Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#663804
Ik had het berichtje ook al in alternatief geplaatst, maar misschien krijg ik hier wel een reactie. Even in het kort. Mijn hond kreeg KVV Duck lam/rijst, heeft veel jeuk op de vacht en onder en tussen de tenen. Homeopaat heeft ultra allergeen Z/D van Hill's nu op het menu gezet.Voor minimaal zes weken. Verder niets anders, behalve rauwkost en fruit zoals een appeltje, komkommer of worteltje (is hij erg gek op) De bedoeling is wel terug te keren naar KVV uiteindelijk. Mijn vraag is, wie kent dit en heeft hier ook ervaring mee?
#663809
Ja, ik ken het en ik heb er ook een mening over. Ik vind het troep.

Dit zit er in:

Dried Potato Product, Hydrolyzed Chicken Liver, Potato Starch, Soybean Oil (preserved with BHA, propyl gallate and citric acid), Hydrolyzed Chicken, Powdered Cellulose, Calcium Sulfate, Dicalcium Phosphate, Glyceryl Monostearate, Iodized Salt, Choline Chloride, vitamins (Vitamin E Supplement, L-Ascorbyl-2-Polyphosphate (source of vitamin C), Niacin, Thiamine Mononitrate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Biotin, Vitamin B12 Supplement, Pyridoxine Hydrochloride, Riboflavin, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement), Calcium Carbonate, minerals (Ferrous Sulfate, Zinc Oxide, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Calcium Iodate, Sodium Selenite), DL-Methionine, Taurine, Ethoxyquin (a preservative), Beta-Carotene.

Ik vind het heel bot om te zeggen, maar dit voer ik nog niet aan een varken.... Bovendien zitten er ronduit schadelijke stoffen in dit voer. Neem nou BHA, Propylgalaat en Exthoxyquin... Kankerverwekkende troep.

En ik begrijp echt niet dat een homeopathisch dierenarts zulke troep voor durft te schrijven... Zit deze arts toevallig in R'dam?

Maar goed, ik zou mijn hond zulk voer nooit geven, ook niet voor 6 weken...

Er zijn trouwens prima verse, rauwe alternatieven om uit te zoeken of je hond een voedsel-allergie heeft en zo ja: waarvoor. Je kunt kant en klaar voer geven zoals Bandit Geit (als je hond nooit eerder geit heeft gehad) en Carnibest Eend & Rijst (als je hond nog nooit eerder eend heeft gehad). Het is ook heel eenvoudig om dat zelf samen te stellen. Je geeft je hond gewoon 6 a 9 weken lang alleen delen van hele eend (dus de botten, vlees en orgaanvlees). Tenminste, als je hond nooit eerder eend heeft gehad. Anders zou je geit of struisvogel of hert ofzo moeten geven. Als hij binnen die 6 a 9 weken van de jeuk af is, dan weet je in ieder geval 1 ding: het ligt inderdaad aan het voer. Om uit te zoeken waar het dan precies aan ligt, kun je eens per week een nieuw vleessoort/orgaanvleessoort/vleesbotsoort toe gaan voegen. Ik kan je daar een uitgebreidere omschrijving van geven, als je dat zu willen.
#663835
:-[Jeetje mina, hier schrik ik van. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Helemaal barfen kan ik gewoonweg niet betalen, dus nu zit ik wel met een probleem. Ik voerde hem dus Duck Lam Rijst, omdat Duck het enige is wat ik kan betalen en kan bergen. Ik heb namelijk geen vriezer, en kan dus ook geen vlees in voorraad houden. Ik haal twee keer in de week KVV van een goede dierenwinkel hier in de buurt, omdat ik dus niet zoveel in één keer kan bergen. Overigens schrok ik me de tering van de rekenening van dit Hill's ik ben nu zo'n 15 euro duurder uit in de maand dan met KVV. Ik woon in Groningen en de homeopaat zit in de streek rondom Groningen. (De rekening van de homeopaat loog er trouwens ook niet om, maar elke maand naar de gewone DA, waar ik ook geen steek verder kom en telkens een anti-bioticum kan halen, is ook niet echt leuk)
Wat is trouwens een rauw eliminatiedieet?
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op za 18 nov 2006, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#663855
kan die dierenwinkel dan niet inkopen voor jou?
als ie duck verkoopt zou ie misschien ook wel carnibest kunnen  gaan verkopen,is net zo duur is mijn ervaring.

in duck zit rijst en best veel nog geloof ik,stel nou dat je hond intollerantie voor granen heeft dan zou dat dus van die duck kunnen komen.
Ik heb dit met onze hond gehad,we zijn overgestapt op Carnibest en ik heb nooit(nu 1,5jaar) geen problemen meer gehad.

succes met uitdokteren wat je gaat doen ;)

groetjes eefje
#663872
Ik vind het ook bagger hoor. Maar als mijn hond altijd jeuk zou hebben en allergisch zou zijn voor bijna alle dierlijke eiwitten dan zou ik hem toch echt op dat voer zetten.  :sorry:

