Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hylke
#66264
Beste allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier op barfplaats ben geweest :-[ Splinter staat nog steeds op Bibi voer en doet het er goed op al twijfel ik de laatste tijd een beetje aan zijn gezondheid maar dat staat los van het voer. We hebben inmiddels ons gezinnetje uitgebreid met een Australian Shepherd uit Amerika en ze is een enorme aanwinst! Echter, Jaeda heeft ook een probleempje. We hebben haar geleidelijk aan over gezet op Bibi en dat eet ze nu met veel smaak. Jaeda heeft echter heel vaak echt waterdunne ontlasting. Een flinke fytomaaltijd blijkt voor ons echt het beste medicijn want na 1 maaltijd gaat het van waterdun naar prachtige stevige poep. Toch vind ik het vreemd dat ze zo regelmatig diarree heeft. En dat ze dan na zo'n fyto er ook weer een paar dagen totaal geen last van heeft. Ik hoorde van de mevrouw in de winkel dat het fyto de darmen reinigt. Is het misschien dat ik Jaeda eens op een fytokuur zet voor bijvoorbeeld een week of meerdere dagen? Of komt ze dan stoffen tekort?
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Hartelijke groeten,
Hylke
Door qyan
#66306
hylke schreef: Beste allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier op barfplaats ben geweest :-[ Splinter staat nog steeds op Bibi voer en doet het er goed op al twijfel ik de laatste tijd een beetje aan zijn gezondheid maar dat staat los van het voer. We hebben inmiddels ons gezinnetje uitgebreid met een Australian Shepherd uit Amerika en ze is een enorme aanwinst! Echter, Jaeda heeft ook een probleempje. We hebben haar geleidelijk aan over gezet op Bibi en dat eet ze nu met veel smaak. Jaeda heeft echter heel vaak echt waterdunne ontlasting. Een flinke fytomaaltijd blijkt voor ons echt het beste medicijn want na 1 maaltijd gaat het van waterdun naar prachtige stevige poep. Toch vind ik het vreemd dat ze zo regelmatig diarree heeft. En dat ze dan na zo'n fyto er ook weer een paar dagen totaal geen last van heeft. Ik hoorde van de mevrouw in de winkel dat het fyto de darmen reinigt. Is het misschien dat ik Jaeda eens op een fytokuur zet voor bijvoorbeeld een week of meerdere dagen? Of komt ze dan stoffen tekort?
Graag hoor ik jullie mening hierover!
Hartelijke groeten,
Hylke
wat ik met qyan heb gedaan met zijn darmproblemen ene tijd geleden was eerst 3 dagen alleen fytomix, 1 kilo en daarna dag ongeveer 250 gram fytomix, en dat een maand lang.
na die maand om de dag 250 gram en later werd dat 125 gram om de dag.
nu nog minder, want hij eet het tegenwoordig alleen als hij er echt behoefte aan heeft gelooft ik.


gr wendy
Door macho
#66330
je kan ook 1 hele week alleen fytomix geven en als dat goed gaat langzaam een klein beetje vlees bijvoegen.

zo heb ik het met macho gedaan en dat ging heel erg goed.

maar niet iedere hond is het zelfde, dus ik denk gewoon uitproberen.
Door Lizzy
#66444
En als dat niet helpt, dan zou ik zelf een ander merk versvlees proberen. Net zoals met alle voeding: waar de een het goed op doet hoeft de ander het niet per definitie goed op te doen.
Groetjes, Lizzy
p.s., leuk je hier weer te zien Hylke!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 mar 2004, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#66615
Wat voor versvlees voer je van Bibi?
Kobus had als hij bibimix(pens) at nergens last van.
Kreeg hij de lam of kip dan was het party-time :P
Hij had ook hele gevoelige darmen.
Probeer anders eens alleen de bibimix(als je die nog niet voert)helpt ook dat niet dan zou ik overstappen op een ander merk versvlees ;)
Door hylke
#66764
Hoi allemaal,
Bedankt voor het meedenken :) Het rare is dat het dagen (ja ik geloof zelfs een week) goed kan gaan met keurige ontlasting en dan van het 1 op het andere moment is het dus echt weer water. Het spuit eruit. Jaeda is er overigens totaal niet ziek van dus dat is dan wel weer fijn maar dat arme dier heeft 2 keer haar hele bench onder gepoept 's nachts. Ik geef bibi-mix, lam en rijst, fyto=mix en kip en rijst. En dat wissel ik eigenlijk elke dag af. Ik moet echt even kwijt dat ik zweer bij de fyto! Gisteren dus echt de hele dag water, en gisteravond fyto gegeven en vanmorgen had ze dus prachtige mooie stevige donkere ontlasting. Hier in huis is onze slogan...."langleve de fyto". Er is volgens mij geen beter medicijn op de wereld dan dit. Verbluffend! Kan iemand uitleggen hoe dit nou precies kan, wat doet de fyto in de darmen?
Groetjes Hylke

p.s Lizzy, leuk om ook weer terug te zijn en te ontdekken dat je nog steeds geweldig geholpen wordt hier :-)
Door Lizzy
#66778
Volgens mij zit er in Fytomix een ongelofelijke hoeveelheid probiotica. En dat is wat het 'm doet.

Probiotica heeft een reinigende en regulerende werking op de darmen en ook worden schadelijke afvalstoffen versnelt uit de darmen gewerkt. Dus volgens mij krijgen de darmen daarvan dus een oppepper en is het een anti-darmen-problemen-middel.

Wat Fytomix nog meer voor goede uitwerking heeft en waarom, dat weet ik eigenlijk niet. Het verhaaltje op de website klopt in ieder geval niet meer. Tenminste, ik heb gehoord dat de gemalen kippenbotten en olieen er weer uit zijn gehaald en het nu weer puur inhoud van lammerenmaag is.

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#67372
Hoi Hylke,

Wat ik erg goed vind werken en zelfs nog beter dan de fyto zijn bij de Hema de darmflora complex capsules. Als Balou een keer diarree heeft of dunnere ontlasting gaat de inhoud van zo'n capsule over haar voer en het is per direct over. Je kan dit gedurende een bepaalde tijd over haar voer heen gooien om haar darmen even een boost te geven.

Wat leuk een Aussie!! Ik las ergens dat je met splinter G&G wedstrijden gelopen hebt. Is dat ook de bedoeling met deze dame?

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door