Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door chooky
#6669
Tja dilemma,
Plaats ik dit onder kant-en-klaar of onder (b)arf? Ik wil Chooky namelijk de groene mix variant van carnibest geven 1 x per week als onderdeel van haar barfmenu.
Nu kwam ik in de knoop met de berekening van haar weekmenu. Moet ik de mix in de categorie groente plaatsen of in overige?
Ik neig zelf naar de categorie groente aangezien de groente toch in eerste instantie bedoelt is om de maag- en darminhoud van het prooidier te imiteren.
Door Ink
#6670
Dacht ik vannacht nog aan ... volgens mij moet je de vraag iets nuanceren: is het van dierlijke oorsprong of niet?
Als je kijkt naar IB (vlees + bot + orgaan = 75%, groente en overige = 25%) kom je net als bij JDBL uit op 75% van dierlijke oorsprong en 25% niet. Volgens mij vallen eieren en zuivel onder de 'niet' dus zou in dit geval de Fytomix ook onder de 'niet' vallen.
Kortom, het doet er niet toe waar je het toe rekent, als je maar die 75/25 in de gaten houdt.
Door Paul_Barte
#6671
Geef de groene mix als extra en rekent het nergens bij  ;D  ;D Hoef je niet moeilijk te rekenen LOL.
Zitten geen calorieën in en wordt eigenlijk alleen maar gegeven voor de pro-biotics.
Door Helen
#6676
Dacht ik vannacht nog aan ... volgens mij moet je de vraag iets nuanceren: is het van dierlijke oorsprong of niet?
Als je kijkt naar IB (vlees + bot + orgaan = 75%, groente en overige = 25%) kom je net als bij JDBL uit op 75% van dierlijke oorsprong en 25% niet. Volgens mij vallen eieren en zuivel onder de 'niet' dus zou in dit geval de Fytomix ook onder de 'niet' vallen.
Kortom, het doet er niet toe waar je het toe rekent, als je maar die 75/25 in de gaten houdt.
Nou ik twijfel een beetje over eieren en zuivel. Ik neig er naar dat ze wel onder dierlijke oorsprong vallen. Hier in Utrecht groeien de eieren en melkpakken namelijk niet aan een boom. ;D Melk komt uit een koe (=dier) en eieren rollen hier in Utrecht uit kippies. Waarom vindt jij dat ze onder de niet vallen?

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op di 22 jul 2003, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#6677
O volgens mij snap ik nu al beter wat jij bedoelt. 75% is bot ,vlees, orgaan. Daar valt het dan niet onder, maar het valt volgens mij ook niet onder "niet van dierlijke oorsprong". Tja, waar het dan onder valt. Misschien moet er bij bot, vlees, orgaan nog een puntje dierlijke producten? Wat vind jij Ink?

groetjes Helen
Door Ink
#6678

Nou ik twijfel een beetje over eieren en zuivel. Ik neig er naar dat ze wel onder dierlijke oorsprong. Hier in Utrecht groeien de eieren en melkpakken namelijk niet aan een boom. ;D Melk komt uit een koe (=dier) en eieren rollen hier in Utrecht uit kippies. Waarom vindt jij dat ze onder de niet vallen?
groetjes Helen
Helen uiteraard ben ik het met je eens.
Maar op de 1e plaats heb ik nog nooit gezien dat iemand ze bij 'dierlijk' telt. Op de 2e plaats heb ik het idee dat met 'dierlijk' het beest zelf bedoeld wordt en niet de producten daarvan. En op de 3e plaats gaat het heel vaak om geringe hoeveelheden dus doet het er eigenlijk niet eens zo veel toe waar je ze parkeert.

Laten we vooral niet vergeten dat het allemaal geen hogere wiskunde betreft. Ik heb nou eenmaal een afwijking voor rekenen en houd me graag vast aan een paar regeltjes. Maar dat betekent beslist niet dat iederEEn dat moet doen! Kijk, als het goed is zullen eieren en zuivel nooit de overhand van de voeding gaan uitmaken dus waar je die paar procenten schrijft ... maakt het uit ...
Door Lizzy
#6680
Ik reken eieren en zuivel wel onder dierlijk (dus ik ben de eerste!).

Fytomix kun je onder beide rekenen. Het is groente, maar door de maagsappen verteerd en dus voor een deel ook dierlijk geworden. Maar om het makkelijk te houden: ik zou het onder de groente rekenen. Voor 99% is het toch gewoon verteerde groente?

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#6682
IK hou het op verteerd gras, weegbree, paardenbloem, enz. enz.

.....of dat bij jou groenten is  >:(  ;)

................hier gelukkig niet  ;D  ;D
Ik dacht "Ik zeg een keer niks" .....
Door 202spots
#6683
Ik reken eieren en zuivel wel onder dierlijk (dus ik ben de eerste!).
Dan ben ik de 2de! ;D
Fytomix kun je onder beide rekenen. Het is groente, maar door de maagsappen verteerd en dus voor een deel ook dierlijk geworden. Maar om het makkelijk te houden: ik zou het onder de groente rekenen. Voor 99% is het toch gewoon verteerde groente?
Groetjes, Lizzy
Sorry....maar is het niet makkelijker wanneer je alles wat EIWITTEN bevat als dierlijk rekend??
Vlees-bot-eieren-zuivel....allemaal eiwitten toch?
Groentes-distels-gras.....eiwitten??? ???
Dat beetje maagsappen wat door de Fyto zit is de
moeite niet waard om dan de hele maag inhoud van dierlijke afkomst te noemen.
De groentes veranderen toch niet van groentes naar eiwitten???
Ik zou Fytomix dus alleen als groente rekenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door