Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ianthe
#657984
Ik heb vlees van www.versvoeding besteld. Vrijdag gaan we het bij iemand ophalen. Maar hoe word het menu, dat is nu de vraag. Over 1 kippen nek doet ze nog geen 30 sec. KRR, KRR weg.

Eendennek 1000 gram
Eendenvleugel 500 gram
Eendenkarkas 1000 gram

Energique nr. 2 (pup) 600 gram
Bibimix 500 gram
Carnibest Natuurvoer 500 gram

Zalmkop per stuk
Runderstukjes zakje
Runderpens 1 kilo gesneden
Runderkopvlees 1000 gram
Lamsrib 500 gram
Kippenvleugel 500 gram
Geitenrib 1 kilo
Eendagskuikens 1 kilo


en verder hebben we nog best veel liggen in de diepvries. Ik weet alleen niet hoeveel.
Kunnen jullie helpen met een menu maken.
Laatst gewijzigd door Ianthe op do 23 nov 2006, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#657999
En deze hoeveelheid is voor één week, twee week?  Hoe zwaar is je hond, hoe oud is je hond? Hoe gaat die kvv erbij....dagelijks een beetje, of alleen in het weekend?

30 seconden voor een kippenek....traag hundje, hier doen ze dat in 0,3 seconden ;D ;D ;D
#658024
Sorry ik was het helemaal vergeten :D

Xena weegt 4 kg, en is 5,5 maand oud
Ze barf nu ong. 2 weken.

Ze krijgt 3 dagen BARF en 4 dagen KVV in 1 week

De percentages zijn:
50% vleesbot
15% GF mix
5% orgaan
5% tafelr.
25% spier

PER WEEK:
Vleesbotten    360 gr
GF mix              90 gr
Orgaan              50 gram > 2 wken, ene week Orgaan
Tafelrestjes        50 gram > 2 wken, andere week tafel
Spiervlees          180 gr


snap je het een beetje?
#658083
[quote="pink0pink"]
Sorry ik was het helemaal vergeten :D

Xena weegt 4 kg, en is 5,5 maand oud
Ze barf nu ong. 2 weken.

Ze krijgt 3 dagen BARF en 4 dagen KVV in 1 week

De percentages zijn:
50% vleesbot
15% GF mix
5% orgaan
5% tafelr.
25% spier

PER WEEK:
Vleesbotten     360 gr
GF mix               90 gr
Orgaan              50 gram > 2 wken, ene week Orgaan
Tafelrestjes        50 gram > 2 wken, andere week tafel
Spiervlees          180 gr


snap je het een beetje?


[/quote]

Jep, ik snap 'm. Ik ga er vanavond evenmee verder, nu eerst ff een kokkie nadoen :D
#660080
Vleesbotten    360 gr
GF mix              90 gr
Orgaan              50 gram > 2 wken, ene week Orgaan
Tafelrestjes        50 gram > 2 wken, andere week tafel
Spiervlees          180 gr

OK, ik zou zelf iedere barf dag iets van vleesbot geven. Dus dat is ongeveer 120 gram vleesbot per dag. Je kunt iedere barf-dag groentemix geven. Dat is 30 gram per dag. En dan kun je 1 keer per week wat orgaan geven. En twee keer per week spiervlees dus dat is 90 gram per maaltijd. Tafelrestjes mik je er gewoon tussendoor. Dat komt niet zo krap.

Dit zijn de spullen die je hebt (exclusief het versvlees - overigens kun je met deze ingredienten in mijn ogen heel gemakkelijk 100% zelf gaan samenstellen):
Eendennek 1000 gram
Eendenvleugel 500 gram
Eendenkarkas 1000 gram
Zalmkop per stuk
Runderstukjes zakje
Runderpens 1 kilo gesneden
Runderkopvlees 1000 gram
Lamsrib 500 gram
Kippenvleugel 500 gram
Geitenrib 1 kilo
Eendagskuikens 1 kilo

Nou, de meeste dingen moet je even een beetje ontdooien en uit elkaar halen/snijden en weer invriezen. Want je kunt onmogelijk 1 kilo eendennek voeren ;D.

Maar je zou zoiets kunnen gaan voeren (en misschien heeft Angelique hele leuke andere ideeen!):

Barf-dag 1:
120 gram eendennek
90 gram spiervlees (rund of lam of geit) + 30 gram groentemix

Barf-dag 2:
120 gram lamsrib of geitenrib
90 gram orgaanvlees + 30 gram groentemix

Barf-dag 3:
120 gram eendenkarkas of vleugel
90 gram spiervlees + 30 gram groentemix

Nou, eend en kip kun je afwisselen. Spiervlees kun je afwisselen en lamsrib of geitenrib kun je ook afwisselen met af en toe een doormidden gesneden/geknipte zalmkop.

