Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joan
#667338
Een vriendin van mij heeft een teefje, Dana, die onlangs gesteriliseerd is.

Sindsdien heeft Dana allerlei klachten:
- komt enorm aan (ook op inmiddels gehalveerde porties KVV, dus nu zit ze HELAAS op de dieetbrok, maar blijft aankomen)
- drinkt zich werkelijk een slag in de rondte
- plast als een mejoker, ook in huis vlak na een lange wandeling waarin ze de hele Niagara watervallen bij elkaar geplast heeft
- voelt zich duidelijk niet lekker

Volgens de DA komt dit niet van de sterilisatie, maar heeft Dana een "gevoelig blaasje".

M'n vriendin gaat sowieso al voor second opinion naar een andere DA, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om hier ook eens te vragen...... wie weet herkent iemand hier iets in?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#667367
Een second opinion lijkt me zeker zinnig, al was het alleen al dat ik van de opmerking "ze heeft een gevoelig blaasje" behoorlijk p*ssig zou worden.

Ik heb gehoord (geen ervaring mee) dat de kans op incontinentie bij sterilisatie (of castratie) van teven verhoogd is.
Het zou ook nog met een stuk stress (van de operatie? nazorg? overdaad aan aandacht? juist geen aandacht? ik noem maar wat..) zowel voor stressdrinken als stress-plassen (ook in huis) te maken hebben.

Moeilijk zo te zeggen, ik zou beginnen met de second opinion, alle medische oorzaken laten uitsluiten en dan kijken wat er nog meer te doen is, mocht de oorzaak daar inderdaad niet in liggen.

Succes voor je vriendin en een knuf voor Dana.
Door ~Joke~
#667394
Het lijkt mij dat er iets anders aan de hand moet zijn. Ik zou de hond zeker door een andere da laten onderzoeken.
Door Lizzy
#667498
Joan schreef: Een vriendin van mij heeft een teefje, Dana, die onlangs gesteriliseerd is.

Sindsdien heeft Dana allerlei klachten:
- komt enorm aan (ook op inmiddels gehalveerde porties KVV, dus nu zit ze HELAAS op de dieetbrok, maar blijft aankomen)
- drinkt zich werkelijk een slag in de rondte
- plast als een mejoker, ook in huis vlak na een lange wandeling waarin ze de hele Niagara watervallen bij elkaar geplast heeft
- voelt zich duidelijk niet lekker

Volgens de DA komt dit niet van de sterilisatie, maar heeft Dana een "gevoelig blaasje".

M'n vriendin gaat sowieso al voor second opinion naar een andere DA, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om hier ook eens te vragen...... wie weet herkent iemand hier iets in?
Ik zou, met deze klachten, zelfs niet uitsluiten dat haar schildklier niet goed werkt. Ik liet zeker een bloedonderzoek doen (niertjes, schildklier, de hele rattaplan).

En zo'n opmerking, waarbij DA de baas duidelijk niet serieus neemt: die zou bij mij echt in totaal verkeerde aarde vallen. Ik vind dat zo'n rare opmerking van zo'n DA.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door