Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#666654
Nog maar weer eens ::) Ben het percentage bot gaan verlagen voor meer spiervlees :)
Het is voor een reu van 2,5 jaar en 11,5 kilo

Maandag: kip of kippenekken (300 gram) en kippenlever (50 gram)
Dinsdag: 350 gram spiervlees+ eimix (rauw ei, geplette zonnebloem-, pompoen-, sesamzaad en chlorellapoeder)
Woensdag: 200 gram ribben en 150 gram spiervlees
Donderdag: 350 gram pens
Vrijdag: 300 gram eendenekken en 50 gram kippenhartjes
Zaterdag en Zondag Carnibest natuur 350 gram

Gewichten bij benadering ;)
Diersoorten zijn momenteel hert, geit, lam, rund, kip, eend
Moet er, behalve vis (allergisch) nog wat bij?!
Door Jojo
#666723
[quote="Lizzy"]
Welke percentages geef je nu dan?

Qua afwisseling is dit hartstikke goed hoor!
[/quote]
Euh... ik heb niets berekend, doe het meer op gevoel en/of gezond verstand ???
Heb ook geen excel dus kan de rekenhulp niet gebruiken maar als ik alleen de 5 doordeweekse dagen meetel dat ik zelf samenstel (dus de carnibest niet meetel) kom ik denk ik uit op totaal 1750 gram waarvan 45% rmb, 25% orgaan (das incl. pens) en 28% spiervlees. Dan zou er nog 2 procent aan tafelrestjes over zijn. Klopt dat wel ongeveer?!  ???
Door Lizzy
#666748
[quote="Jojo"]
Euh... ik heb niets berekend, doe het meer op gevoel en/of gezond verstand ???
Heb ook geen excel dus kan de rekenhulp niet gebruiken maar als ik alleen de 5 doordeweekse dagen meetel dat ik zelf samenstel (dus de carnibest niet meetel) kom ik denk ik uit op totaal 1750 gram waarvan 45% rmb, 25% orgaan (das incl. pens) en 28% spiervlees. Dan zou er nog 2 procent aan tafelrestjes over zijn. Klopt dat wel ongeveer?!  ???
[/quote]

Ja, je komt inderdaad uit op 46% vleesbot, 26% orgaanvlees en 26% spierviees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#666761
[quote="Jojo"]
Euh... ik heb niets berekend, doe het meer op gevoel en/of gezond verstand ???
Heb ook geen excel dus kan de rekenhulp niet gebruiken maar als ik alleen de 5 doordeweekse dagen meetel dat ik zelf samenstel (dus de carnibest niet meetel) kom ik denk ik uit op totaal 1750 gram waarvan 45% rmb, 25% orgaan (das incl. pens) en 28% spiervlees. Dan zou er nog 2 procent aan tafelrestjes over zijn. Klopt dat wel ongeveer?!  ???
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik je gevoel voor percentages uitmuntend vindt ;D
Door Jojo
#666776
[quote="Angelique"]
Ik moet zeggen dat ik je gevoel voor percentages uitmuntend vindt ;D
[/quote]
Nee joh, die heb ik net nog even snel proberen te berekenen ;). Of bedoel je dat de percentages waar ik op uit kom wel goed zijn om mee door te voeren?!
Ik ben deze percentages nog niet eerder tegengekomen ergens Afbeelding klinkt me niet als bekend in de oren zeg maar ???
Door Jojo
#666778
[quote="Lizzy"]
Ja, je komt inderdaad uit op 46% vleesbot, 26% orgaanvlees en 26% spierviees.
[/quote]
:D Maar is het ook verantwoord?! :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#666781
[quote="Jojo"]
Nee joh, die heb ik net nog even snel proberen te berekenen ;). Of bedoel je dat de percentages waar ik op uit kom wel goed zijn om mee door te voeren?!
Ik ben deze percentages nog niet eerder tegengekomen ergens Afbeelding klinkt me niet als bekend in de oren zeg maar ???
[/quote]

Ah, op die fiets. Nee, het stond wel grappig...nee, ik bereken niks, doe alles op gevoel en vervolgens zet je er de percentages bijna op de percent nauwkeurig bij ;D
Door Lizzy
#666791
[quote="Jojo"]
:D Maar is het ook verantwoord?! :)
[/quote]

Ja, ik vind het wel verantwoord. Ik zou zelf kiezen om wat minder orgaanvlees te geven, dat wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door