Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Demi Duchesse
#663794
Een hond eet dacht ik op reuk.
Kan een hond toch bedorven of over de datum voedsel eten zonder daarmee problemen te krijgen.
In de natuur wordt ook wel bedorven voedsel gegeten denk ik.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663807
Ja hoor de meeste honden vinden rijp vlees vaak ook nog wel lekkerder ook.
Honden eten ook rottende vogelkarkassen die ze in bv het park vinden zonder dat ze daar ziek van worden. Of als ze de kans krijgen eten ze ook rottende etenswaren uit de kliko zonder daar van om te vallen. Het maagzuur van de hond (en voor de versetende hond geldt dit zeker) hebben een zeer zuur maagzuur waardoor zij zich dit wel kunnen permiteren en wij b.v. niet.
Door Lizzy
#663811
Ja, hoewel honden natuurlijk ook wel eens een minder dagje hebben en best ziek kunnen worden van bedorven voedsel. Ik zou persoonlijk zelf nooit bedorven vlees aan mijn honden voeren. Dat vind ik echt te ver gaan. Ik voer gerust rijp vlees en ik voer gerust vlees-over-datum maar als het uit zichzelf uit de verpakking loopt, gaat het hier in een dichtgebonden zak in de kliko.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663820
Lizzy schreef: Ik voer gerust rijp vlees en ik voer gerust vlees-over-datum maar als het uit zichzelf uit de verpakking loopt, gaat het hier in een dichtgebonden zak in de kliko.
Dat geldt hier ook  :)
Door conleeuw
#663827
ik ben ook een rijp vlees voerder, maar ook ik heb mijn limit, niet dat ik geloof dat de hond er niet tegen zou kunnen, maar voor mijn eigen maag en neus is het dan niet te doen, dan gaat het dubbel en dwars verpakt de vriezer in en de ochten van kliko ophaal wordt het zonder pardon in de kliko gedeponeerd, ik vindt het wel zonde, maar als ik ook maar twee tellen die geur moet verdragen zal ik zeker een ernstige geval van "reverse lunch" meemaken  ;D ;D dus ik doe het niet, wel rijp ietwat stinkende vlees hoor, dik over de datum ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door