Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#663825
Vanwege een nare avond en nacht met Kaatje heb ik een vraag.
Even uitleggen, hoe het begon.
De hele dag heeft ze eigenlijk aan de lijn gelopen, dus niets raars gegeten.
Ze was ook verder normaal, toen ze 's avonds eten kreeg. (deze dag gewoon CB).
Rond een uur of 9 gooide ze haar eten eruit en at het even ater voor een klein deel weer op. Vlak daarna kwam het er weer uit, toen heb ik het opgeruimd.
Kaatje bleef bijna elk kwartier/half uur spugen. Eerst was het bruin, maar steeds werd het roder.
Uiteindelijk spuugde ze echt een plas bloed met wat slijm. Het waren echte plasjes bloed van zo'n 20cm doorsnee.
Margreet belde de da en die zei, dat het erger leek, dan het was en dat we maar om 8 uur op het spreekuur moesten komen.
Om 3 uur leek het iets beter, dus ben ik beneden gaan slapen. Om 7 uur hebben Margreet en ik nog gekeken naar Kaatje en hebben we besloten om niet naar de da te gaan, daar Kaatje niet meer gespuugd had en verder weer heel normaal oogde. Ze bleek ook diarree te hebben, maar niet erg.
Ik heb haar 2 dagen finidiar gegeven en kleine maaltijden. Eignlijk was ze dus de volgende ochtend alweer de oude.

Dat er bij spugen adertjes kunnen springen, waardoor er bloed bij het slijm zit, dat snap ik, maar kan het dan echt zoveel zijn?
Ik overdrijf niet met "bloed met wat slijm erbij" en het was meermalen zo.
Waar kan dit bloed vandaan gekomen zijn?
Kan dit echt alleen van kapotte adertjes?
Het enige wat we hebben kunnen bedenken is, dat ze misschien aan een paddestoel heeft gezeten, of misschien even iets te lang nat en koud.
Of misschien geïrriteerd door een bullepees.
Verder is ze de hele week weer goed geweest en heeft ook gewoon karkas en strotten gegeten.

