Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sorcha
#663226
Hallo allemaal,

We zijn nu sinds een aantal weken bezig met overgaan op oa Carnibest. Eén van de poezen lust het echt niet, ook niet gemengd met blikvoer bijvoorbeeld. Ze eet wel heel graag rauw lamshart. Is het een probleem als ik haar dat nu wat vaker geef? Of misschien zelfs iedere dag en dan samen met blikvoer?
Ik blijf ondertussen ook zoeken naar andere dingen die ze wel wil eten natuurlijk. Moenie, de jongste poes wil helemaal geen vers vlees. Ze at ook bijna nooit blikvoer helaas :( Ze eet alleen maar droge brokjes en ik hoop dat ik iets vind waar ze wel van gaat eten, want ik wil de droge brokjes er helemaal uit doen.

Groetjes en alvast bedankt :)
Door Mevroi Kruim
#663234
Hart kan voor een tijdje wel maar ik zou zo toch niet langer dan een paar weken voeren. Je krijgt geheid problemen omdat het dieet niet goed uitgebalanceerd is. Je krijgt met name gebrek aan calcium en fosfor omdat je een overmaat aan spiervlees voert zonder bot.
Misschien is het een optie om met deze kat te gaan barfen? Begin eens met een platgemepte kippennek, stukje kipfilet etc. Kijken of ze dat wel eet.
Een ander merk kvv wil ook nog wel eens helpen, soms staat de geur/smaak ze gewoon niet aan.
Als de jongste poes gezond is en niet te dik zou ik persoonlijk er druk op gaan zetten door minder/geen brokjes meer te geven en steeds kvv aan te bieden, of anders barf-onderdelen. Een beetje honger kan voor een gezonde kat echt geen kwaad.
Door Sorcha
#663421
Dank je wel voor je reactie kruimel!
Voor de poes die lamshart lust, heb ik al kippennekken geprobeerd, maar dat vond ze maar niets. De kipfilet zal ik morgen in huis halen. Sardien lust ze in ieder geval wel ben ik nu achter.

De jongste poes is inderdaad helemaal gezond, dus ik ga gewoon de brokkenbak weghalen en wat brokjes mengen met barf onderdelen.

Over 2 weken worden er hier oa kuikens gebracht, ik ben benieuwd of mijn poezenbende die gaan eten :D
Door Sorcha
#663513
Dank je Sylvia, soepvlees gaat ook op de boodschappenlijst  :)
Rundvlees lust volgens mij de jongste poes, Moenie, ook wel, al was het toen een stukje rauwe biefstuk. We houden het deze keer maar op soepvlees, biefstuk wordt me iets te duur voor 13 katten  ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663528
Sorcha schreef: Dank je Sylvia, soepvlees gaat ook op de boodschappenlijst :)
Rundvlees lust volgens mij de jongste poes, Moenie, ook wel, al was het toen een stukje rauwe biefstuk. We houden het deze keer maar op soepvlees, biefstuk wordt me iets te duur voor 13 katten ;)

Ja zonde joh , dat moet je zelf opeten ;D

Wat ze hier ook heerlijk vinden is lams en schapenvlees.

En je zou eens eendagskuikens kunnen proberen.
Door Sorcha
#664117
Voor lams en schapenvlees moet ik hier nog maar een adresje zien te vinden dan :)
Eendagskuiken, daar krijgen we over iets meer dan een week 10 kg van.
De biefstuk houden we inderdaad lekker voor onszelf :D
Vandaag hebben ze kipfilet gekregen. Een paar vonden dat helemaal geweldig, niet allemaal helaas maar we gaan gewoon door en proberen steeds iets nieuws.
Door Sorcha
#664583
Ja, het gaat echt de goede kant op. In de vriezer ligt alleen bijna nog maar vlees voor de katten  :)
Ik ben al op zoek naar een vrieskist voor in de schuur, anders kan ik straks de kuikens niet eens kwijt.
Door Mevroi Kruim
#664647
Kijk, dat gaat de goeie kant op!  ;)
Is je schuur verwarmd? Anders kan het zijn dat de vriezer in de winter niet goed werkt. Vraag me niet hoe dat ook al weer zit maar ik heb zelf wel de ervaring dat mijn ouwe vriezertje bij temperaturen onder de 10º in staking ging. Niet handig als er 100 kilo barf in zit ...
Door Sorcha
#664766
Goed dat je dat zegt Kruimel, want de ruimte waar ik hem wilde zetten is inderdaad niet verwarmd. Dan moet ie maar in de kelder.
100 kg barf als de vriezer het niet doet  :o
Dat voer je ook niet even op  ;)
Door Sorcha
#669198
Vandaag hebben mijn huiskamertijgers voor het eerst kuikentjes gegeten. Ik had verwacht dat ze niet wisten wat ze ermee moesten, maar een aantal van hen heeft na een poosje spelen lekker zitten eten. Ik had ze allemaal in de kattenren gegeven, want ik had al ergens gelezen dat het een troep kan geven. Eén van de katten heeft een kuikentje mee naar binnen genomen, maar zij heeft heel netjes gegeten, want alles was nog schoon.
Voor de rest van mijn groep ga ik de kuikens morgen koken en zien of ze dan over de streep komen :)
Ik ben hier in ieder geval al zo blij mee  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door