hebben, ik ben heel benieuwd hoe het met mijn hondje zal gaan verlopen.
Ik heb het idee dat ze het in ieder geval lekker gaat vinden, het is een voormalig straathondje uit Griekenland dus ik heb zo'n vermoeden dat ze eerder vers vlees gehad heeft, in de dierenwinkel staat ze in ieder geval als eerste bij van die natuurlijke botten. Nu nog hopen dat haar jeuk weg gaat en dat ze minder gaat verharen, dat zou voor ons allebei een grote opluchting zijn.
Bedankt voor jullie reacties, heel fijn! Als er mensen meer mensen zijn met ervaring enz. dan hoor ik het heel graag.
Door Yves
#669653
Ik geef ook o.a. CB maar ook andere merken en kvv. Mensen die barfen geven namelijk ook niet elke dag hetzelfde en trouwens voor mensen wordt ook aangeraden om afwisselend te eten, dus waarom zou dat voor mijn hond niet gelden denk ik dan.
Door Pino
#669674
Heeft iemand trouwens ervaring met het merk "Bandit"?
Ook net iets over gehoord, en ik weet niet hoe de kwaliteit en de prijs zijn in verhouding met carnibest.
Door gosha
#669839
ik voer nu sinds een kleine 3 weken vers. Ik wissel de merken af, ik heb nu CB, rodi, smuldier en wico. en 1 dag in de week barf't ze ;) dat vind ze super. Ze is niet aan de diaree geweest en poept nu heel weinig, wel plaste ze af en toe 's nachts binnen in de bench, dat wordt ook minder, er zit natuurlijk veel meer vocht in dan in brokken. wat ik aan haar merk is, behalve dat ze veeeel beter eet, dat haar vacht er al op vooruit gaat. Ze had een dunne fluffy vacht en nu krijgt ze volume en structuur! je hoort het al, ik ben tevreden. ;D
Door Pino
#671361
Vanaf vrijdag krijgt mijn hond Carnibest, en het is wonderbaarlijk....ze eet!  ;)
Ze keek me vrijdag heel raar aan toen ik die bak met vlees voor haar neus zette, maar wel met zo'n blik van: he he, eindelijk iets dat ik lust, en daar had je zo lang voor nodig om daar achter te komen?
Ze poept inderdaad ongeveer de helft minder dan voorheen.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf een beetje moeite heb met dat vlees, het ziet er eerlijk gezegd vreselijk uit, maar de geur is tien keer erger, maar ja, ik moet er maar aan wennen. Als het goed is voor haar moet ik het er maar voor over hebben. :o
Ik ben erachter gekomen dat er ook een winkel in de buurt is die Energiqu verkoopt, ik denk dat ik Carnibest af ga wisselen met Energiqu, eens kijken hoe dat gaat.
Door Robian
#671396
Vind jij de Carnibest stinken  :o
Dan moet je toch een keer bij ons langskomen als de heren pens eten  :D

Zelf ben ik aan de luchtjes gewend dus zelfs de pens vind ik niet stinken. Vriendlief heef hier echter een andere mening over  :yucky:

Maar geweldig dat ze het eet. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door