Helpt dit een beetje?
#660276
Natuurlijk helpt dit. En bijna alles van 1 kg zijn eigenlijk 2 zakken van 500 gram ;)

Maar Misschien moeten we proberen met 1 vleessoort extra per week of hoogstends 2 want ze heeft nog nooit eend geit of lam gehad :(

Maar morgen gaan we wat in porties verdelen. EN misschien is het wel leuk om een eendagskuiken in het bos te verstoppen die ze dan moet zoeken ;D

Wat de eendagskuikens zijn daar zijn we nog niet achter. Er zat wel een soort witte zak tussen met kleine pluizige bolletjes ::) ;) (de eendagskuikens dus) maar waarom die niet in een gewone zak zaten :yucky: ;D
Door Ianthe
#664180
Wij zijn ondertussen weer een paar weekjes verder, (zonder barf :-[, met nieuwe soorten kVV)

We hebben besloten om door de week (5 dagen) s'ochtends KVV (carnibest, maar eerst moet de bibi en energique en rodi op) en s'avonds te barfen. IN het weekend barfen we volledig. Dus 9 van de 14 maaltijden is barf. Dit is het menu dat ik gemaakt heb. Deze week bestaat het uit eend, kip, rund, lam/schaap.


Deze week geen tafelrestjes Orgaan zit door GF mix (50 gram orgaan door 100 gram GF)
6% schema voor 4 kg


Maandag
O Carnibest     ong                  150 gr

A Kippenvleugel                           100 gr
GF mix    50 gr

Dinsdag
O Rodi ong 200 gr

A Eend 100 gr

Woensdag
O Carnibest ong 150 gr

A Kippenvleugel 100 gr

Donderdag
O Bibi ong 150 gr

A Roodvlees (spier 100 gr
GF mix   50 gr

Vrijdag
O Bibi ong 150 gr

A Eend 100 gr

Zaterdag
O Lam/Schaap (spier 100 gr

A Kippenvleugel 100 gr

Zondag
O Rund gemengd (spier 100 gr
GF mix   50 gr

A Eend 100 gr


(waarom staat dit niet in een rijtje >:()
Laatst gewijzigd door Ianthe op zo 19 nov 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#664185
Heb je zelf de percentages ook uitgerekend? (anders wil ik het wel doen hoor, daar niet van). Nou, verder ziet het er prima uit. Ga je ook nog iets van vette vis proberen? En iets van een rauw eitje? (in je volgende menu's misschien?).
Door Ianthe
#664190
[quote="Lizzy"]
Heb je zelf de percentages ook uitgerekend? (anders wil ik het wel doen hoor, daar niet van). Nou, verder ziet het er prima uit. Ga je ook nog iets van vette vis proberen? En iets van een rauw eitje? (in je volgende menu's misschien?).
[/quote]

Dingen zoals rauwe eieren hebben we al een keertje geprobeerd toen ze nog niet barfte toen lustte ze  het niet. Maar eieren moeten echt buiten gegeten worden. Daar staat het weer nu niet naar.

En wat voor vis kunnen we misschien door de groentemix doen?
#664313
pink0pink schreef: Dingen zoals rauwe eieren hebben we al een keertje geprobeerd toen ze nog niet barfte toen lustte ze  het niet. Maar eieren moeten echt buiten gegeten worden. Daar staat het weer nu niet naar.
Je kan ook 'n ei door de voer in de bak roeren
En wat voor vis kunnen we misschien door de groentemix doen?
Alle soorten vis.
Door gosha
#664423
Heb afgelopen zaterdag de eerste keer een barf maaltijd geprobeerd. ik wou er eens even voor gaan zitten om te zien of het haar zou bevallen, nou, mijn fout! het was in een vloek en een zucht weg, op, ook de kippenek,en ze keek me aan of ze wou zeggen, zo, was dit wat nieuws, was wel goed, heb je meer?? :D ;D
Door Ianthe
#664428
klopt het dat je de hoeveelheid door het totaal moet delen bijvoorbeeld 600 gram RMB (gedeeld door) 1050?

Als dat het is zijn dit de percentages:
RMB  57%
GF    10%
Org    5%
Sp    28%

klopt dat?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door