Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#668228
:( Een elf jaar oude herdershond. Broodmager, heeft een kwaal aan de alvleesklier. Krijgt daar ook medicijnen voor. Kan absoluut niet tegen vet. Gaat daarvan direct aan diarree. Heeft momenteel erge last van huidschilfers. (Ja, hij krijgt brokken). Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#668230
Duck heeft een speciale pancreasversie. Ik heb over  honden met pancreasproblemen gehoord die het daar goed op doen. Ze kwamen weer op gewicht en hadden een betere ontlasting.
Ook kun je gaan barfen en zelf verse pancreas toevoegen.(schijnt alleen wat lastig te zijn om aan te komen, heb ik gehoord)
Door geer
#668233
Ik heb een kat met pancreatitis, sinds ze kitten was. Sch**t alles uit, werkelijk tegen de muur op, was mager...afijn, schoot niet op. Ik heb haar een tijd Tryplase-pillen (enzympillen) gegeven naast haar brokjes. Tot ik haar overzette op vers, Carnibest. Toen kon ik stoppen met de pillen en nu is het en vrij eeeh... 'forse' kat (lees: schrokopperige dikbilpoes). Dus ik zou zeker vers proberen, eventueel aangevuld met enzympillen, en dan kijken hoe het gaat als je het afbouwt. En inderdaad, ik zou beginnen met Duck Pancreas...
Door Lizzy
#668254
geer schreef: Ik heb een kat met pancreatitis, sinds ze kitten was. Sch**t alles uit, werkelijk tegen de muur op, was mager...afijn, schoot niet op. Ik heb haar een tijd Tryplase-pillen (enzympillen) gegeven naast haar brokjes. Tot ik haar overzette op vers, Carnibest. Toen kon ik stoppen met de pillen en nu is het en vrij eeeh... 'forse' kat (lees: schrokopperige dikbilpoes). Dus ik zou zeker vers proberen, eventueel aangevuld met enzympillen, en dan kijken hoe het gaat als je het afbouwt. En inderdaad, ik zou beginnen met Duck Pancreas...
Ik ook. Of zelf samengestelde voeding, aangevuld met pancreas. Ik heb alleen wel begrepen dat je daar niet gemakkelijk aan kunt komen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door