Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danja
#667463
Hallo, ik weet het gaat over een brok/diner, maar Danja krijgt Bandit nierdieet en rc nierbrokken, die wil ik vervangen voor Jarco, maar kent iemand dit voer??
Morgen moet ik voor een bloedonderzoek terug, hopelijk zijn de waardes gedaalt. Alles gaat goed met haar en ze heeft geen aanvallen meer gehad, dat is nu 3 maanden geleden voor het laatst.

Was op de Rai en daar sprak iemand mij aan over het voer, lijkt me beter dan Rc brokken, daar zitten die bht etc in.

Grtoetjes Anneke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#667469
Zou je niet liever helemaal vers voeren dan?

En kan die "iemand van dat voer"  jou garanderen, zwart op wit dat er in zijn meukje geen BHT zit?  Waarschijnlijk niet en zover als ik het bekijk spring je nu van de regen in de drup.
Door danja
#667497
Ze hebben een nierdieet voer, heeft ie me laten zien. Liefst geef ik Danja natuurlijk versvlees, dat krijgt ze smorgens, savonds krijgt ze rc brokken, daar wil ik weer vanaf, maar haar nierwaardes moeten dan natuurlijk niet gaan stijgen, zoals de laatste keer dat ze op de carnibest zat, dus dat kan ik haar niet geven. Het is zo vervelend dat ze de fosfor gehaltes niet overal bij zetten, wel bij Carnibest, maar dat is de "vergeten welke dat is" die is 0,43 %, meen ik.
Wil Danja de Bandit blijven geven, als haar waardes gezakt zijn en dan weer van de brok af. En over een maand dan weer testen in de hoop dat het goed is en blijft. Dacht alleen alles beter dan rc brokken waar troep in zit en dat ook nog haar lever weer kan beschadigen.

Groetjes Anneke
Door danja
#667502
Lekker is dat lees net een ander bericht over nierwaardes en daar wordt gezegd dat de hond nuchter moet zijn, mijn da heeft dit mij niet verteld en Danja heeft altijd gegeten, als we te bloedprikken gaan, nou morgenochtend krijgt ze niks, ben nu wel heel benieuwd wat  daar de resultaten van zijn.
Door ~Joke~
#667504
danja schreef: Ze hebben een nierdieet voer, heeft ie me laten zien. Liefst geef ik Danja natuurlijk versvlees, dat krijgt ze smorgens, savonds krijgt ze rc brokken, daar wil ik weer vanaf, maar haar nierwaardes moeten dan natuurlijk niet gaan stijgen, zoals de laatste keer dat ze op de carnibest zat, dus dat kan ik haar niet geven. Het is zo vervelend dat ze de fosfor gehaltes niet overal bij zetten, wel bij Carnibest, maar dat is de "vergeten welke dat is" die is 0,43 %, meen ik.
Wil Danja de Bandit blijven geven, als haar waardes gezakt zijn en dan weer van de brok af. En over een maand dan weer testen in de hoop dat het goed is en blijft. Dacht alleen alles beter dan rc brokken waar troep in zit en dat ook nog haar lever weer kan beschadigen.

Groetjes Anneke
Als ik jou was zou ik de brokken laten staan en rauw voeren. Als je minder bot voert verlaag je het fosforgehalte. Er schijnt bij de da ook poeder te koop te zijn wat je over het voer strooit en wat het fosfor bindt. Maar wat het is en of het schadelijk is weet ik niet

Dit staat er op hun site:
Speciaal dieet ontwikkeld voor honden die op advies van uw dierenarts een voer moeten met een lager eiwit gehalte. Belangrijk voor honden met een nieraandoening
is dat er zo weinig mogelijk belastende eiwitten in de dagelijkse voeding
zitten. De nieren van onze honden kunnen onder normale omstandigheden een
hoog eiwit gehalte afbreken en uitscheiden, maar bij toename van de leeftijd
gaan de nieren in mindere mate functioneren. Hoe hoger de kwaliteit van het
gebruikte eiwit, hoe gemakkelijker de zieke nieren het eiwit kunnen verwerken.
Houdt daarbij het dierlijk eiwit (vervuild) zo laag mogelijk. Voedingsadvies: Doe
de hoeveelheid Jarco V.E. Mix (15gr/kg lichaamsgewicht van de hond) in de bak
en laat er zoveel warm water bij lopen (40 graden) dat de V.E. Mix redelijk onder
water staat. Laat ongeveer 10 min. trekken. Daarna goed doorroeren en voeren.

