Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoeveel kilo eten ligt er meestal in jouw diepvriezer (per hond) ?

Minder dan 50 kilo
19
38%
Tussen de 50 en de 100 kilo
22
44%
Tussen de 100 en de 150 kilo
4
8%
Meer dan 150 kilo
5
10%
Door peerle
#663092
Hallo,

Ik ben recentelijk verhuisd en red het nu al enkele maanden met een klein diepvriezertje dat bovenop de frigo staat (je weet wel, zo'n kast die in twee delen verdeeld is, en het bovenste stuk is de diepvries), waarin voor Lucy meestal zo'n 5 à 10 kilo eten zit. Dit gaat (net), maar ik moet toch minstens 1x per week inkopen doen om te zorgen dat er genoeg variëteit in haar eten blijft.
Nu ben ik vorige week ook verjaard (jeej :P!) en mijn ouders willen me graag iets geven dat ik zelf wil hebben en kan gebruiken, dus zei ik : een diepvriezer graag! Toen we over de groottes begonnen te praten, kon mijn vader niet geloven (of toch moeilijk) dat ik zeker 100 liter voor Lucy alleen al kon gebruiken, zo zou ik ook eens groot kunnen inkopen en dus goedkoper BARF-en.
Maak jullie nu maar geen zorgen, ik vraag jullie niet iemand gelijk te geven in deze discussie, de diepvriezer is ondertussen gekozen (het is een kast geworden omdat ik geen bakdiepvriezer door mijn ieniemienie kelderdeur krijg), maar ik zou willen weten wat jullie persoonlijk doen. Mijn vader merkte immers op tijdens de conversatie : "Als jij zoveel eten voor Lucy gaat opbergen, ben je hiermee vast een pionier tussen de anderen." Voor brokken zou ik hem gelijk geven, maar hij denkt dat niemand van de rauwvoerders zo'n hoeveelheid eten bewaart voor zijn/haar beesten.

Zouden jullie dus, om mijn en mijn vaders nieuwsgierigheid te bevredigen, willen invullen hoeveel kilo eten meestal in jullie vriezer ligt per hond, en in je bericht ook graag hoe groot die hond dan is en vertel er gerust ook nog wat bij als je wil :). Ik ga deze poll op enkele fora zetten, dus als je hem nog eens tegenkomt en je hebt al gestemd, stem dan niet opnieuw aub :).

Groetjes,
Veerle en de beestenbende
Door Cindy de Wolf
#663099
Ik heb zo'n 1100 kg aan opslagcapaciteit en ze liggen gemiddeld genomen ook tjokvol. Maar goed ik heb dan minimaal 6 middelgrote honden (<30kg) te voeden en af en toe (meer toe dan af ;D) eten de overige 3 van mijn ouders ook weleens een hapje mee.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#663100
Ik heb minder dan 50 kilo ingevuld. Ik heb een vrieskast met 4 laden.
Eigenlijk is íe veel te klein, maar ik heb niet meer ruimte. In de toekomst komt er zeker een grote kist, zodat het de moeite is om bv naar Mill te rijden en groot in te slaan.  :)
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#663102
Ik zit tussen de 100 en 150 kg.
Ik heb een vrieskistje van 100 kg en in mijn koelvriezer heb ik ook nog drie lades.
Maar ik moet zeggen, ik zou best wel een grotere vrieskist willen hebben :D
Door Sylvi@
#663123
Per hond zo'n 100 kilo 8) En dan nog wat voor de katten. Heb 2 grote vriezers en nog een kleintje in de keuken waar ook wat van de katten in ligt.
Ik heb 2 honden, 1 van zo’n 36 kilo en 1 van rond de 30.
Mijn vriezers zijn meestal goed gevuld, als ik wil inkopen moet ik eerst kijken of ik wel plek heb  :-\ ::)
Door Audrina
#663130
Ik heb opslagruimte voor ca 350 kilo (3 vriezers). Ik prop ze vol en voer dan door tot ze leeg zijn en dan haal ik weer nieuwe voorraad.
Door Twiz
#663140
Vriezers staan te koop in litermaten, maar aan kilo's gaat er maar ongeveer de helft in.

Ik heb twee stuks 100 LITER vrieskasten, waar dus maar 100 kilo (bij elkaar) in kan.
Met een hond van 35 kilo heb ik dus tussen de 50 en de 100 kilo vlees in huis.
Het veranderd natuurlijk constant naarmate er wordt ingeslagen en opgegeten.
Door Mevroi Kruim
#663223
Ik heb een vriezer van 250 liter voor 2 honden en 5 katten. Die prop ik nokkievol (meestal heb ik teveel, dan moet het in de mensen-vrezer) en dan eten de beestjes hem weer leeg.
Door Jean
#663225
Heb een vriezer van bijna 400 liter met 8 laden voor 2 honden. Ik heb tussen de 50 en de 100kg ingevuld.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#663233
Hier een vrieskast met 4 laden en de helft van onze eigen vriezer ter beschikking...
Niet genoeg eigenlijk met 3 van die joekels die iedere dag gevoerd willen worden. Resultaat is dat ik veel en vaak heen en weer tuf naar allerlei leveranciers.
Ik zou wel een heeeeeele grote vriezer willen, maar weet niet waar ik die zou moeten stallen... :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#663284
Hier optie 1 ingevuld. We hebben 8 honden, maar volgens mij ligt er geen 400 kilo op voorraad. En als het er wel ligt dan ishet altijd voor korte duur omdat er zo'n 5 kg per dag opegegeten wordt. Wel hebben we voor de honden 2 vrieskisten en een grote kast om zodoende toch ruimte genoeg te hebben om grote inkopen kwijt te kunnen.
Door Chaos
#663301
Hoi, ik heb 50-100 kilo ingevuld, maar 't zal eerder in de buurt van de 50 dan van de 100 kg zijn. Ik denk dat het een ongeveer 200 liter kist is, maar vooral karkassen en ribben nemen nu eenmaal veel ruimte in. Ook ligt er nog steeds wat KVV op vooraad, voor als ik niet op tijd barfhappen heb, of de honden eens een keer ergens anders eten. Da's een stuk compacter trouwens.
Eigenlijk zou ik er nog wel een kleine vrieskast bij willen hebben, al is het maar om de hele kist voor de honden te kunnen gebruiken, want nu liggen onze pizzas en kroketten ook nog in dezelfde vriezer.  :o

Marlies
Door tieneke
#663340
Hier een grote vriezer van 550 liter die echt afgeladen ligt met alleen barfmateriaal,onze Amerikaanse koelkast heeft ook nog een grote vriezer waar heel weinig van ons in ligt,met gemak ligt er dus 150 kilo barf per hond in.
Dit omdat wij grote afstanden moeten rijden en echt veel in 1 keer meenemen.
Eerdaags komt er misschien een grote vrieskast bij,het is iedere keer weer proppen en hopen dat alles erin gaat.
Door Dtje
#663410
tussen 50 en 100 kilo ingevuld. En ik als ik op jacht ben geweest ligt eerder 100 dan 50 kilo in.
Dit is voor de heren Zwart: hond van 43 kilo en een kat. Ik heb een vrieskast met 4 laden en een kleine kist en eigenlijk zou ik heel graag mijn vrieskast inruilen voor een mat 6 tot 8 lades.
Door tiny
#663422
;) Tja, manlief begint al te klagen dat de hele vriezer (4 laden) volligt met hondenspullen. Hmmm, straks moet er een vriezertje bovenop, mopper mopper. (Lekker laten mopperen, de hondjes doen het geweldig). ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door