Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#661634
conleeuw schreef: Cindy, wat rot voor je zeg,  ik voel met jou mee, tuurlijk is het voor mij van een afstand niet zo erg als voor jou die er mee moet leven.
Ik hoop niet dat wat ik schrijf hard overkomt of jou pijn doet, dat is zeker mijn intensie niet.
Ik heb mijn oude ierse setter in laten slapen als gevolg van pijn bij kanker. Daarbij had ik een dierenarts die heel duidelijk was in zijn idee wat een goed kwaliteit van leven is voor de hond, voor mij was dat een enorme steun en houvast om uiteindelijk de beslissing te maken van ga ik door of niet.
Dit zijn in kort de dingen waarop ik moest letten.
Is ze nog blij en vrolijk.....
Kan ze nog goed bewegen, dus goed lopen (haar favoriete dagbesteding, wandelen met de baas) .....
Kan ze nog eten en doet ze dit met plezier.....
Geeft ze aan dat ze pijn heeft.....
Bij al de boven genoemde vragen vraag jezelf dan af. Als je nee antwoord, zit het er in dat het makkelijk en snel verandert. dus, heb ze pijn, kan ik het met een spuit of tablet beheren. Is ze niet meer blij, kan ik de oorzaak ervan beinvloeden dat ze het wel weer wordt. Kan ze niet goed lopen (vaak ook indicatie van pijn), kan ik dat beinvloeden dat het snel weer goed komt. Als ze niet wil eten, kan ik daar nog wat aan doen om het te verbeteren..... is dat niet het geval, dan kon ik er van uitgaan dat ze niet meer een "goede" kwaliteit van leven had. Dus heb ik mijzelf toen na de gesprek bij de da beloofd dat ik gewoon met haar naar huis ga, tot zij aangaf dat ze niet wou eten, of pijn had, of niet meer vrolijk zou zijn. Gelukkig bleef ze vrolijk, maar op een dag had zij duidelijk veel pijn. Dat was voldoende. We hebben haar toen laten inslapen. Nou was bij haar de tumor elders, in haar buik namelijk..... maar ik vindt dat je ook te lang kan doorgaan, te ver kan gaan, ik weet dat het makkelijk is om het op te schijven als je er niet mee leef, maar wat ik daarmee bedoel te zeggen is. Je moet met name naar je hond kijken en luisteren, zorg ervoor dat je haar niet bij je willen houden voor jou, wij kunnen hoe langer hoe meer met de dierengeneeskunde, dat wil niet zeggen dat wij dat ook moeten willen. Omdat iets kan, wil nog niet zeggen dat het een goed idee is voor iedere geval. Nogmaals ik wil jou niet kwetsen, ik weet dat jij de beste voor je hond wil, ik weet dat jij veel voor haar over heb, meer dan de meeste mensen, maar vergeet niet dat het getuigt van even veel liefde voor je hond als jij namens haar beslis dat zij niet meer hoef, als wat je alle stoppen eruit haalt om toch door te gaan.
Heel veel sterkte en wijsheid..... :-* :-* :-* hoe je ook kies om verder te gaan, het blijft moeilijk :'(

Nee hoor je kwetst mij hier absoluut niet mee, want ik denk er precies zo over. Ja, ze is vrolijk, ja ze eet goed, ja ze straft die kleine meid als het moet en nee ze loopt kl#te, en daar zit geen verbetering in, sterker nog dat wordt erger en DAT is voor mij eigenlijk de grens. Zelfs 6 tabletten Rimadyl biedt geen uitkomst. Het stomme is echter dat op de foto's bijna niets meer te zien is. Dus wat is het dan?! Ik wil maandag die onderzoeken nog wel laten doen maar inderdaag; Houden van is ook loslaten en heel eerlijk neig ik daar steeds meer toe maar eerst wil ik dit nog laten doen want ik wil niet achteraf zoiets hebben van; had ik maar
Door conleeuw
#661638
Cindy de Wolf schreef: Nee hoor je kwetst mij hier absoluut niet mee, want ik denk er precies zo over. Ja, ze is vrolijk, ja ze eet goed, ja ze straft die kleine meid als het moet en nee ze loopt kl#te, en daar zit geen verbetering in, sterker nog dat wordt erger en DAT is voor mij eigenlijk de grens. Zelfs 6 tabletten Rimadyl biedt geen uitkomst. Het stomme is echter dat op de foto's bijna niets meer te zien is. Dus wat is het dan?! Ik wil maandag die onderzoeken nog wel laten doen maar inderdaag; Houden van is ook loslaten en heel eerlijk neig ik daar steeds meer toe maar eerst wil ik dit nog laten doen want ik wil niet achteraf zoiets hebben van; had ik maar
jeetje, het is wel erg als zelfs 6 rimadyl niet echt helpt. Ik hoop dat zij tot maandag kan uithouden, als het echt niet meer gaat, dan zal je het wel ongetwijfeld weten. Sterkte ermee, het is zo rot als een beesje die je lief is pijn heb :'(
Door Cindy de Wolf
#661653
conleeuw schreef: jeetje, het is wel erg als zelfs 6 rimadyl niet echt helpt. Ik hoop dat zij tot maandag kan uithouden, als het echt niet meer gaat, dan zal je het wel ongetwijfeld weten. Sterkte ermee, het is zo rot als een beesje die je lief is pijn heb :'(
Ze zal het wel uithouden tot maandag, dat geloof ik wel. Ik heb er echter al meer vrede mee dan vriendlief.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#661678
Ach jee, wat moeilijk... Ik hoop dat je iets vind wat haar afdoende tegen de pijn helpt, want tot maandag is nog best lang. :-\ Veel sterkte ermee, het blijft hoe dan ook moeilijk.
Door Twiz
#661985
Jeetje Cindy,

Dat die pijn steeds erger wordt terwijl de foto's een heel ander beeld schetsen!! Afschuwelijk voor jullie.