Jarco V.E. Mix (verlaagd eiwit) is vrij van belastende eiwitten en levert verder alle nodige grondstoff en nutriënten en spoorelementen voor uw hond.

Wat er werkelijk inzit kon ik niet vinden en ook niet wat ze onder schadelijke eiwitten bedoelen. Een nierpatient is gebaat bij hoogwaardige eiwitten en een laag fosforgehalte, ik denk niet dat je dat in brokvorm kunt vinden
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 26 nov 2006, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#667506
Volgens mij zijn de waarde-verschillen niet dramatisch, nuchter of niet-nuchter en moet een DA dat weten te intepreteren.
Door tieneke
#667514
danja schreef: Lekker is dat lees net een ander bericht over nierwaardes en daar wordt gezegd dat de hond nuchter moet zijn, mijn da heeft dit mij niet verteld en Danja heeft altijd gegeten, als we te bloedprikken gaan, nou morgenochtend krijgt ze niks, ben nu wel heel benieuwd wat  daar de resultaten van zijn.
Fijn dat ie dat even vergeet te zeggen  :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#667623
In brokken zitten slecht verteerbare eiwitten. Dus ik begrijp die Jarco en RC niet zo. Waarom niet alleen nierdieet van Bandit?
Door Lizzy
#667666
Hitam schreef: In brokken zitten slecht verteerbare eiwitten. Dus ik begrijp die Jarco en RC niet zo. Waarom niet alleen nierdieet van Bandit?
Mag ik trouwens vragen wat er anders is aan het Bandit nierdieet Tannetje (anders als de gewone Bandit)?
Gebruikersavatar
Door pike
#667672
op de jarco-site staat ook een analyse van het nierdieet:

ruw eiwit 0,17
ruw vet 0,06
vocht 0,00675

iemand die deze lage getallen begrijpt? volgens mij zit er dan alleen maar koolhydraten in?????

verder staat er o.a.
calcium 7,50 g/kg
fosfor 6,00 g/kg
Gebruikersavatar
Door Hitam
#667680
Lizzy schreef: Mag ik trouwens vragen wat er anders is aan het Bandit nierdieet Tannetje (anders als de gewone Bandit)?
Er zit minder eiwit in en minder fosfor. Minder fosfor door er minder botten in te stoppen en geen rijst.
De eiwitfractie is verlaagd door er meer vet in te stoppen.

Het is bedoeld voor honden met nierproblemen die een ureum hebben die meer dan tweemaal zo hoog is als het mag zijn.

Doordat er geen rijst in zit is het ook geschikt voor diabetes.
Door danja
#667840
Danja haar ureum waarde was de twee laatste keren 12 en crea 99 en vorige keer was het ureum 8,3 en crea 88. En heb Danja toen cb gegeven en vorige keer was haar crea gestegen weer naar 99, maar haar ureum was wel hetzelfde.

Groetjes Anneke
Door danja
#667985
Goed nieuws Danja haar waardes zijn gedaalt.
Ureum =6.7
krea=86
gluco=5.3
alk fos.=<50
GPT (ALAT) =36
TOT. Eiwit=64
albumine=36

Over drie maanden weer testen en dan hoop ik dat Alleen nog de Bandit krijgt.

Groetjes Anneke
Door Lizzy
#668258
Hitam schreef: Er zit minder eiwit in en minder fosfor. Minder fosfor door er minder botten in te stoppen en geen rijst.
De eiwitfractie is verlaagd door er meer vet in te stoppen.

Het is bedoeld voor honden met nierproblemen die een ureum hebben die meer dan tweemaal zo hoog is als het mag zijn.

Doordat er geen rijst in zit is het ook geschikt voor diabetes.
OK, dank je Tannetje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door