Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#66282
hallo,
een kenis van mij heeft een york van 13 jaar met een hernia .
hij heeft al twee spuiten gehad van de da maar die helpen niks .
opereren is geen optie zegt de da
is hier nog iets aan te doen ? hij staat ook zwak op een achterpootje :-\ of zal ze hem toch moetten laten inslapen om nog meer pijn te voorkomen ?
Door alies2
#66287
Hier is zeker wat aan te doen met osteopathie. Indien nodig kan de tussenwervelschijf teruggeduwd worden, en de beweeglijkheid in de wervelkolom zodanig vergroot dat de zenuw weer ruimte krijgt. Een vriendin van Tieneke is bijna afgestudeerd en zit, meen ik, bij jou in debuurt. trouwens, dierenosteopathie is vanuit België hierheen gekomen.
Door Lizzy
#66289
Onze Whoofer heeft ook een hernia. Haar achterpoten waren totaal verlamt. Ze kan nu weer redelijk lopen.

Met haar ben ik naar Dr Aharon geweest van www.kreupeldier.nl voor diverse orthomanuele behandelingen en naar Dr Tannetje de Koning van www.holistischedierenartsen.nl voor acupunctuur
Door Anna Penta
#66291
Mijn Bambi heeft vorig jaar ernstige hernia met verlamming gehad. In drie acupunctuurbehandelingen was zij ervan af en tot nu geen nieuwe klachten gekregen. Mijn Poncho heeft ook uitvalsverschijnselen van de poten als ze stilstaat (poten glijden weg). Ze wordt al twee maanden behandeld met acupunctuur en hernia-vetsem. Ze is enorm verbeterd maar nog niet helemaal zoals ze zijn moet. Ik heb veel vertrouwen in acupunctuur en ga door. De behandeling van de da (prednison en rust) is voor mij geen optie.

Overigens heb ik gehoord dat dr. Aharon naast haar orthomanuele therapie ook heel veel prednison toedient.
Door Lizzy
#66293
Whoofer heeft wel prednison gehad. Niet van Dr Aharon maar wel van onze eigen DA. Dat is om uitbreiding van zwelling tegen te gaan. Als ik het over mocht doen, kreeg ze weer prednison van mij. Ik heb natuurlijk wel heel snel afgebouwd. Ik denk sneller dan de gemiddelde hernia patient.

Ze heeft overigens inderdaad ook Hernia Vetsem van VSM gehad. Ik heb niet de indruk gehad dat dat haar nou veel geholpen heeft....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 mar 2004, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#66302
bedankt allemaal voor de antwoorden ik zal ze haar zeker doorgeven .
het is voor een vriendinnetje dat ik ken van op messenger en ze woont ergens in't midden van nederland dacht ik .
Door Anna Penta
#66392
Mmmh, ik weet het niet. Ik heb toen Bambi acuut verlamd was wekenlang prednison moeten geven van de dierenarts, plus verplichte rust. Het hielp niets en ik kreeg steeds te horen dat ik de dosis dan weer moest verhogen. Wel had ze alle nare bijwerkingen van het prednisongebruik. Toen kwam ik bij een heel goede acupuncturist, die mij vertelde dat prednison helemaal niet goed is bij hernia en niet nodig. Razendsnel heeft zij Bambi genezen. Ook zei ze dat rust niet goed is bij hernia, dat de inzichten hieromtrent helemaal veranderd zijn maar de meeste dierenartsen nog bij hun oude adviezen blijven.

Om die reden ben ik met Poncho meteen naar de acupuncturist gegaan. Het idee dat ik haar aan de predni moest zetten en rust moest geven (helemaal absoluut totaal onmogelijk bij zo'n actief en slim hondje) was ondraaglijk. Of Hernia Vetsem iets doet kan ik niet beoordelen. Ik geef het ter ondersteuning samen met de acupunctuur. Weet dus niet wat wat doet. Is ook niet mijn eerste keus.
Door Peet
#66421
Je kan ook Hypericum Perforatum geven, is een goede pijnstiller voor zenuwpijnen (weet ik uit eigen ervaring!!).
Peet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door