Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dogz
#662227
goedemiddag ;D
Ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met het malen van vlees in een vleesmolen, ik wil zelf wat gaan mixxen  Nu vroeg ik mij af of er in zo'n vleesmolen bijvoorbeeld ook vis( heel) en kippenvleugels gemaald kunnen worden zonder dat de machine vastloopt :)door de botjes en graten
Gebruikersavatar
Door Nitus
#662295
Waarom wil je gaan malen? Heb je hele jonge pups of kunnen je honden niet kauwen? Want de meeste honden draaien hun pootje niet om voor een visje of een kippenvleugel ;).
Door Mevroi Kruim
#662331
Sluit me bij Nitus aan.
Maar het kan dus wel, vleugels en karkassen en kipkarbo's en vissen in de molen. Mits je de goeie maat hebt, 8 of 10 of hoger. Zo'n kleintje, 4 of 5, daarin gaat het echt niet.
Door dogz
#662551
[quote="Nitus"]
Waarom wil je gaan malen? Heb je hele jonge pups of kunnen je honden niet kauwen? Want de meeste honden draaien hun pootje niet om voor een visje of een kippenvleugel ;).
[/quote]
Het is inderdaad voor mijn pups ( border collies) ik fok 1 a 2 nestjes per jaar, en aangezien ik vrij makkelijk aan kip, vis en lam kan komen had ik bedacht om zelf een soort van kvv temaken voor de pups,en dit aan tevullen met bv BIBI enz. Maar ik wil ze al vroeg laten wennen aan vis ed. uiteraard eten mijn volwassen honden heel makkelijk kip, vis en lam aan het stuk :)
Door Bianca1
#663059
vissen, kippenekken etc is geen probleem in de vleesmolen, ik heb dat ook wel gedaan, maar wegens bovenstaande redenen was dat van korte duur.
Reken er wel op dat je voor het malen van dit soort dingen in een handmolen toch behoorlijk wat kracht nodig hebt, vooral als je veel wilt malen.... 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#663740
Ik heb het zo gedaan met de pups, ze kregen gemalen kippenvleugel (met dank aan Liz en Leo) dit was de calciumbron, daarnaast kregen ze heel klein gesneden vlees en orgaan en binnen een week konden ze al grotere stukken eten. Als dat met Amerikaanse cockers kan dan kan dat zeker ook met borders

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door