Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door arenda
#66274
Ja hoor het wordt lente ;D mijn katten zwaar in de rui, halflangharig dus voortdurend aan het rochelen voor haarballen.
Nu vraag ik me af, je hebt speciale pasta s, en pilletjes tegen haarballen, maar is er nu nx natuurlijks wat ze er een beetje doorheen helpt? Helpt kattengras ertegen? En is er nog wat meer dat helpt. Kan dat benauwde niet aanzien. :-\
Door Mayka
#66277
Bij mij werkt kattengras wel, ze beginnen meteen te knauwen zodra het er staat en kotsen binnen 10 minuten dat wat ze dwars zit, eruit. Ze zijn hier ook gek op de papyrusplant, heeft hetzelfde effect. Ik haal dan ook liever een papyrusplant, staat wat decoratiever (althans een paar dagen, daarna wordt hij kaal ;D) en dat kattengras rukken ze met wortel en al uit het bakje en verspreiden het over de hele vensterbank en/of tafel.
Waarschijnlijk als dank ........................ ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#66300
Ik deed dat voor mijn perzen ook een grote bak vullen met aarde en water en er verschillende grote papyrusplanten inzetten,heeeerlijk vonden ze die,en goed voor het haarbal spugen.
Door tieneke
#66307
Buiten het kattegras of langere grassoorten waren onze katten ook gek op de kamerplanten.
Draecena's(lange punten)werden tot op de stam afgevreten!
De meeste kamerplanten werden met de grond gelijk gemaakt.
Zelfs snijbloemen was een ramp,de anjers(waren ze echt verzot op) gingen met vaas en al achter de katten aan ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#66319
anjers en rozen worden door de meeste katten net onder het kopje afgebeten....is goed voor de handel Tieneke ;D
Door tieneke
#66323
sylvia schreef: anjers en rozen worden door de meeste katten net onder het kopje afgebeten....is goed voor de handel Tieneke ;D
Ik ben de schade nu fors aan het inhalen Sylvia ;)
Iedere week heb ik wel wat over,dus dat komt mooi uit!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door