Maar dat zou ik pas doen nadat ik alle diersoorten die voor handen zijn al heb geprobeerd en m'n hond overal op reageert. In dit geval zou ik dus een eliminatiedieet doen met bv geit of eend. Misschien eens carnibest eend/rijst proberen?
#663895
Dorothea2 schreef: Ik vind het ook bagger hoor. Maar als mijn hond altijd jeuk zou hebben en allergisch zou zijn voor bijna alle dierlijke eiwitten dan zou ik hem toch echt op dat voer zetten.  :sorry:
En wat is de achterliggende gedachte daar achter?
Ook in dit voer zit dierlijke eiwitten met daarbij geleverd en grootste rotzooi die je je kunt bedenken. Als je dier echt allergisch is voor dierlijke eiwitten dan zou hij over moeten op een vegetarisch dieet en daar op moeten overleven. Het lijkt mij altijd zinniger als je hond een voedingsallergie heeft om sec terug te gaan naar 1 eiwitbron het liefst één die hij nog nooit heeft gegeten  dan dat ik hem verrot gekookte iets van kip ga geven met de meeste gore zooi erbij die je je kunt bedenken (en dan nog ethoxiquine één van meest schadelijke van alle antioxydanten)
Maar dat zou ik pas doen nadat ik alle diersoorten die voor handen zijn al heb geprobeerd en m'n hond overal op reageert. In dit geval zou ik dus een eliminatiedieet doen met bv geit of eend. Misschien eens carnibest eend/rijst proberen?
Dit stukje ontgaat mij de strekking van , als je alle diersoorten al hebt geprobeerd dan pas ga je een eliminatiedieet doen met eend of geit ?  Die vat ik niet geheel als ik alle diersoorten heb gehad dan denk ik dat ik al zo'n beetje klaar ben met het dieet.
En een dier die een voedingsallergie heeft zou ik ten eerste geheel granen vrij zetten dus ook geen rijst.


Ik zou zeggen welke diersoort heeft hij nog nooit gegeten en geef dat en als daar na zoveel weken geen reactie opkomt dan ga je een tweede soort toevoegen dat is de snelste manier om uit te vinden bij welke voeding het fout gaat.
#663908
Mijn hond heeft een een tijdje op ZD gestaan op advies van de dierenarts. Er kwam geen verbetering en vond het ook echt raar voer. Het was heel luchtig en vond het weinig inhoud hebben. Na een hoop ellende nu overgestapt op Carnibest. Ben nu 1,5 maand bezig. (overigens zie ik nog geen verschil, maar dat duurt even)

Ik zou het inderedaad bij vers vlees houden. En zelf uit te vogelen waar je hond goed op reageerd. Dierenartsen willen namelijk zoveel mogelijk brokken verkoepen en zijn er niet bij gebaat als je kvv geeft. Althans zo denk ik over mijn dierenarts.

Succes met de strijd en met het maken van een beslissing.

GR Eline 
#663914
[quote="Dorothea2"]
Ik vind het ook bagger hoor. Maar als mijn hond altijd jeuk zou hebben en allergisch zou zijn voor bijna alle dierlijke eiwitten dan zou ik hem toch echt op dat voer zetten.  :sorry:
Maar dat zou ik pas doen nadat ik alle diersoorten die voor handen zijn al heb geprobeerd en m'n hond overal op reageert. In dit geval zou ik dus een eliminatiedieet doen met bv geit of eend. Misschien eens carnibest eend/rijst proberen?
[/quote]

Nou, ik denk dat MariekeLost2 zo ver nog niet is met haar hond. Ze weet niet waar ie allergisch voor is. Ergo, het is nog maar de vraag of deze hond jeuk heeft door de voeding.....

Ten tweede: als dat zo zou zijn, dan kan ik dan toch nog steeds wel betere merken verzinnen als die smerige Hill's.

En was mijn hond allergisch voor alle dierlijke eiwitten (als ie voor "bijna" alle dierlijke eiwitten allergisch zou zijn, zou ie dierlijke eiwitten krijgen waar ie niet allegisch voor is): dan kun je ook nog zelf samenstellen voor je hond, zonder dierlijke eiwitten.

Dus sorry, maar mijn hond ging never-nooit op deze troep.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 nov 2006, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#663915
[quote="MariekeLost2"]
:-[Jeetje mina, hier schrik ik van. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Helemaal barfen kan ik gewoonweg niet betalen, dus nu zit ik wel met een probleem. Ik voerde hem dus Duck Lam Rijst, omdat Duck het enige is wat ik kan betalen en kan bergen. Ik heb namelijk geen vriezer, en kan dus ook geen vlees in voorraad houden. Ik haal twee keer in de week KVV van een goede dierenwinkel hier in de buurt, omdat ik dus niet zoveel in één keer kan bergen. Overigens schrok ik me de tering van de rekenening van dit Hill's ik ben nu zo'n 15 euro duurder uit in de maand dan met KVV. Ik woon in Groningen en de homeopaat zit in de streek rondom Groningen. (De rekening van de homeopaat loog er trouwens ook niet om, maar elke maand naar de gewone DA, waar ik ook geen steek verder kom en telkens een anti-bioticum kan halen, is ook niet echt leuk)
Wat is trouwens een rauw eliminatiedieet?
[/quote]

