Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buddy
#663940
Buddy heeft de laatste tijd weer veel last van verstopte anaalklieren. Het is precies alsof die niet meer voldoende van zichzelf ledigen. Hij heeft dan veel jeuk, haaruitval en jeuk in de oren. Als ik de klieren uitknijp verminderen de problemen.
Nu vraag ik mij af of er bepaalde voedingsmiddelen zijn die ik beter kan vermijden voor dit probleem?
Door Lizzy
#664011
Poeh... Ik weet niet wat je Buddy voert? Voer je zelf samengesteld? Ik zou zelf voldoende (en misschien tijdelijk wat meer) vleesbotten geven. Mogelijk dat je qua hoeveelheid groentemix moet experimenteren met wat meer of juist wat minder. En niet teveel laxerende producten verder. Of deze tenminste geven in combinatie met wat meer stoppende voeding zoals vleesbot.
Door Dtje
#664508
Ik zou idd het advies van Lizzy eerst opvolgen. Probleem is nl dat als anaalklieren leegknijpt je de klieren weer aanzet tot productie en dat kan er toe leiden  dat je het probleem in stand houdt of verergert. Dus alleen doen als verandering van voer geen oplossing geeft.
Door desert_queen
#664747
Hi Buddy....
Ik moet zeggen dat sinds ik BArF/KVV Jerry geen last meer heeft van zn anaalklieren...Ik moest ook iedere maand naar de DA (omdat we met z`n 3e moeten zijn om hem vast te houden...) om zijn anaalklieren te laten uitknijpen...pfffff wat een stank zeg.......
Ik geef hem inderdaad iets meer vleesbotten geef zoals Lizzy als aangaf en moet zeggen dat het voor hem goed uitpakt....en voor ons natuurlijk ook....
Door Buddy
#664794
Wij barfen...

Wat de botten betreft, hij heeft het de laatste tijd al een paar keer gehad net als ie juist veel bot gegeten had...Ik begrijp het ook niet. Hij heeft dan heel harde stoelgang, maar het is precies nog erger dan.
Ik dacht dat het eventueel aan de groentenmix lag. Mja, het zal experimenteren zijn...
Door desert_queen
#665102
Ik dacht dat het eventueel aan de groentenmix lag. Mja, het zal experimenteren zijn...

He wat vervelend zeg..... Ja zou eens experimenteren met de groente-mix....en misschien dat hij wat minder bot moet.....denk toch dat het per hond anders is......

Succes ermee en hou me op de hoogte hoe het gaat  ;)
Door charmed
#665285
Kan het niet zijn dat hij van het bot verstopt zit?

Gr. jacqueline
Buddy schreef: Wij barfen...

Wat de botten betreft, hij heeft het de laatste tijd al een paar keer gehad net als ie juist veel bot gegeten had...Ik begrijp het ook niet. Hij heeft dan heel harde stoelgang, maar het is precies nog erger dan.
Ik dacht dat het eventueel aan de groentenmix lag. Mja, het zal experimenteren zijn...
Door Buddy
#665922
Nee, als hij bijvoorbeeld een recreatiebot gegeten heeft(wat denk ik eventueel de oorzaak is van het probleem)
moet hij juist heel veel gaan. Het is dan heel wit en hard, dus duidelijk teveel calcium. Zou het dat niet kunnen zijn?
Door charmed
#665956
mijn da zei hoe harder de ontlasting is des te beter de anaalklieren uitgedrukt worden. Whisper kreeg eerst Carnibest Light, daar moest ze nog wel bij uitgedrukt worden, maar nu bij de Natuur, heeft ze veel hardere ontlasting en ze is sindsdien niet meer anaalklieren wezen uitdrukken bij de da.

Dus hoe harder de ontlasting des te beter voor de anaalklieren om zichzelf te kunnen ledigen.

Verder heb ik geen idee

Gr. jacqueline
Buddy schreef: Nee, als hij bijvoorbeeld een recreatiebot gegeten heeft(wat denk ik eventueel de oorzaak is van het probleem)
moet hij juist heel veel gaan. Het is dan heel wit en hard, dus duidelijk teveel calcium. Zou het dat niet kunnen zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door