Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Demi Duchesse
#669150
Hoi vraagje, vind het gebeuren met welke botten toch nog even ingewikkeld.

Ik heb een kalfsknie gekregen. Groot aan een stuk.

Mijn vraag kun je deze gerust geven of is deze ook net als het schouderbot van de rund te hard?
Groetjes Nancy
Door Happy Tail
#669189
ik geef deze ook wel heel af en toe. maar dan als recreatiebot.
Moet er nog bijvertellen dat Baya een verstandige hond is en bot dat te hard is niet zal kapot bijten. En als alles eraf gehaald is aan pees ed dan gaat het de kliko in.
Een schouder knaagt ze hier weg alsof het een wasa krackertje is.
Door 202Spots
#669195
Je hebt 'n grote hond...dus ik zou er 'n beetje op laten kluiven en na 15-20 min weghalen.
Door hellenbanjerbo
#669199
ik kijk tegenwoordig wel uit met die harde botten. van de tijd dat ik nog niet beter wist (lang leve barfplaats) en rustig brokken voerde en af en toe zo'n gerookt bot gaf van de slager waar ze dagen op zaten te knagen, echt knetterhard, hebben mijn doggiez nu al (bijna 7 en 3) behoorlijk versleten tanden. en ik hoop toch dat ze er nog vele jaren heerlijk mee kunnen barfen. ook recreatiebotten geef ik dus niet meer. wij recreeren wel met iets anders. maar goed, als je een hond hebt die van zich zelf al zo verstandig is om niet aan een hard bot te knagen, kan je zo'n knie wel kwijt.
Door Lizzy
#669522
Ik geef ze ook niet, dit soort botten. Te hard. Brutus z'n kies is afgebroken op een te hard bot. Ik vind dat toch echt heel zonde.
Door Lizzy
#669624
Demi Duchesse schreef: Voor deze keer hebben we hem dus maar lekker gekookt.
Zonde er niks mee te doen.
Wat er afkomt krijgt ze maar voor lekkers, het is voor haar ook Sinterklaas he.
Groetjes Nancy.
Waarom gekookt? Heb je er zelf soep van gemaakt?
Door Lizzy
#669723
Demi Duchesse schreef: whahaha ja heb er uiteindelijk een bouilon van getrokken en Demi mocht lekker afkluiven kluiven.
Heb daarna kaal bot weg gegooid.
Nou, je hond een gekookt (kalfsbot) laten afkluiven is echt een buitengewoon slecht idee. Botten die verhit zijn geweest worden knetter-hard en gaan zelfs splinteren. En harde botten zijn de pest voor het gebit. En knetterharde splinters zijn de pest voor de ingewanden van je hond.

Misschien niet geheel onverstandig om dit document te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 30 nov 2006, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yves
#669810
Ik begrijp het nog niet helemaal  ???
Heb je nou soep voor mensen of voor honden gemaakt?
En als het voor de hond is, waarom heb je er dan aftreksel van gemaakt?
Door judith1967
#669818
Nou,als ik het goed gelezen heb,heeft ze er bouillion van getrokken,voor haarzelf. ;)
Lekker soeppie!!
Door Yves
#669832
Ja, ik begrijp!
:sofa: Durf niet anders. Straks krijg ik een knieschijf naar mijn hoodf geslingert  :D
Door tieneke
#669834
Yves schreef: Ja, ik begrijp!
:sofa: Durf niet anders. Straks krijg ik een knieschijf naar mijn hoodf geslingert  :D
:2funny: :2funny:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door