Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#664143
Hallo ik ben nieuw hier en heb me de afgelopen weken ingelezen in het Barfen.
Ik ben n u al een aantal weken bezig om luna onze vizsla steeds meer vlees en vis te geven. Ook die rekentabellen zijn me duidelijk dus echt een geweldig forum.

Nu wil Luna zelf alleen niet zo meewerken, ze is erg kieskeurig met haar eten, ze lust echt een boel dingen niet.
Ze lust geen: vis (alleen zalmkop die ik wel eerst in 10 stukken moet knippen, jak) lever, runderstrot.

Mijn vraag is eigenlijk of dit herkenbaar is en of ik er wat aan kan doen (heb mijn hele vriezer volligen met dat soort vlees...)
Ik heb al geprobeert om haar 2 dagen lang niets anders voor te schotelen dan( in hapklare brokken inmiddels) runderstrot maar ze moet het gewoon niet.  Ook bij de lever en vis doet ze hetzelfde, ze sleurt het door de kamer maar verder niets.

Ik hoop op een paar goede tips of geruststellingen.

En anders heb ik dus vlees in de aanbieding haahha.

groetjes Nicole
Door tt-tjes
#664145
Ben je begonnen met runderstrot? Ik zou haar eerst eens kippenekjes e.d. geven dat ze weet hoe ze moeten kluiven. Misschien weet ze zich geen raad met die runderstrot.
Orgaanvlees lust niet elke hond.
Door Lizzy
#664155
Vis is iets dat veel honden niet lusten. En tja, dat is dan gewoon jammer... Wat je nog zou kunnen proberen is om 1 keer per week een blikje vette vis te geven (makreel, sardien, haring, zalm). Onder het mom van 'beter iets dan niets'. Veel honden vinden gekookte vis dus wel lekker.

Runderstrot is een beetje vreemd, want dat vinden de meeste honden wel lekker... Maar ja, als ze het niet eet: ja, dan niet en iets anders verzinnen. Lust ze wel runderkopvlees?

Lever is ook iets dat veel honden niet moeten. Vooral kippenlever vinden veel honden goor. De meeste vinden (biologisch) runder of lamslever weer wel lekker. Je kunt eens proberen om het in hele kleine stukjes te knippen en te mengen met pens. En als ze het dan nog persee niet eet: zou je kunnen proberen om het eens te koken/bakken.

Wat lust ze verder wel?
Door Joshii
#664170
Lizzy schreef:
Runderstrot is een beetje vreemd, want dat vinden de meeste honden wel lekker... Maar ja, als ze het niet eet: ja, dan niet en iets anders verzinnen. Lust ze wel runderkopvlees?
Hier ook zo'n tuttebelletje dat persé geen runderstrot eet, ook geitenribben en - vlees kan je niet aan haar kwijt.
Gelukkig lust ze verder wel alles :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#664179
nicolioo schreef: Hallo ik ben nieuw hier en heb me de afgelopen weken ingelezen in het Barfen.
Ik ben n u al een aantal weken bezig om luna onze vizsla steeds meer vlees en vis te geven. Ook die rekentabellen zijn me duidelijk dus echt een geweldig forum.

Nu wil Luna zelf alleen niet zo meewerken, ze is erg kieskeurig met haar eten, ze lust echt een boel dingen niet.
Ze lust geen: vis (alleen zalmkop die ik wel eerst in 10 stukken moet knippen, jak) lever, runderstrot.



groetjes Nicole
Ze lust dus geen vis op zalmkop na. Nou ach, lijkt me niet zo'n probleem. Runderstrot eet ze niet, maar rundvlees wel, want ook zonder runderstrot kunnen ze wel, wellicht heeft ze een probleem met de toch wel taaie stukken kraakbeen die daarin zitten. Schrap even de strot en houd het bij gewoon vlees.
Lever is wel een probleempje. Soms verschilt het of je kiplever of lamslever (of rund of kalf) hebt en als ze alles niks vinden kun je nog proberen of het wel gegeten wordt als de kook er even overheen geweest is. In het ultieme geval van leverweigering zul je wat levertraan bij moeten geven.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#664221
Bedankt v oor alle reacties,

Luna is begonnen met kippennekjes en toen eendenekjes later vleugels en nu karkassen, ze eet erg netjes.
Inmiddels eet ze ook lamsrbben die gaan bijna altiojd helemaal op, de harde botjes laat ze liggen.
Ik zal proberen de lever even te koken kijken of ze dan wel lust en mengen met pens is ook een idee.
Hoe lang blijft vlees dat uit de vries komt gemiddeld goed?

