Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marja
#664426
Moet ik een runderstrot onder bot rekenen?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoeveel bot ik kan geven.
Ze krijgen op dit moment 's ochtend kvv en 's middags een heel klein hapje kvv (voor het idee) en dan 's avonds barfdingen :)

Maar eingelijk zijn al die barfdingen wel met bot, strotten, wervels, ribben en karkassen.........
Gebruikersavatar
Door Angelique
#664445
[quote="marja"]
Moet ik een runderstrot onder bot rekenen?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoeveel bot ik kan geven.
Ze krijgen op dit moment 's ochtend kvv en 's middags een heel klein hapje kvv (voor het idee) en dan 's avonds barfdingen :)

Maar eingelijk zijn al die barfdingen wel met bot, strotten, wervels, ribben en karkassen.........

[/quote]

Is op zich niet zo'n probleem hoor, ik zou wel alleen goed bevleesde botten geven. Maar als ze er niet van verstopt raken dan is er niets aan de hand.
Visje lusten ze niet?  anders zou ik die ook geven. Strot is kraakbeen, weliswaar stevig kraakbeen maar toch. Ik reken het niet tot een vleesbot maar meer tot een stuk vlees met een krakertje erin.
Door Yves
#664481
Ik heb ook een vraag hierover nl. Is kraakbeen ergens goed voor of heeft het totaal geen toegevoegdewaarden? En is strot makkelijk klein te krijgen voor een kleine hond m.a.w. is het zacht?
alvast bedankt
gr. Gabriela
Door marja
#664511
[quote="Angelique"]
Is op zich niet zo'n probleem hoor, ik zou wel alleen goed bevleesde botten geven. Maar als ze er niet van verstopt raken dan is er niets aan de hand.
Visje lusten ze niet?  anders zou ik die ook geven. Strot is kraakbeen, weliswaar stevig kraakbeen maar toch. Ik reken het niet tot een vleesbot maar meer tot een stuk vlees met een krakertje erin.
[/quote]

Haha ja voor mijn honden is het inderdaad maar een klein karakertje ;D

Vis, ja!! vergeet ik dus steeds..........
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#664516
Runderstrot is inderdaad vrij zacht en is gemakkelijk weg te werken.Mits er geen klein gemeen botje in zit.Dat snij ik er altijd uit.
Door Lizzy
#664571
[quote="Yves"]
Ik heb ook een vraag hierover nl. Is kraakbeen ergens goed voor of heeft het totaal geen toegevoegdewaarden? En is strot makkelijk klein te krijgen voor een kleine hond m.a.w. is het zacht?
alvast bedankt
gr. Gabriela
[/quote]

Het bevat wel wat chondroitine. Zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg540937

Maar volgens mij bevat het minder Ca als 'echt bot' en is het ook minder goed verteerdbaar als 'echt bot'.
Gebruikersavatar
Door pike
#664657
Ik geef hier af en toe een halve strot, dwz ik knip hem in de lengte doormidden, en dan krijgt ieder de helft. Vooral Armagnac heeft dan lekker wat te kluiven. Ik heb tot nu toe nog nooit iets van het kraakbeen in de ontlasting teruggevonden, ook niet bij Pike (goed kauwen, wat is dat??) dus ik neem aan dat het dan toch wel goed verteerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door