Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#665032
Heeft er iemand ervaring met het snijden van diepbevroren kvv zoals CB of Bibi dus echt kg verpakkingen? Ik heb nu een elektrisch mes met diepvriesmes besteld in de hoop dat ik het zo beter in stukken kan snijden. In de koelkst ontdooien en porties eraf halen is voor mij namelijk geen optie. Daarnaast snij ik graag gelijk tientallen kg op maat dan rol voor rol.
Door *Natasja*
#665035
Ik snijd de Bibi iedere avond in porties, nadat ik het 2 tot 2,5 uur op de aanrecht heb laten "ontdooien". De buitenste laag is dan wat zachter, waardoor het makkelijker snijden is. Toen we op vakantie gingen, heb ik op deze manier voor de eerste dagen ook de porties van te voren verdeeld.
Door Cindy de Wolf
#665122
[quote="*Natasja*"]
Ik snijd de Bibi iedere avond in porties, nadat ik het 2 tot 2,5 uur op de aanrecht heb laten "ontdooien". De buitenste laag is dan wat zachter, waardoor het makkelijker snijden is. Toen we op vakantie gingen, heb ik op deze manier voor de eerste dagen ook de porties van te voren verdeeld.
[/quote]

Zo deed ik dat ook, alleen ik heb liever een voorraad op maat liggen. Van de zomer zaagden we het met een afkapzaag, ook het spul uit mill en dat ging fantastisch maar nu gaat dat niet meer. Enerzijds vanwege het weer anderzijds omdat we slecht in de tuin kunnen (groot onderhoud). Ik zaag dan vaak 70kg in porties vandaar. Hoop dat het gaat werken. Zo niet dan heeft Martijn een extra elektrisch mes ;D
Door Bianca1
#665148
Mijn ervaring?
Met een electrisch mes gaat het net zo waardeloos als een gewoon mes... :-\ sorry. Nu Odin en Lana met zijn tweetjes zijn ontdooi ik op de kvv dagen gewoon een hele rol, die hebben ze in 2,5 dag op. dat kan net. voorheen moest ik ook snijden en dat vond ik zo'n k*twerk dat ik helemaal van de rollen ben afgestapt en energique ben gaan voeren wat perfect beviel.
Door Cindy de Wolf
#665167
[quote="Bianca1"]
Mijn ervaring?
Met een electrisch mes gaat het net zo waardeloos als een gewoon mes... :-\ sorry. Nu Odin en Lana met zijn tweetjes zijn ontdooi ik op de kvv dagen gewoon een hele rol, die hebben ze in 2,5 dag op. dat kan net. voorheen moest ik ook snijden en dat vond ik zo'n k*twerk dat ik helemaal van de rollen ben afgestapt en energique ben gaan voeren wat perfect beviel.
[/quote]

Gebruikte je een gewoon electrisch mes of een met een diepvriesmes? Met een gewoon mes gaat het idd kl#te. Ach nooit geschoten is altijd mis zullen we dan maar zeggen ;)
Door Ellen Els en Nina
#665276
Nina weegt ongeveer 10 kg. Ik haal voor haar CB-rollen van een pond. Daar doet ze 2 dagen mee.

Meestal leg ik zo'n rol 's avonds uit de vriezer in de koelkast. 's Morgens is het meestal nog niet helemaal ontdooid, maar wel snijbaar. Ik snij 'm dan met een gewoon mes doormidden. Leg meteen de kleine ochtendportie op de aanrecht om helemaal te ontdooien en de rest gaat terug in de koelkast voor 's avonds en de dag daarna.
Loopt gesmeerd  :) geen omkijken naar.
Door Bianca1
#665290
[quote="Cindy de Wolf"]
Gebruikte je een gewoon electrisch mes of een met een diepvriesmes? Met een gewoon mes gaat het idd kl#te. Ach nooit geschoten is altijd mis zullen we dan maar zeggen ;)
[/quote]
een heus elektrisch diepvriesmes...
Door maja
#665588
ik gebruik hiervoor een hakmes  dat gaat prima,
eerst even wat ontdooien en dan met je gewicht erop leunen , snijd mooi door zonder moeite , doet dat met alle vlees dat bevroren is en ik in porties moet maken .
Door Lil
#665837
[quote="Bianca1"]
een heus elektrisch diepvriesmes...
[/quote]

Dat zou toch eigenlijk moeten gaan lukken. Een diepvriesmes is toch speciaal voor bevroren vlees of ik vergis ik me dan?
Door Cindy de Wolf
#665904
[quote="Lil"]
Dat zou toch eigenlijk moeten gaan lukken. Een diepvriesmes is toch speciaal voor bevroren vlees of ik vergis ik me dan?
[/quote]

Tsja, dat leek mij dus ook, krijg hem een dezer dagen binnen en dan gaan we het eens uit proberen. Zoals boven beschreven deed ik het ook, maar dan echt rol voor rol, ik doe liever gelijk 70kg en dat gaat nu eenmaal niet. Dat is het nadeel van 5 barf honden en 1 die zweert bij de CB ;) ;D
Door chellie
#666118
Gewoon de rol een half uurtje in koud water (koud niet warm) en je snijdt er zo doorheen. Ik snij altijd met een broodmes en dan kunnen de porties zo de vriezer weer in! omdat ze nog half bevroren zijn..succes! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door