Óok ga ik blikjes vis proberen.
Die runderstrot snap ik echt niet want ook niet als ik er het harde vanaf haal en alleen hapklare stukken vlees overhoudt lust ze het niet, heb er toen ook nog beetje zalmolie overheen gegoten maar dat likte ze eraf en verder geen interesse.

Wat ze tot nu toe eet is dus:

alles van de kip en eend (heb nog geen lever geprobeerd (alleen runderlever)
lamshart en lamsrib
hazenkarkassen
runderkopvlees
een zalmkop in 10 stukken gehakt (vond ik zelf niet zo'n  succes)
karnemelk
yoghurt
groenten en fruit
eieren

Ik kan dus nog wel het een en ander uitproberen en moet maar niet meteen 5 kilo van iets bestellen.....

Oh ja en is het erg als ik als ik haast heb het vlees even in de magnetron doe om de kou van de koelkast eraf te halen?
Door 202Spots
#664299
Oh ja en is het erg als ik als ik haast heb het vlees even in de magnetron doe om de kou van de koelkast eraf te halen?
Ja...dat is erg.
Je kan het dan beter in warm water leggen om op te warmen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#664376
Die runderstrot.....kan die misschien van een kalf zijn. Ik ken ook wel honden die wel rundvlees eten, maar kalfs vinden ze nono.
Door Lizzy
#664569
nicolioo schreef: Bedankt v oor alle reacties,

Luna is begonnen met kippennekjes en toen eendenekjes later vleugels en nu karkassen, ze eet erg netjes.
Inmiddels eet ze ook lamsrbben die gaan bijna altiojd helemaal op, de harde botjes laat ze liggen.
Ik zal proberen de lever even te koken kijken of ze dan wel lust en mengen met pens is ook een idee.
Hoe lang blijft vlees dat uit de vries komt gemiddeld goed?
Vlees blijft, als je het in de koelkast bewaard, zeker wel 2 a 3 dagen goed.
Óok ga ik blikjes vis proberen.
Die runderstrot snap ik echt niet want ook niet als ik er het harde vanaf haal en alleen hapklare stukken vlees overhoudt lust ze het niet, heb er toen ook nog beetje zalmolie overheen gegoten maar dat likte ze eraf en verder geen interesse.
Ja jammer, zou ik denken. Dan maar geen strot meer. Je kunt ze ook moeilijk dwingen... Bovendien hebben de meeste honden wel dingen die ze niet lusten hoor. 

Wat ze tot nu toe eet is dus:
alles van de kip en eend (heb nog geen lever geprobeerd (alleen runderlever)
lamshart en lamsrib
hazenkarkassen
runderkopvlees
een zalmkop in 10 stukken gehakt (vond ik zelf niet zo'n  succes)
karnemelk
yoghurt
groenten en fruit
eieren
Wauw! Nou, dit is echt al onwijs veel joh!
Ik kan dus nog wel het een en ander uitproberen en moet maar niet meteen 5 kilo van iets bestellen.....

Oh ja en is het erg als ik als ik haast heb het vlees even in de magnetron doe om de kou van de koelkast eraf te halen?
Ik zou het niet in de magnetron doen. Voor je het weet verhit je delen van vleesbot die je niet mag verhitten. Ik vind het overigens beter werken om vleesbot zoals kippenvleugels bijv. in warm water te leggen. En wat ik ook vaak doe is het eten van de honden in de roestvrijstalen hondenbakken doen en de bakken in heet water zetten, zodat de inhoud van de voerbakken snel ontdooit/warm wordt.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#664862
Nou ja zeg heb ik weer :o  Ik had nog de helft van een hele grote runderstrot in de koelkast liggen en dacht vandaag nou laat ik het nog 1 keer proberen en anders gooi ik het wel weg.  EEt ze toch die hele strot op????? snap er echt niets van want ze heeft gisteren weer normaal eten gehad dat ze wel lust..... Nou ja zullen de hormonen wel zijn ofzo...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door