Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door quipie
#659703
Sinds 3 maanden voer ik mijn 2 belgische herders natuurvoer van Carnibest.
De omschakeling van brokken naar versvoer verliep zeer voorspoedig.
Wat ik echter niet snap is dat elke keer opnieuw of de één of de ander spontaan aan de diarree is. Dagen lang is de ontlasting oke en dan opeens spuit het er weer uit gelijk water. Heb ook al een tijdje probiotica gebruikt maar dit maakte weinig verschil.  Zou graag willen weten of dit normaal is en hoelang ze hier last van houden. Misschien dat iemand een antwoord voor me heeft. Alvast bedankt Quipie
Door fester
#659705
Misschien is het nog een beetje te vet, en moet je eens een ander soort proberen van Carnibest. Voer je 1 of 2 keer per dag. Misschien zijn ze toch nog niet helmaal gewend en moet je meerdere keren per dag een klein beetje voeren. Wat ook nog zo zou kunnen zijn is dat het vlees nog te koud is.
Door Truus
#659708
Het zou ontgifting kunnen zijn, alle afvalstoffen moeten het lichaam uit en dat kan soms wel lang duren.
Meer hierover kun je hier lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=823
Je zou ook eens een andere samenstelling van kvv kunnen proberen of een ander merk.
Zelf samenstellen is ook zeker een optie en dan met 1 vleessoort beginnen om het daarna langzaam op te bouwen. Het is maar een idee hoor, wie weet geven anderen je ook nog raad.
Ik wens je succes !
Door Lizzy
#659991
Ik zou zelf ook eens een ander merk proberen. Niet iedere hond doet het goed op merk A of B. Helaas. Dat geldt voor brokken, dat geldt voor versvlees. 
Door Lizzy
#660204
[quote="quipie"]
bedankt voor de reactie's heb zo juist een ander merk versvoer besteld.
Ga het gewoon eens een tijdje met Bibi proberen.
Quipie
[/quote]

Goed plan. Ik ben benieuwd of dat beter gaat. Houd je ons op de hoogte?
Door quipie
#660232
Ik hou jullie zeker op de hoogte, des temeer omdat één van mijn honden al jaren maagpatiënt is en daarom ook jaren dieetbrokken at. Op de kvv doet ze het opzich prima alleen die diarree blijft raar. Haar maag geeft totaal geen problemen ben nu zelfs bezig omvoorzichtig de pretniselon aftebouwen van om de dag een tablet naar een halve om de dag. Ben deze week begonnen en so far so good.
Quipie
Gebruikersavatar
Door pike
#660408
Pike heeft enigszins hetzelfde gehad. Hij ging van de dieetbrok (die had hij ivm darmproblemen, van "normale" brok kwam hij telkens aan de diarree) via kvv over naar barf. Dat ging allemaal hardstikke goed maar zeer regelmatig (precies te zijn om de 6 dagen) was hij 's nachts heel beroerd, moest dan gras eten bij het hysterische af, en na een half uurtje vreten kwam er dan van achteren een enorme slurrie uit. Geen spuitwater maar een grote sschjlots. Als dat eruit was dan was het ook over en ging hij weer lekker slapen, hij kreeg in de loop van de ochtend weer gewoon barf-eten en hij poepte daarna weer heel normaal (eerst nog een keertje enkel gras). Na verloop van tijd werd het steeds minder heftig en is het uiteindelijk verdwenen. Het hele proces duurde zo'n 2,5 maand. Hij moet behoorlijk wat troep in zijn lijf hebben gehad.
Door quipie
#663927
Inmiddels zijn we nu een kleine week verder, vanaf afgelopen maandag krijgen allebei mijn honden bibi kip/rijst het resultaat is verbluffend na 1 dag poepen beide nog maar 1 keer per dag. De drolletjes zijn iets groter als knikkers en de hoeveelheid is nihil. Wel heb ik de éérste dagen probiotica toegevoegd.
Kortom de overschakeling is tot dus ver een groot succes .
Iedereen bedankt voor de goede adviezen.
Connie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door