Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#667053
Juta heeft al enige tijd ontzettende jeuk. Tegen de buren maar gezegd dat ze haar niets meer mochten geven, want zij gaven regelmatig van die fout gekleurde staafjes e.d. Zelf ook even niets anders gegeven dan de AHV. Het hield maar niet op en dus toch maar naar de dierenarts gegaan. Die kon niets vinden, behalve hier en daar een rood plekje. (Geen vlooien en ook geen eitjes.) Een shampoo meegekregen (Allercalm), maar nog voordat ik die gebruikte was het eigenlijk al zo goed als over. Inmiddels is het echter weer dikke ellende. Ik kan wel janken als ik haar zie krabben. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze de samenstelling van de AHV veranderd hebben misschien. Ik maak deze portie op (heb anders gewoonweg nietgenoeg vriesruimte) en ga dan maar een tijdje over op Carnibest denk ik. Ook heb ik een tijdje wat meer kip e.d. gegeven, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze daar jeuk van krijgt? :-\

Hebben jullie een idee wat ik tegen de jeuk kan doen? Zijn er middeltjes die wat kunnen verzachten?
Door Lizzy
#667060
Je zou Prodier huidjeuk van VSM kunnen proberen. Er zijn overigens zeker honden die niet tegen kip kunnen hoor, dus helemaal uitsluiten mag je dat niet. Op zich wel een goed idee om eens een ander voer te proberen. Als dat niet werkt: kun je het voer nog aanvullen met visolie en borage-olie. En als dat ook niet werkt: zou je ook nog eens 6 tot 9 weken een eliminatie-dieeet kunnen doen. En als dat ook niet werkt: zul je toch aan oorzaken van buitenaf moeten gaan denken zoals huismijt, allergie voor een schoon/wasmiddel, etc.
Door Maaike_L
#667135
Stel dat het de kip is geweest, hoelang duurt het dan ongeveer voordat dat weer helemaal uit haar lijf is, een week of 3, 4?

Visolie ben ik van de week alweer mee begonnen, wist niet of het zou helpen, maar leek me geen kwaad te kunnen. Fijn om te lezen dat dat wellicht positief kan werken.

Ik ga op zoek naar Prodier huidjeuk voor de komende tijd, helpt het niet, dan ga ik Carnibest halen.

Bedankt voor de tips!
Door tt-tjes
#667162
Kip zou heel goed de boosdoener kunnen zijn, Balou kan er ook niet tegen en jeukt zich binnen 2 dagen helemaal wezenloos.
Door Joshii
#667358
Mijn honden hebben ook een tijdje op AHv gestaan, en zij kregen allebei rode vlekken op hun buik en in de liezen en enorme jeuk. Ik had gelukkig niet zo veel in voorraad en ben snel over gestapt naar een ander merk. De jeuk was toen snel over.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat de jeuk bij jouw hond door de AHV veroorzaakt wordt, maar ik zou zeker eens een ander merk kvv proberen. Al was het maar om AHV als oorzaak uit te sluiten.
Door Maaike_L
#667381
Josien schreef: Natuurlijk wil ik niet zeggen dat de jeuk bij jouw hond door de AHV veroorzaakt wordt, maar ik zou zeker eens een ander merk kvv proberen. Al was het maar om AHV als oorzaak uit te sluiten.
Ze doet het al twee jaar goed op AHV, nooit deze jeuk gehad, het kan natuurlijk best, dus ik sluit het zeker niet uit. Echter zou ik in dit geval de kip logischer vinden, helemaal nu ik lees dat dat veel vaker voorkomt.

Prodier Huidjeuk is in ieder geval besteld en de kip blijft in de vriezer de komende tijd, ben benieuwd.
Door Maaike_L
#670923
Afgelopen week met de Prodier huidjeuk begonnen. Ik las dat de klachten in het begin erger konden worden, dus daar houd ik rekening mee. Inmiddels is het ook echt ellende, haar huid ziet er goed uit, behalve op haar kont en op haar buik, daar zie ik op verschillende plaatsen toch rode plekken (zoals Josien ook noemt) en korstjes.

Ik heb AHV gebeld, die hebben niets aan de samenstelling veranderd, toch ga ik komende week maar even Carnibest halen, al is het maar voor de zekerheid.

Valt er iets te zeggen over de tijdsduur waarin zo'n homeopatisch middelt de klachten verergert en wanneer je ongeveer resultaat zou moeten zien? :-\
Door Debora
#671363
Goeie tip, ik ga het ook maar eens aan mijn kat geven want die zit momenteel weer onder de plekjes. Zal wel weer een vlo voorbij zijn gekomen  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door