(sjips, ik ben wel erg uitgebreid :-[)
Door conleeuw
#663829
nou je heb je zeker helemaal rot geschrokken, ik weet niet meer hoe lang geleden het was, maar Jazz had ook zo'n diaree + spuug dag, en toen, toen kwam er ook plassen bloed uit, ik was toen ook erg geschrokken, dat bleef ze doen, wel tig keer spuugen, slijm met rode bloed, echte plasjes..... volgens mij ook een adertje wegens spuugen.... maar ze had een flinke maag darm ontsteking, ik heb toen op een gegeven moment primperan gegeven, en dat was het eind, niet dat ik wil voorstellen dat iemand zomaar prim. geef, maar op dat moment had ik het gevoel dat de spuugen geen functie meer had, gewoon op legen maag blijven kokhalzen....  dus  heb ik er voor gekozen om toch iets te geven. Gelukkig was het toen ook helemaal afgelopen, maar je heb wel de schrik in je lijf, ik heb een paar dagen haar op bed genomen voor alle zekerheid, en daar vertoeft ze nog steeds...... :-\ ;D ;D Gelukkig is het bij  Kaatje ook weer tot rust gekomen ;)
Door Ine
#663834
conleeuw schreef: nou je heb je zeker helemaal rot geschrokken, ik weet niet meer hoe lang geleden het was, maar Jazz had ook zo'n diaree + spuug dag, en toen, toen kwam er ook plassen bloed uit, ik was toen ook erg geschrokken, dat bleef ze doen, wel tig keer spuugen, slijm met rode bloed, echte plasjes..... volgens mij ook een adertje wegens spuugen.... maar ze had een flinke maag darm ontsteking, ik heb toen op een gegeven moment primperan gegeven, en dat was het eind, niet dat ik wil voorstellen dat iemand zomaar prim. geef, maar op dat moment had ik het gevoel dat de spuugen geen functie meer had, gewoon op legen maag blijven kokhalzen....  dus  heb ik er voor gekozen om toch iets te geven. Gelukkig was het toen ook helemaal afgelopen, maar je heb wel de schrik in je lijf, ik heb een paar dagen haar op bed genomen voor alle zekerheid, en daar vertoeft ze nog steeds...... :-\ ;D ;D Gelukkig is het bij  Kaatje ook weer tot rust gekomen ;)
Ik was al dolblij, dat Margreet erbij was, want dan ineens besef je, dat je middenin het bos zit in een totaal vreemde omgeving.
Ik ben nooit snel in paniek, maar heb me door de aanwezigheid van Margreet een stuk rustiger gevoeld.
Door Ine
#663858
sylvia schreef: Zo ze geen onstoken slijmvliezen hebben van de maag of slokdarm ?
Denk het niet, want het was na een paar uur overgeven ook ineens weer over. :-\
Een ontsteking zou denk ik langer klachten geven.
Maar ja, ik heb dus zelf ook geen idee. Vandaar mijn vraag.
Door Lizzy
#664012
Vreemd hoor Ine... Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het van geweest is en of het werkelijk kan, wat die DA zei. Ik denk haast van wel, anders was Kaatje niet zo snel opgeknapt. Met diarree zie je het overigens ook echt wel eens, een echte plas bloed in de ontlasting... En ik ben me die keer, dat mijn hond dat had, ook de krampen geschrokken...
Door Lil
#664148
Hier is wel vaker veel bloed geweest met braken of diarree, meestal was er dan een ontsteking van de maag en darmen. Enne dat was dan niet na een paar uur weer verdwenen, dat was de dag erna dan ook. Daarbij was de hond dan ook echt ziek, niet willen eten, niet drinken, koorts, sloom. Ook dacht ik een keer dat er weer een ernstige darmontsteking was vanwege een grote plas bloed, toen bleek dit dus een aambei te zijn. Toen was er inderdaad alleen bloed en daarna niet meer, daarbij had ik toen al ander half uur gewandeld, dus waren er ook geen andere klachten.
Door Eidos
#664242
Gatsie Ine ... je schrikt je inderdaad rot als je dat ziet... Tis ook echt een naar gezicht. Gelukkig was het snel weer over, maar kan me heel goed voorstellen dat je er toch het liefste wat meer van zou willen weten.
#664291
Mijn hond Bas deed dat ook, hij had een ernstige gluten-intolerantie en als hij maar iets van brood ofzo binnenkreeg dan was het bal. Dan was de maag/darmwand zo geirriteerd dat hij bloed kotste en poepte.
Bij hem dus ook een maag/darmontsteking alleen dan veroorzaakt door de gluten.
Door Ine
#664690
Net even naar de da geweest (met kater met abces :o :-X) en gelijk aan hem gevraagd, waardoor het gekomen kon zijn.
Hij kon ook alleen maar op een maag/darmontsteking komen en vond het wat vreemd, dat het een dag erna over was. Ook die da kon hij niet waarderen, die we die avond/nacht hadden gebeld.
Waar ik op moest letten van hem, was op het mondslijmvlies en drukken op de wang, om te zien of er teveel bloedverlies was. Dat had ik ook allemaal gedaan en dat was toen ook goed.
De Finidiar was idd een goede optie, want dat legt een soort filmlaagje op het slijmvlies.
Sjonge, ik kan wel da worden ::) ;D ;D ;D

En ja, allemaal hier geleerd en van mijn gesprekken met mijn da! ;)
Door Lil
#664823
Kruimel schreef: Mijn hond Bas deed dat ook, hij had een ernstige gluten-intolerantie en als hij maar iets van brood ofzo binnenkreeg dan was het bal. Dan was de maag/darmwand zo geirriteerd dat hij bloed kotste en poepte.
Bij hem dus ook een maag/darmontsteking alleen dan veroorzaakt door de gluten.
Ben ik vergeten te zeggen, Boris heeft een granenintollerantie, vooral bij rijst (de rest kan hij mits niet te vaak en maar heel weinig wel verdragen). Sinds ik barf zijn er dus geen ontstekingen meer geweest en ook geen aambeien meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door