Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#669025
Ik zag net dat ik nog een hele voorraad schapen- en/of geitenlongen in de vriezer heb liggen (onderdeel van de orgaanpakketjes). Ik voer ze rauw eigenlijk niet, maar kan ze natuurlijk wel drogen bij wijze van snack. Nu heb ik inmiddels ruim ervaring met hart, lever en spiervlees, maar: hoe lang duurt het drogen van een long? En doe je dat in z'n geheel of in stukjes/ reepjes?

Graag jullie ervaringen en expertise. Thanks! :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#669029
Stukjes, reepjes, dat maakt niet zoveel uit. Het kan prima, het is vrij vlot droog in verhouding tot pens oid.
Door Robian
#669031
Droog je het in een droogmachine of in de oven?

Ik heb de long laatst in de oven gedroogd. Op laagste temperatuur, een uurtje of 6.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#669075
Robian schreef: Droog je het in een droogmachine of in de oven?

Ik heb de long laatst in de oven gedroogd. Op laagste temperatuur, een uurtje of 6.
In de heteluchtoven. Ik doe lever/hart etc. altijd op rond de 80 graden. Begrijp ik goed dat long op een lagere temperatuur moet?
Door Robian
#669178
Judith van Sam schreef: In de heteluchtoven. Ik doe lever/hart etc. altijd op rond de 80 graden. Begrijp ik goed dat long op een lagere temperatuur moet?
Ik moet thuis eerst kijken wat de laagste temperatuur is op mijn hetelucht oven.
Het zou heel goed 80 graden kunnen zijn.
Ik zou gewoon gaan drogen op dezelfde temp als lever/hart en dan even iets vaker checken hoe het droogt.
Door hellenbanjerbo
#669192
ik knip de long in kleine stukken en tijdens het droogproces knip ik ze nog een keer. op 60 graden in mijn droogmachine een uurtje of 8 a 9. mijn honden en ook vele anderen vinden ze heerlijk en wat ook zo fijn is: het meurt je zakken niet uit zoals bij gekochte gedroogde long.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door