Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi Duchesse
#664144
Onze hond heeft chronische luchtwegproblemen.
Ze is vanaf juli heel erg ziek geweest (mogelijk longontsteking door inslikken van water tijdens zwemmen. Ze heeft daar een hoest aan overgehouden, die soms beter gaat maar toch iedere keer weer terugkomt.
Ze heeft in totaal in die 3 maanden wel 5x aan de antibiotica gezeten en nog heel veel meer hulpmiddelen.
Vandaar dat we ook wilde gaan Barfen, in de hoop dat haar lichaam sterker wordt.
Nu hoor je ook wel eens dat honden astma kunnen hebben.
Heeft iemand enig idee hoe je hier achterkomt?
Demi heeft ook heel vaak druppels aan haar neus.
Demi is een echte kuchertje.
Groetjes Nancy.
Door Lizzy
#664581
Haar overschakelen naar rauwe voeding is sowieso een goed idee. Ik zou haar trouwens zeker ook probiotica geven, want na 5 AB kuren is er van haar darmflora weinig/niks meer over. En de darmflora is uitermate belangrijk voor een goedwerkend immuunsysteem. Ik zou de eerst komende maanden probiotica geven.

Ik zou haar verder ook een kuur vitamine C geven (500 mg per dag en dit uitbouwen totdat ze er dunne ontlasting van krijgt. Dat is bij de ene hond bij 1000 mg en bij de andere bij 1500 mg). Ik zou dit een week of 2 a 3 geven.

Ik zou ook echineacea extra forte van Bloem geven. Daar zit plantago en cat's claw in. Echinacea Angustifolia en Purpurea (zit er beide in) werken weerstandverhogend, cat's claw werkt ook weerstandverhogend maar ook reinigend en plantago heeft een zeer gunstige werking op de luchtwegen. Afhankelijk van de oorzaak van de hoest (dit kan inderdaad astmatische bronchitis zijn of het kan een hoest/verkoudheid veroorzaakt door allergie zijnof het kan zelfs veroorzaakt worden door hartproblemen - in mijn ogen moet je hond dus gewoon door een goede DA zeer goed onderzocht worden. Ik zou naar een goede homeopathischwerkend DA gaan want er zijn talloze goede homeopathische middelen voor deze klachten), kun je nog iets van weegbree of zeedruif ofzo geven. Weegbree verlicht astma en chronische bronchitis en werkt bij een chronische neusverkoudheid. Het verlicht ook geprikkelde luchtwegen. Zeedruif werkt ontstekingsremmend, vermindert allergische reacties en verminderd hoest en slijmvorming bij astma en bronchitis.
Door Amaryllis
#664882
Ik heb een hond gehad met bronchitus, overgehouden aan een kennelhoest. Het was een hondje met lage weerstand doordat ze nierpatient was En daarnaast de vette pech dat kennelhoest hier erg heerste en net als zij er af was kwam er wel weer een hond in de buurt die haar aanstak.Deze bronchitus is toen behandeld, maar liet toch z'n sporen na.Het was op rontgefoto goed te zien Je ziet dan kleine haarvaatjes,krijtsporen zeg maar.
Dus misschien is dmv een rontgefoto een duidelijker beeld te krijgen van de oorzaak.Je moet inderdaad ook altijd het hart goed laten beluisteren want kuchen kan ook duiden op hartkwalen
Maar op dit moment is het voor mens en dier met luchtwegproblemen nu een slechte tijd, door het stoken van de verwarming komen de huistofmijten en schimmels in actie.Ikzelf heb allergie en heb nu ergere klachten en mijn ha zei al dat het nu bij iedereen erg aktief is.Het kan best zijn dat het een combinatie is bij jou hond .Beterschap met hem
Door Lizzy
#664892
Ja, je kunt vitamine C voor mensen geven. En ik bedoel dus dat je begint met bijv. 500 mg vitamine C per dag. Dat bouw je op. Maar krijgt je hond nou dunne ontlasting bij 1000 of 1500 mg, dan geef je dus minder dan de hoeveelheid waarop ze diarree krijgt. Vitamine C is dus, in grote hoeveelheden (maar voor ieder anders) laxerend.

Weegbree en zeedruif: http://www.vitotaal.nl. Latijnse naam voor zeedruif is trouwens: ephedra sinica. Ik zie dat Vitotaal dat niet meer verkoopt. Misschien dat Tannetje Koning alias Hitam weet hoe je er aan kunt komen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door