Nou, ik durf eerlijk gezegd te wedden dat je met het kopen van hele eenden of geit goedkoper uit bent als Hill's brokken.
#664016
[quote="sylvia"]
En wat is de achterliggende gedachte daar achter?
Ook in dit voer zit dierlijke eiwitten met daarbij geleverd en grootste rotzooi die je je kunt bedenken. Als je dier echt allergisch is voor dierlijke eiwitten dan zou hij over moeten op een vegetarisch dieet en daar op moeten overleven. Het lijkt mij altijd zinniger als je hond een voedingsallergie heeft om sec terug te gaan naar 1 eiwitbron het liefst één die hij nog nooit heeft gegeten  dan dat ik hem verrot gekookte iets van kip ga geven met de meeste gore zooi erbij die je je kunt bedenken (en dan nog ethoxiquine één van meest schadelijke van alle antioxydanten)

[/quote]

In Hills zitten eiwitten kleiner dan 10000 dalton, deze zijn te klein om een immuunrespons op te wekken. Dus er zit wel kip in, maar ook als je allergisch bent voor kip kun je dit voer eten. En begrijp me goed, ik vind het ook bagger en als je het met een vegetarisch dieet op kan lossen dan zou ik daar voor kiezen. Maar er zijn nou eenmaal honden (gelukkig zijn ze zeldzaam) die echt tegen alle lichaamsvreemde eiwitten een afweerreactie ontwikkelen. En ik weet niet hoe zo'n vegetarisch dieet er uit ziet, maar er zal toch op een of andere manier essentiele aminozuren gegeven moeten worden. En die zitten dacht ik juist in soja, en waren honden daar nou juist niet heel vaak allergisch tegen?

Tsja en als ik moet kiezen voor een zielige hond met jeuk of het voeren van bagger dan kies ik de laatste.   :sofa:
Maar als jullie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.

Maar zoals gezegd zijn honden die overal allergisch voor zijn zeldzaam. Grote kans dat de hond van Marieke dat niet is. Dus ik zou zeker beginnen met een rauw eliminatiedieet.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op za 18 nov 2006, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#664022
[quote="Lizzy"]

En was mijn hond allergisch voor alle dierlijke eiwitten (als ie voor "bijna" alle dierlijke eiwitten allergisch zou zijn, zou ie dierlijke eiwitten krijgen waar ie niet allegisch voor is): dan kun je ook nog zelf samenstellen voor je hond, zonder dierlijke eiwitten.

[/quote]

Hoe ziet zo'n dieet eruit? Ken jij mensen die zo voeren? Wat zijn hun ervaringen?
(vind ik interessant om iets over te lezen, ik weet hier helemaal niks vanaf  :-[ )
#664045
[quote="Dorothea2"]
Ik kwam trouwens wel een hele merkwaardige zin over Z/D tegen op de site van Hills:

De prijs is het vertrouwen waard dat u uw huisdier hiermee helpt.

:confused1: :confused1: :confused1: Het is heel duur dus het moet wel goed zijn ofzo?[/quote]

Bijna.....


Het is duur, dus het is goed.
#664093
Dorothea2 schreef: In Hills zitten eiwitten kleiner dan 10000 dalton, deze zijn te klein om een immuunrespons op te wekken. Dus er zit wel kip in, maar ook als je allergisch bent voor kip kun je dit voer eten. En begrijp me goed, ik vind het ook bagger en als je het met een vegetarisch dieet op kan lossen dan zou ik daar voor kiezen. Maar er zijn nou eenmaal honden (gelukkig zijn ze zeldzaam) die echt tegen alle lichaamsvreemde eiwitten een afweerreactie ontwikkelen. En ik weet niet hoe zo'n vegetarisch dieet er uit ziet, maar er zal toch op een of andere manier essentiele aminozuren gegeven moeten worden. En die zitten dacht ik juist in soja, en waren honden daar nou juist niet heel vaak allergisch tegen?
Er zijn vegetarische hondenvoeders voor honden met een allergie voor dierlijke eiwitten, dit zijn dan wel de eiwitten in brokken want ik geloof dat de meeste da's nog liever doodgaan dan rauw voer te suggereren. Maar wat ik bedoelde te zeggen dat er nog zoveel opties over zijn en ik dus de optie nou als mijn hond blijft jeuken dan gaat hij maar op de bagger een beetje kort door de bocht.
Tsja en als ik moet kiezen voor een zielige hond met jeuk of het voeren van bagger dan kies ik de laatste.   :sofa:
Maar als jullie betere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.
Ik zou zelf kiezen voor onbekende voedselbronnen en daar eerst gaan zoeken voor ik bagger ging voeren.
Maar zoals gezegd zijn honden die overal allergisch voor zijn zeldzaam. Grote kans dat de hond van Marieke dat niet is. Dus ik zou zeker beginnen met een rauw eliminatiedieet.
Dat bedoel ik dus, iemand die nog aan het begin staat staat nog een wereld af van die bagger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door