Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#667231
Xayenne heeft altijd veel last van schijnzwangerschap gehad.
Ablavetsem hielp twee keer goed, daarna niet meer.
Ook rubustabletten hielpen aanvankelijk, daarna minder.
Rubus in combinatie met pulsatilla ging de vorge keer redelijk goed.

Heeft barfvoedig invloed op het al dan niet schijnzwanger worden.
De vorige loopsheid at ze nog brokken.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik wilde de volgende loopsheid nog niet meteen starten met rubus.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#667282
Mijn teefje barft al heel haar leven en is na de laatste loopsheid ook schijnzwanger geweest, normaal zou ik haar niks gegeven hebben om het te stoppen maar omdat het toen net zo enorm warm was en ik haar zo zielig vond heb ik galastop gegeven, het heeft goed geholpen, met een dag of 4 was ze er helemaal vanaf.
Ik ben ook op zoek naar een goed alternatief, ik heb ook al de tip gekregen om haar na de loopsheid wat af te laten vallen en heel veel beweging ( nog meer dus )  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#667342
marsieyenna schreef: Xayenne heeft altijd veel last van schijnzwangerschap gehad.
Ablavetsem hielp twee keer goed, daarna niet meer.
Ook rubustabletten hielpen aanvankelijk, daarna minder.
Rubus in combinatie met pulsatilla ging de vorge keer redelijk goed.

Heeft barfvoedig invloed op het al dan niet schijnzwanger worden.
De vorige loopsheid at ze nog brokken.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ik wilde de volgende loopsheid nog niet meteen starten met rubus.

Nee.
Door marsieyenna
#667344
Jammer dat barfen geen invloed schijnt te hebben, maar ze zit wel lekkerder in haar vel nu.
Wat is galastop eigenlijk voor middel tegen schijndracht, ik heb het nog nooit gegeven.
Wat betreft dat extra bewegen, dat heeft bij Xayenne geen invloed.
Ze beweegt sowieso veel.
Door Twiz
#667761
Galastop is een hormoonpreparaat (vind ik niet echt aan te bevelen) maar het schijnt wel te helpen.

Misschien dat het kluiven op RMB's wat extra afleiding geeft tijdens de schijnzwangerschap, er moet toch wat meer "gewerkt" worden voor het maaltje.

Mijn altijd schijnzwangere teef heeft eigenlijk nooit echt tepels waar melk uit kwam tijdens de schijnzwangerschap en dat zou kunnen komen doordat er veel minder gedronken wordt, maar dat is puur gissen hoor. ;)
Door charmed
#668277
Ik heb zelf een teefje, die is ontzettend vaak schijnzwanger en ook heel erg schijnzwanger, ze vertoont dan alle gedrag die ze anders tijdens zwangerschap ook vertoond zou hebben. Als ik speelgoed afpak, gaat ze het baasje (of mij) als pup zien.

Ik heb op het laatst ook van alles geprobeerd. Zelfs preventief ben ik begonnen met middelen tegen schijnzwangerschap. Uiteindelijk was ze het nog weer erger als de vorige keer.

Wat het beste helpt is veel afleiding, veel wandelen doen we hier, zorgen dat ze zo moe is dat ze slaapt als ze thuis is, en als ze weer uitgerust is, weer een lange wandeling.

De vorige keren heeft ze schijnzwangerschappen gehad (toen ze nog brok at) deze waren naar mijn inziens heftiger dan de schijnzwangerschap die ze het laatst gehad heeft op vers, maar of het eten er nu mee te maken heeft, dat weet ik niet, misschien mijn veranderde aanpak, dat dat beter helpt? ;)

Gr. jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door