Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#662910
Mijn schoonouders hebben een cavalierreu met ernstige diarree. Inmiddels is gestart met Norit en hun vraag is hoeveel hij er op een dag van mag hebben.... Weet iemand dat? De reu is ongeveer 8 kilo.

Rachel.
Door Malamoods
#662918
202spots schreef: Wanneer het zo  ernstig is dan zou ik liever naar de DA gaan...
Als het mijn hond was, had ik er al gezeten! :-X

Rachel.
Door Lizzy
#662919
Ik ook (sluit me dus bij Dory aan). Ik vind Norit niet eens een goed plan om te geven. Wanneer er sprake is van een bacteriele infectie, dan wil je juist de ontlasting + troep UIT het lichaam hebben.
Door Malamoods
#662924
Tenenkrommend zo'n situatie. Je wordt om hulp gevraagd, maar kan vervolgens niets doen! Ook ik heb al dit soort adviezen gegeven (da), maar ja..... Ik had al lang bij de da gezeten en niet zelf gaan violen met medicatie (of wat er voor door mag gaan)..... Maar de diarree duurt nu al vanaf zaterdag...... Tussendoor lijkt het telkens op te knappen en dan is het weer fout. Zit ook bloed bij. Afgelopen weekend was het hondje bij ons te logeren en mij is gevraagd of ik hem soms zalmkoekjes heb gegeven (dat heb ik niet gedaan, want daar kan hij volgens hun niet tegen)..... Ik heb zo'n k*t gevoel.... Voel me gewoon verantwoordelijk, terwijl ik dat niet eens ben.... :-X

Rachel.
Door 202Spots
#662925
Malamoods schreef: Maar de diarree duurt nu al vanaf zaterdag...... Tussendoor lijkt het telkens op te knappen en dan is het weer fout. Zit ook bloed bij.
5 dagen diaree MET bloed is helemaal redenen om juist naar de DA te gaan!!!
Door Malamoods
#662928
Bloed is niet continue, maar wel met regelmaat.... Helaas kan ik niet meer doen, dan adviseren. Als de afstand te bereizen was, dan was ik met hond zelf gegaan. Maar helaas, de boot ga ik niet halen...

Rachel.
Door Malamoods
#662932
Lizzy schreef: Pff Rachel, onwijs balen voor je... Ja soms... soms sta je erbij en kijk je ernaar :'(
Dat kun je wel zeggen ja! :'( Je weet hoe allergisch ik voor kots en diarree ben geworden na Randy en Lex. En ik voel aan mijn water aan dat dit niet ok is.

Rachel.
Door nikeey
#663321
ik weet niet of het goed is wat ik zeg maar tegen mij hebben ze een keer gezegd je moet ze rijste water geven met gekookte kipfile dat stopt ook :-\
Door Femke
#663501
anders zou ik nog liever okugst geven in plaats van norit

of een vezel zoals volcolon maar daar moet hij wel bij blijven drinken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door