Anna Penta schreef:
Ja Lizzy, dat is helemaal waar. Ik ben heel blij dat ik nu veel meer weet dan vorig jaar, toen ik me liet overdonderen door de dierenarts. Ook ben ik blij met deze ervaring, want ik kan via mijn boekje nu mensen hierop wijzen.
Ik vraag al via de telefoon met welk merk ze enten en als dat vanguard is, weet ik dat alleen weil niet mogelijk is. Dat is altijd gecombineerd met parvo. Maar zeggen ze Nobivac, dan kan het wel maar dan krijg je vaak weer een nieuwe discussie, bijvoorbeeld dat je toch wel om het jaar ook tegen parainfluenza 'moet' laten eten.
Ik heb gister speciaal vijf da's gebeld met die vraag, puur om dit in het gedeelte over vaccineren in mijn boek te kunnen vertellen. Ik denk dat eigen ervaringen beter overkomen dan allerlei theorieen.
Maar het is zeker waar dat alles staat of valt met je eigen kennis van zaken.
Yup. En dat is eigenlijk niet helemaal fair, maar zo werkt het wel....
Mijn buurvrouw is overigens vorig jaar door de vervanger van onze DA besodemietert met een vaccinatie (en de hond kreeg dus veel meer dan om gevraagd). Toen zij onze eigen DA daarmee confronteerde, hield hij natuurlijk zijn vervanger de handen boven het hoofd. Kijk, op zulke momenten wordt het gewoon tijd voor Tuchtraad of een klachtenbrief schrijven naar zijn praktijk.
Want wat mensen vergeten: je bent klant. En klant is koning en ik wil ook als zodanig behandeld worden. Als ik naar de winkel ga voor een paar schoenen, zegt de verkoopster toch ook niet tegen mij "nee, je MOET ook laarzen nemen"?
Ik krijg maandelijks een dierenartsen-magazine in de bus. Heel leerzaam! Want veel dierenartsen vinden het helemaal NIET fijn dat wij ons klant zijn gaan voelen. Ze krijgen, middels dit magazine, tips over hoe zij zich tegenover dit soort vervelende klanten moeten opstellen.
Voor mij reden te meer om die witte-jassen-arrogantie niet meer te accepteren.
(en gelukkig zijn er heel veel hele fijne, goede, niet arrogante, prettige dierenartsen).