Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#664220
Zou BB kunnen helpen in verband met benchtraining? Hij slaapt wel in zijn bench, maar overdag, als we even uit het zicht zijn, huilt hij de longen uit zijn kleine lichaampje.
We doen alles stap voor stap, maar misschien dat BB een hulpmiddel zou kunnen zijn?
Door Lil
#664277
Je zou het kunnen proberen, maar dan moet je eerst weten waarom hij huilt.

Klopt voor de rest je benchtraining? Dus alleen in de bench eten, deurtje altijd open laten en daarna tijdens het eten even deurtje dicht en dan weer open voordat hij klaar is etc. En dit heel erg langzaam opbouwen totdat hij het deurtje dicht accepteert en dan uitbreiden met uit het zicht gaan. Nooit eruit halen zolang hij huilt, dan leert hij dat als hij huilt jullie hem eruit halen.

Hij heeft toch geen verlatingsangst? Kan hij jullie zien als hij in de bench slaapt en is het deurtje dan dicht? Weet hij dat jullie ergens anders slapen dan hij en huilt hij alleen als jullie echt weg zijn? Als je naar de wc gaat en je doet de deur dicht, wat doet hij dan?

Poeh wat veel vragen stel ik he....
#664278
Ik heb geen ervaring met BB dus kan je vraag daarover niet beantwoorden. Maar heb je ook al eten/ snoepje/speeltjes in de bench geprobeerd? In elk geval iets wat ie leuk vind.

Wij gaven in het begin Nina een Kong met lekkers erin in de bench. En die kreeg ze ook alleen maar in de bench, nooit daarbuiten, zo bleef die Kong "exclusief" ;) en was ze lekker bezig in de bench.
Door chrisje
#664353
Fonzke eet in zijn bench met het deurtje dicht. Hij slaapt ook in zijn bench, en kan ons zien. Als hij 's nachts er even uit moet voor een plasje, gaat hij nadien zelf terug in zijn bench liggen, met het deurtje dicht. Het is alleen tijdens de dag een probleem.
Door Lil
#664826
Ah, kijk dan is hij dus gelukkig niet bang voor de bench of voor het alleen zijn, denk ik. Ik denk dan toch dat het vooral trainen wordt. Zelf ben ik van mening dat je niet zomaar bach kunt proberen, maar eerst naar een therapeut moet gaan die kijkt welke remedie jou hond specifiek nodig heeft, helpen doet het wel vind ik. Maar als je zelf aan de slag gaat, dan helpt het meestal niet is de ervaring.
Door chrisje
#668068
Yep, het is gelukt. Hij slaapt, eet en verblijft in zijn bench tijdens onze afwezigheid. We laten hem maximum 1.5 uur alleen, anders heeft hij een ongelukje. We nemen het geluid op met een microotje via pc en het blijft lekker stil. Dus het is gelukt  ;D
Door Lil
#668663
chrisje schreef: Yep, het is gelukt. Hij slaapt, eet en verblijft in zijn bench tijdens onze afwezigheid. We laten hem maximum 1.5 uur alleen, anders heeft hij een ongelukje. We nemen het geluid op met een microotje via pc en het blijft lekker stil. Dus het is gelukt ;D
GOED ZO!!! DIKKE PLUIM!!!
De aanhouder wint...
en ik kan weten hoe moeilijk het is, Boris heeft helaas een extreme vorm van verlatingsangst, maar blijft in zijn eigen huis rustig meer dan zes uur alleen. Maar het kost heel veel moeite en tijd voordat het zo ver is.
Ik vind anderhalf uur echt goed hoor!!!!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door