Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ilovegoldenretrievers
#666402
Benties menu:

Bot tussen 216 en 270 gram mag dit zitten, 81 gram orgaan en 81 gram groentemix, de rest aanvullen met spiervlees. Totaal 500 gram.

Per Week

Orgaan 567 gram, afgerond naar 550
Spiervlees 756 gram
Groente 440 gram, per keer 81 gram.
Bot minimaal 1512 gram

Week 1
Maandag Hertenvlees, kalkoennek, groentemix
Dinsdag Geitenvlees, geitenribbetjes, groentemix
Woensdag Vis 200 gram, diverse orgaan 300 gram
Donderdag Ahv-spiervlees, kippenekjes, groentemix
Vrijdag 250 gram pens, hertenstrot
Zaterdag Hertenvlees, kalfstaart, groentemix
Zondag Ahv-spiervlees, kipkarkas, groentemix

Week 2
Maandag Geitenvlees, kalkoennek, groentemix
Dinsdag Kalfskopvlees, geitenribbetjes, groentemix
Woensdag 250 gram Pens, duif of hertenrib
Donderdag Ahv-spiervlees, kippepoot, groentemix
Vrijdag 300 gram diverse orgaan, hertenstrot
Zaterdag Hertenvlees, kalfstaart, groentemix
Zondag AHV-Spiervlees, kipkarkas, groentemix

Wat vinden jullie van mijn menuutje voor mijn Bentie. Ik ben benieuwd. Wat zouden jullie anders doen etc.
Bentie mag 27 kilo wegen. Bentie heeft een klein beetje overgewicht, ongeveer 2 kilo. Dus ga ik de koekjes minderen.

Pens valt onder orgaanvlees.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op do 23 nov 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#666538
Hallo ik ben dan nog wel niet zo heel erg ervaren, maar het is zo stil hier ;)
Volgens mij voer je iets minder dan 2%. Dat lijkt me weinig maar je geeft aan dat Bentie af moet vallen dus het zal wel snor zijn.
Er zit ook genoeg variatie aan soorten in  je menu, 6 tot 7 tel ik er.
De percentages zijn ook goed verdeeld.
Als ik al ergens wat op zou moeten aanmerken dat is het misschien dat ik het aandeel pens in het geheel van het orgaanvlees wat hoog vind; 45% van je orgaanvlees bestaat uit pens. Maar of dit nou verkeerd is, nou ik zou het niet weten.  Zelf zou ik het orgaan wat gelijkmatiger over de verschillende soorten verdelen. Wat voor orgaan zit er verder in je mix?
Je zou af en toe een eitje kunnen toevoegen.
Het ziet er allemaal erg lekker uit :D
Door ilovegoldenretrievers
#666540
Ik heb schapenorgaan, hertenorgaan en kippeorgaan. Pens valt ook onder orgaan en ik heb gehoord dat dit goed is voor de woeffjes. Sommige mensen geven 1 hele pensdag in de week.
Vandaar dat ik dacht, ik doe 1 keer in de week 250 gram vuile pens.

Bentie krijgt ook wel eens een eitje en wat kefir. Vind ze lekker, maar dat geef ik er soms gewoon bij of los.

Bentie hoort officieel 540 gram per dag te krijgen, maar omdat ze moet afvallen of anders te dik wordt heb ik er 500 gram van gemaakt. Zodra ze weer goed op gewicht is, kan ik altijd weer meer gaan geven.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op do 23 nov 2006, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#666550
Julia2005 schreef: Ik heb schapenorgaan, hertenorgaan en kippeorgaan.
ik bedoelde eigenlijk: lever, hart, nier?
Pens valt ook onder orgaan en ik heb gehoord dat dit goed is voor de woeffjes. Sommige mensen geven 1 hele pensdag in de week.

dat is idd ook zo
Vandaar dat ik dacht, ik doe 1 keer in de week 250 gram vuile pens.

Bentie krijgt ook wel eens een eitje en wat kefir. Vind ze lekker, maar dat geef ik er soms gewoon bij of los.
ik geef een eitje er ook gewoon bij

Bentie hoort officieel 540 gram per dag te krijgen, maar omdat ze moet afvallen of anders te dik wordt heb ik er 500 gram van gemaakt. Zodra ze weer goed op gewicht is, kan ik altijd weer meer gaan geven.
Zelf vind ik ook: je kan beter later iets meer geven, dan dat je met teveel begint en het (gewicht) er dan weer af moet (en bij jou dan, dat er nóg meer af moet!)
Door Twiz
#666551
Oeps....Bij mij beslaat de pensmaaltijd ook wel zo'n 50 % van het orgaan gedeelte, dat moet ik wel doen anders krijgt ze weer veel te veel ander orgaan binnen. En ik geef geen half pondje pens als een hond bijna 1200 gram per dag eet. Er moet tenslotte ook een beetje gekauwd worden anders is het hap slik weg.

Hier is het ruim een kilo orgaan per week, waarvan een flinke pond pens, ong. 100 á 150 gram lever, 200 gram hart en 200 gram nier, als ik toevallig aan tong kan komen wissel ik het iets meer af. Maar ik heb eigenlijk altijd begrepen dat teveel hart, nier en lever ook niet zo goed is, ondanks dat ik veel afwissel met de dieren waar het orgaan vandaan komt, zoals, rund, kip, hert, lam en geit.
Gebruikersavatar
Door pike
#666557
Tja met een grote hond die per dag meer dan een kilo eet kun je gemakkelijk een lekkere lap pens er tussendoor doen. Als ik 50% pens zou geven, dan is dat nog steeds maar 280 gram. Ik heb het in het begin wel geprobeerd met eens een lapje van zo'n pond maar dat was ook hap slik weg plus dat ik dan voorlopig  geen orgaan meer kan geven! omdat het percentage voor bijna 2 weken is opgegeten. Ik geef nu de pens dan ook niet meer voor het kauwwerk, daar is hier het bot voor. De tanden zien er prima uit! Hier dus 28% pens, 28% hart (lam en rund) 14% nier, 14% lever en 14% aan kippemaagjes en -hartjes.
Door ilovegoldenretrievers
#666563
Ik heb hertenlever, schapenlever, schapenhart en kippelevertjes, kippeniertjes en kippemaagjes.
En natuurlijk ook geitenpens en runderpens. Volgens mij zat er bij het hert ook hart bij.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door