Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#664385
:( afgelopen  vrijdag bij de slager vroeg ik naar kopvlees. Deze slager slacht zelf maar vertelde mij dat de koppen van de koeien vernietigd worden ivm de BSE kwestie. Afgelopen week is er een jongen van 16 overleden aan de ziekte van kreutzfeld. Zodoende voor mij geen kopvlees. Wel had hij een verse rundertong met de strot er nog aan. jippieeee. ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#664387
Klets. Koppen van jonge koeien mogen gewoon uitgebeend worden door slagers met vergunning, en het vlees gaat in de worst.
Door tiny
#664404
  ;) Aha, weer wat wijzer dus. Zal dit zo maar niet tegen de slager zeggen. Wil toch wel op goede voet blijven staan. Maar het zou dus een kwestie van doorvragen kunnen zijn. :-X
Door Lizzy
#664435
Veel slagers denken dat het verboden is. Maar het is dus onzin. Er zijn complete vleesverwerkingsbedrijven waar ze hele dagen runderkoppen uit staan te benen.
Door Yves
#664483
[/Klets. Koppen van jonge koeien mogen gewoon uitgebeend worden door slagers met vergunning, en het vlees gaat in de worst. quote]

Klopt, mijn slager maakt hiervan zijn eigenworst. Lekker voor mij, maar pech voor Yves  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door