Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#664832
Hallo allemaal,

Het gaat weer heel erg slecht met Jinx....
Na 1,5 jaar is het weer prijs, Ehrlichia is (hoogstwaarschijnlijk) weer terug.

Na de loopsheid is er een baarmoederontsteking ontstaan. En toen was het prijs :-[ :'(
Hoewel de baarmoederontsteking prachtig geneest, Jinx heeft Alisin? injecties gehad.

Hevige pijn in haar hele lijf en enorm afvallen, van afgelopen donderdag tot nu 3kg!!!!!!En echt zo stil op haar mat gaan liggen dat ik af en toe aan haar ga voelen of ze nog wel leeft.


De bloeduitslag wat betreft de Ehrlichiabesmetting is nog niet terug....Maar alles wijst op een nieuwe opflakkering...Shit dus.

De hoeveelheid Carnibest hebben we dus enorm opgeschroeft, van 850 gram naar 1,2kg. Nog tips?

Zooooooooooo jammer. Zoiets stoms en binnen een paar dagen is de rotzooi weer terug, en het ging zo ontzettend goed.

Is er nog iemand die hier ondertussen ervaring met Ehrlichia heeft opgedaan?
Hoop het trouwens niet voor jullie....Maar alle tips  zijn welkom.
#664860
ik heb zeker geen ervaring met deze hardnekkige rot besmetting. Waar heb jou hond deze opgepikt? Hoe is zij in het verleden behandeld hiervoor? en ik vraag mij af of de dierenarts al een behandeling heb gestart? Helaas is het zo dat waarschijnlijk door de baarmoederontsteking haar weerstand niet meer optimaal is dus steekt het weer zijn kop op......... sterkte ermee, bah, echt rot voor je dat het nu weer mis is :(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#664983
Volgens mij het met Ehrlichia, in tegenstelling tot bijvoorbeeld leishmania, zo dat als het weg is het pas weer terug komt door een nieuwe besmetting. De parasiet blijft niet in het lichaam aanwezig.
Misschien als de weerstand erg slecht is? Of als hij niet goed genoeg bestreden is?
#664988
Hitam schreef: Volgens mij het met Ehrlichia, in tegenstelling tot bijvoorbeeld leishmania, zo dat als het weg is het pas weer terug komt door een nieuwe besmetting. De parasiet blijft niet in het lichaam aanwezig.
Misschien als de weerstand erg slecht is? Of als hij niet goed genoeg bestreden is?
oh, ik had begrepen dat het juist aanwezig blijft en bij een verlaging in de weerstand weer opnieuw zijn kop opsteekt, maar ik kan er naast zitten.  :-\ mijn excuses :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door