Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#668063
Fonzke is nu 13 weken en zoals bij veel reutjes komen er groene druppeltjes uit zijn "pietje"  ::)
Wat kunnen we eraan doen, en wat is het eigenlijk?
Door Dtje
#668144
pippy schreef: naar mijn idee is het "sperma"
Hier ligt ook regelmatig de vloer vol.

Als het iets anders is hoor ik het ook "graag" :D
Dat is echt geen sperma!! De hond heeft dan een ontstoken voorhuid. En dat gaat niet vanzelf over en is besmettelijk. Even naar de da, dan krijg je een zalf of spoelmiddel mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#668209
chrisje schreef: Fonzke is nu 13 weken en zoals bij veel reutjes komen er groene druppeltjes uit zijn "pietje" ::)
Wat kunnen we eraan doen, en wat is het eigenlijk?
Het is een voorhuidontsteking. Een heel normaal verschijnsel bij reuen. Wanneer de geslachtsdrift toeneemt (als er loopse teven in de buurt zijn) dan nemen de groene druppels ook toe. Het enige wat je ermee kunt doen is met regelmaat even schoonmaken met een ontsmettend middel. Je kunt verschillende spoelingsoplossingen maken, o.a. met teatree-olie of echinacea-tinctuur dat soort dngetjes. Neemt de infectie ernstige vormen aan, dat ruik je en dat zie je aan je meubilair die langzaamg groen gaat zien van de pusdruppels dan zijn er schoonmaak/spoelmiddeltjes zoals Prepusol in de handel.
Het is dus niks ernstigs, het is ook niet besmettelijk. IK zou er niet mee naar de DA gaan want je zit zo weer aan een ab-kuur en die pusdruppel is toch zo weer terug.
Er is ook een homeopatisch middel wat hierbij ingezet wordt, maar dat moet ik eerst even opzoeken.
Door chrisje
#668213
Angelique schreef: Het is een voorhuidontsteking. Een heel normaal verschijnsel bij reuen. Wanneer de geslachtsdrift toeneemt (als er loopse teven in de buurt zijn) dan nemen de groene druppels ook toe. Het enige wat je ermee kunt doen is met regelmaat even schoonmaken met een ontsmettend middel. Je kunt verschillende spoelingsoplossingen maken, o.a. met teatree-olie of echinacea-tinctuur dat soort dngetjes. Neemt de infectie ernstige vormen aan, dat ruik je en dat zie je aan je meubilair die langzaamg groen gaat zien van de pusdruppels dan zijn er schoonmaak/spoelmiddeltjes zoals Prepusol in de handel.
Het is dus niks ernstigs, het is ook niet besmettelijk. IK zou er niet mee naar de DA gaan want je zit zo weer aan een ab-kuur en die pusdruppel is toch zo weer terug.
Er is ook een homeopatisch middel wat hierbij ingezet wordt, maar dat moet ik eerst even opzoeken.
Hij is nu 13 weken en ik moet zeggen dat zijn geslachtsdrift fel toeneemt ::)
Door *wendy*
#668220
Erna schreef: Hondensperma is niet groen, het is net als bij mensen wit.
weer wat geleerd, dank je wel Erna.
Ik weet wel dat ik het bij alle reuen die ik ken al gezien heb en vandaar mijn "aanname" zeg maar :D
Door Lizzy
#668271
Ik spoelde hier (met nadruk op spoelde, want Brutus is niet meer zo hitsig, nu hij wat ouder is) 10 delen gekookt water op 1 deel echinacea extra forte van Bloem. Dat hielp erg goed. Je hebt een plastic spuit nodig, zonder naald natuurlijk. Die zuig je vol met deze oplossing. Stop de spuit-tuut in de piemel en spuit de oplossing er rustig in. Haal de spuit eruit en houd het gatje van de piempel dicht en masseer de oplossing goed naar achteren. Leg er, voordat je start, een handdoek en keukenrol onder, want zodra je het gatje loslaat, komt de oplossing weer naar buiten. Dit doe je 1 a 2 keer per dag, 7 tot 14 dagen achter elkaar.
Door tiny
#671758
;) Wat Lizzy schrijft heb ik bij mijn reutje Rosco gedaan maar dan met Prepusol van de DA. Kun je zo halen. Kost 8,95 Na 1 flesje is de kwaal over. Het heeft volgens de DA te maken met hormonen en bacterien. Belangrijk is dus wel dat je het goed schoon houd en dus spoelt. Het gaat over!! (maar kan net zo makkelijk weer terug komen :-\). /De DA gaf ook aan dat castreren een oplossing zou kunnen zijn maar in de praktijk hoor ik dat dit niet het geval is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#671765
tiny schreef: ;) Wat Lizzy schrijft heb ik bij mijn reutje Rosco gedaan maar dan met Prepusol van de DA. Kun je zo halen. Kost 8,95 Na 1 flesje is de kwaal over. Het heeft volgens de DA te maken met hormonen en bacterien. Belangrijk is dus wel dat je het goed schoon houd en dus spoelt. Het gaat over!! (maar kan net zo makkelijk weer terug komen :-\). /De DA gaf ook aan dat castreren een oplossing zou kunnen zijn maar in de praktijk hoor ik dat dit niet het geval is.
Heel vaak wel, maar niet altijd. Het is zogezegt een "prettige" bijwerking van een castratie maar het zou geen reden voor de castratie mogen zijn.
Door Fynn
#672081
Fynn had het toen hij tussen de 6 en 9 maanden oud was regelmatig een vieze
puspiemel. Ik maakte na elke wandeling zijn piemel schoon met een tissue door de laatste urine eruit te drukken.
Nu heeft hij er eigenlijk bijna geen last meer van .
Ik heb 1x prepusol gebruikt maar toen was het echt ontstoken want toen stonk het ook enorm.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door pallas
#679593
tiny schreef: ;) Wat Lizzy schrijft heb ik bij mijn reutje Rosco gedaan maar dan met Prepusol van de DA. Kun je zo halen. Kost 8,95 Na 1 flesje is de kwaal over. Het heeft volgens de DA te maken met hormonen en bacterien. Belangrijk is dus wel dat je het goed schoon houd en dus spoelt. Het gaat over!! (maar kan net zo makkelijk weer terug komen :-\). /De DA gaf ook aan dat castreren een oplossing zou kunnen zijn maar in de praktijk hoor ik dat dit niet het geval is.
Let op hoor met prepusol! Niet alle honden kunnen er goed tegen.
We hebben het hier één keertje gebruikt met als resultaat een gillende reu als ie moest plassen!
We zijn ons dood geschrokken!, dachten dat er vanalles mis was...bleek het irritatie van de prepusol te zijn (we hadden één keer gespoeld).
Piemel helemaal dik en voor de zekerheid wel urine laten controleren...gelukkig dus werden niks mis (pfff). Het heeft drie dagen geduurd voordat meneer weer normaal zijn pootje omhoog deed..

Als het probleem niet zo ernstig is spoel dan eerst maar een weekje met gekookt water evt. met wat echina erin..werkt net zo goed!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door