Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#667374
Ik ben voor mijn vizsla Luna druk bezig met barfen, bijna volledig nu maar ik loop tegen een praktisch probleempje aan. We bestellen het vlees diepgevroren maar dan moet ik regelmatig toch wel iets weggooien omdat zo'n enorm runderhart er echt niet in een paar dagen doorheen gaat.
In hoeverre kan ik iets ontdooien en weer invriezen?? (ik heb altijd begrepen dat dat niet mag) en wat moet in anders doen met die hele kilo's die telkens van die karkassen, nekken harten, levertjes e.d. in een zak zitten??

Heeft iemand daar tips voor?

Dan kan ik namelijk precies de hoeveelheden voor elke dag bij elkaar in een zakje doen en dan hoef ik maar 1 zakje per dag eruit te halen, lijkt me het meest handig..

Ik ben benieuwd hoe jullie dit allemaal aanpakken.

Oh ja en is het raadzaam als Luna geen verse vis eet (nog niet..) om dat zalmolie door het eten te doen elke dag? en ook een beetje lijnzaadextract.?


groetjes Nicole
Door *Natasja*
#667403
Je kunt het vlees best laten ontdooien en dan weer invriezen hoor, geen enkel probleem voor de hondjes. Ik doe het hier ook regelmatig. Wat je ook kunt doen, is het zover laten ontdooien dat je er porties van kunt maken (vaak na een paar uur, afhankelijk van soort vlees en hoeveelheid) en het daarna in gepaste porties weer invriezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door