Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monique-sem
#661734
* heeft iemand hier op het forum ervaring met de mooncollar (een soort opblaasband die je om kunt doen i.p.v. een kap)?
* Zo ja wat zijn je ervaringen?
* enig idee of hij ergens goedkoper te krijgen is. Ik zag op i-net dat maatje franse bulldog 57 euro kost.

Sem heeft namelijk nog steeds last van jeuk en ben bang dat dit voorlopig nog niet weg is. Ze bijt haar hele pootjes kapot. Sokken trekt ze tegenwoordig uit of bijt ze kapot wanneer ik ze met tape vast maak. Tja en een kap, ik vind het zo zielig.
Door *Natasja*
#661740
Ik heb er eentje gehuurd bij onze dierenarts toen Benthe gesteriliseerd was. Bij haar buikwond kon ze niet bij, en ik vond het ideaal, stukken beter dan zo'n lampekap. Maar helaas was ze tegelijkertijd aan haar pootje (elleboog) geholpen, een bultje verwijderd. En daar kon ze wel bij met de mooncollar om. Ik ben dus bang dat het voor Sem ook niet werkt, als het om haar pootjes gaat... :-\
Door Femke
#661894
Loebas is een heel stijve hond (kan nog niet eens makkelijk aan zijn eigen oren krabbelen) maar hij kon wel bij z'n castratie-wond komen met de mooncollar. Ik enk dat het alleen goed helpt bij wonden aan de voorste helft van het lijf, niet aan de achterkant en de poten

Overigens kon ik hem bij de dierenkliniek huren, ik betaalde 40 euro borg en 10 euro huur. Toen ik hem de volgende dag terugbracht kreeg ik al het geld terug.
Door monique-sem
#661910
oke. Een voordeel in dit geval. Sem is een franse bulldog en heeft geen snuit. Dus het zou kunnen dat zij niet bij haar pootjes kan. Maar omdat het zo duur is wil ik er zeker van zijn dat het een goede aanschaf zou zijn.
Door *Natasja*
#661915
monique-sem schreef: oke. Een voordeel in dit geval. Sem is een franse bulldog en heeft geen snuit. Dus het zou kunnen dat zij niet bij haar pootjes kan. Maar omdat het zo duur is wil ik er zeker van zijn dat het een goede aanschaf zou zijn.
Kun je hem niet huren bij je dierenarts?
Door monique-sem
#661925
*Natasja* schreef: Kun je hem niet huren bij je dierenarts?
daar heb ik nog geen navraag over gedaan. Het is zo dat ik denk dat het nog wel een hele periode duurt voordat Sem van haar jeuk af is. Ik zag op i-net dat ze vaak een euro per dag vroegen. Wanneer het effectief is zou het goedkoper zijn om er een te kopen. Maar idd. om te proberen of het wat is zou het een goede optie zijn.
Door Cathelijn
#661933
zou je niet om te proberen iets na kunnen bootsen wat de vorm van een mooncollar heeft, zodat je kunt zien of het werkt? Ik denk dan even aan een opgerolde handdoek en veiligheidsspelden.
Ik denk dat je binnen een uur wel kunt zien of het werkt of niet...
Door Twiz
#661987
Volgens mij heeft Dory (202 spots) een eigen ontwerp, dat het midden houd tussen de lampekap en de mooncollar.
Een soort koker voor de hals, zij heeft die gebruikt nadat Cis was geopereerd.

Misschien even een pb naar Dory.
Door nikeey
#663214
ik heb er 2 thuis liggen maar dat zijn de grootste maten :-\

das wel jammer ze zijn zo goed als nieuw bijna niet gebruikt
Door 202Spots
#663445
Dit is de echte no bite collar $28.00 -$33.00

Afbeelding
http://www.handicappedpets.com/acc/nobite/

En deze heb ik zelf gemaakt voor minder dan $5.00
Afbeelding

Op de orginele zit er ook 'n lange band aan ,die onder de buik door vastgemaakt word,maar dat vond ik niet nodig..
Laatst gewijzigd door mahuni op za 18 nov 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monique-sem
#663591
bedankt voor de reactie, hier kan ik wel wat mee. Morgen ga ik samen met mijn moeder freubelen ;)
Door 202Spots
#664058
Femke schreef: Dory is jouw plaatje misschien iets voor in de bieb?
Ik had 't ietsie duidelijker beschreven, dus als je 't voor de bieb wil gebruiken is fine by me!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door