Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#666677
Mijn twee katten barfen eigenlijk mee met de hond, ze krijgen iets minder vaak bot of iets anders als de hond echt grote botten krijgt. Ik merk geen problemen bij kip (krijgen ze eigenlijk alle onderdelen van), eendagskuikens, hazenribben, konijnenkoppen en konijnenribben maar ik zag laatst wel dat een van de katten een stukje van haar hoektand miste. Ik geef verder ook nog eendennekken en eendenribben, zou dit te hard zijn voor een kat? Ze eten het wel, maar ik zoek dus een rede voor het afgebroken tandje (hoeft verder niets aan te gebeuren, maar ik wil toch verdere schade voorkomen). Verder krijgen ze ook nog gewolft vlees, stukken spiervlees en organen, maar goed dat is allemaal zacht spul.
Dus wat zou te hard zijn: konijn, eend of toch hazenribben (snijd die van het karkas af, de rest van het karkas krijgt de hond dan, idem voor de eendenribben).
Door *Robin*
#666743
alle botjes die je geeft zijn niet echt hard ofzo... :-\
speelt ze veel buiten?? het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de met haar kin ergens op geklapt is en een stukje is afgebroken...
Door Lil
#666760
Oh, ja dat is een goede, heb ik helemaal niet aan gedacht....
Ja, ze zijn elke dag een paar uur buiten en jagen ook zelf... ook heeft ze wel eens een stuk van de hond gejat, maar dat krijgt ze dan echt niet gegeten, een eendenkarkas of een kalkoennek, daar kan ze alleen het vlees vanaf pulken. Daarbij heb ik toen de tandjes gecontroleerd en toen niets gezien.
Ik ben wel blij, dat je de botten niet te hard vind, ik let altijd erop dat ze zacht en klein zijn (ik knip ze met een goede keukenschaar van de karkassen af, dus dan kunnen ze niet echt hard zijn naar mijn mening).
Door *Robin*
#666795
als je het bot door krijgt met een keukenschaar dan zijn ze echt niet te hard hoor ;)
ik knip botten vaak met een tuin schaar en dat krijgen mijn katjes ook gewoon weg. Zelfs het bot van eendenpoten en konijnenpoten, en daar zet ik echt goeg kracht op met mijn schaar :o ik knip het altijd in de lengte door en hamer er een keer op en ze eten het gewoon :)
ik denk gewoon dat ze een keertje niet heeft gekeken waar ze liep of te enthousiast is geweest en toen met haar tandje ergens tegen aan is gestoten.
ik heb zelf wel eens een schilfertje van me tand afgebroken door tegen een glas te stoten met me tand. het is opzich nog best wel kwetsbaar.
Laatst gewijzigd door *Robin* op vr 24 nov 2006, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#666840
*Robin* schreef: als je het bot door krijgt met een keukenschaar dan zijn ze echt niet te hard hoor ;)
ik knip botten vaak met een tuin schaar en dat krijgen mijn katjes ook gewoon weg. Zelfs het bot van eendenpoten en konijnenpoten, en daar zet ik echt goeg kracht op met mijn schaar :o ik knip het altijd in de lengte door en hamer er een keer op en ze eten het gewoon :)
ik denk gewoon dat ze een keertje niet heeft gekeken waar ze liep of te enthousiast is geweest en toen met haar tandje ergens tegen aan is gestoten.
ik heb zelf wel eens een schilfertje van me tand afgebroken door tegen een glas te stoten met me tand. het is opzich nog best wel kwetsbaar.
Door tegen een glas te stoten :o oeps... Nou, dan zal het wel daarmee te maken hebben, met stoten dus. Het is niet de voorzichtigste van de twee. :-\
Ben ik weer gerust. Iemand zei laatst dat eendennekken best hard waren, maar dat is op de konijnenkop na ongeveer het enige waarop ze echt moeten kauwen.
Door *Robin*
#666861
dan zal het echt niet van de botjes komen ;) die van mij eten niet eens konijnenkop >:( (mja er zit dan nog wel haar op, misschien komt het daar wel door ::))
Door Lil
#666883
*Robin* schreef: dan zal het echt niet van de botjes komen ;) die van mij eten niet eens konijnenkop >:( (mja er zit dan nog wel haar op, misschien komt het daar wel door ::))
OH, dan zouden ze het hier ook niet eten, mijn koppen zijn zonder haar... hier worden de eendagskuikens ook alleen maar gewolft gegeten, met veren blieven ze niet... >:(
Door *Robin*
#666939
In het begin wilde Bailey ze ook niet met veertjes. ik heb ze eerst steeds ontveld dus had ik kale kuikens. ik heb er steeds meer vel aan laten zitten met veertjes en op een zeker moment at hij ze gewoon met veertjes. nu eet hij zelfs hele hamsters zonder dat ik er maar wat aan moet doen :D
Ze leren het eten, het is gewoon even wennen denk ik ;)
Door Helen
#667023
Lil schreef: OH, dan zouden ze het hier ook niet eten, mijn koppen zijn zonder haar... hier worden de eendagskuikens ook alleen maar gewolft gegeten, met veren blieven ze niet... >:(
Mag ik vragen waar jij die konijnenkoppen vandaan haalt?
Door Lil
#667516
vanaf de Duitse websites en die laat ik dan thuisbezorgen... Ik kan ook Heidi nog eens vragen daar haalde ik vroeger ook altijd. Ze woont nu als het goed is in Margraten, he dat is dicht bij Kusters. Ik zal eens gaan informeren hoe het is en of ze nog altijd eten doorverkoopt... en waar ze het eventueel vandaan haalt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door