Ik hoop zo dat Maarten maandag iets tegenkomt waarvan je zegt: gelukkig, hier is wat aan te doen.

Ook ik zou dit toch nog uitgezocht willen hebben voordat je definitieve stappen onderneemt, wie weet? Nu krijg je geen gewetenswroeging, mocht er iets akeligs uitkomen is het vroeg genoeg om je te bezinnen.
Zeker omdat ik lees dat ze (buiten de pijn) toch nog wel echt HOND is, dus zolang ze nog een beetje plezier heeft en van haar eten geniet...........
Het is zoooo moeilijk om een grens te stellen, ik heb dat nog nooit hoeven doen (mijn honden zijn zonder ingrijpen overleden) maar ik ben bang dat ik de grens steeds weer zou verleggen, dat is een enorme valkuil.
Maar Martijn is er ook nog.

Alvast weer heel veel sterkte voor maandag.
Door Cindy de Wolf
#664936
pippy schreef: Hoe is het gegaan Cindy?
En heb je al iets van Johan gehoord?
Ik heb van Johan een kort mailtje terug gehad met de vraag of er bovenpoot (schouderblad, gewricht) foto's gemaakt waren. Daarnaast raadde hij een botscan aan in Merelbeke. Verders gaf hij zelf niet aan wat hij dacht.

Gisteravond bij Maarten bleek na een minitieus klinisch onderzoek dat er (ook) een probleem zit aan de rand van het schouderblad aan de achterzijde van het gewricht. Ze gaf flinke pijnsignalen hierop. Het rare is dat het in een spierbundel zit en niet in het gewricht. Er kunnen grofweg 3 dingen aan de hand zijn;
- de tumor is doorgeslagen naar de spierbundels
- het was/is een hele ernstige botontsteking die doorgeslagen is
- er is verbindweefseling van de spierbundel nav een trauma. Bijvoorbeeld uitglijden.
Er zijn ook 3 methodes om te proberen een en ander aan te tonen;
- punctie, volgens Maarten kleine kans op een uitslag.
- echo, slecht te zien/interpreteerbaar
- mri scan
En eigenlijk in alle 3 de gevallen is er niets aan te doen. Als het een tumor is zit het op een dusdanige plek dat het niet verantwoord is om weg te snijden. Daarnaast zou hij dan en zenuw door kunnen snijden zodat er geen pijnprikkels meer doorgegeven kunnen worden. Hierdoor verliest ze vermoedelijk het laatste stukje mobiliteit wat ze nu nog wel heeft. Als het een heftige ontsteking is dan zou het met pijnbestrijding en tijd beter moeten worden.
Volgens Maarten was er onlangs een onderzoek afgesloten tussen Rimadyl enerzijs en Pervicox anderzijds. Previcox kwam er veel beter uit. Er is nu besloten om haar op de Previcox over te zetten en dan maar hopen dat het beter wordt.
Ook had ze een teennagel gescheurd (linksvoor, dus andere poot) maar dusdanig dat wij hem er niet af konden halen. Maarten moest het ook verdoven. Ze heeft nu dus een roze pootje van de vetrap. Dubbel zielig dus. Ik weet niet wat ik er zelf van moet denken. Ik weet wel dat er overduidelijke pijnsignalen waren op de schouder.

Maar de Rimadyl is al duur maar de Previcox is schrikbarend duur, als iemand een goedkoper adres weet dan hoor ik dat meer dan graag. Ik heb nu 52,50 betaald voor 20 tabletten en ze moet 1 tablet per dag voor 10 dagen en daarna proberen 1 keer daags een 1/2 tablet.
Door Audrina
#664938
Da's kl*te Cindy, je staat zo machteloos he?  :-\

Ik laat Rimadyl altijd naar me opsturen door iemand uit België, omdat het daar een stuk goedkoper is. Misschien dat Previcox daar ook goedkoper is (weten de Belgische BP-ers dat)?
Door Losy
#664952
Het moet verscheurend zijn Cindy om zo in het ongewisse te moeten leven.
Ik zou toch overwegen een scan te laten maken in Merelbeke.
Op 1 dag weet je waar je staat en komt waarschijnlijk goedkoper uit dan de dossissen Previcox die je nu zal moeten aanschaffen.
Wat je ook beslist : veel sterkte meisje !
Hoop dat het toch allemaal goed komt.
Door conleeuw
#664975
oh bah, jammer dat je niet met alle zekerheid weet wat het is, maar goed, nu even previcox en dan hopen dat het aanslaat, dat zou je lijk mij vrij snel toch moeten zien? Moet jij ook weer terug voor controle? Sterkte ermee.  :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#664980
Dat schiet dus ook niet echt op. Het blijft moeilijk.
Overigens is er een goedkopere versie van Rimadyl op de markt, Carprodyl, en mijn ervaring tot nu toe is dat het beter werkt dan de Rimadyl. Dus is dat misschien een optie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door