Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hobbes
#662445
Hobbes heeft waarschijnlijk een botsplinter in zijn wang/ hals zitten (zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 048.0.html), heeft sinds 5 dagen een bobbel.
De zwelling neemt iedere dag weer een beetje af en Hobbes blijft verder nog steeds gewoon fit, geen koorts.

Donderdagmiddag ga ik weer naar een DA. Ik moet daar sowieso zijn voor een gezondheidsonderzoek, omdat ik met Hobbes vrijwilligerswerk wil gaan doen voor Stichting ZorgDier (www.zorgdier.nl)
Voor het onderzoek ga ik naar mijn 'oude' DA. Hij kent Hobbes het langst, en heb ik meteen een second opinion over die zwelling. Nu vraag ik me af: heeft het zin een rontgenfoto te vragen? Ik bedoel: als er een botsplinter zit, ga je waarschijnlijk niet meteen snijden - want dat is gevaarlijk in de hals, begreep ik? (En ik begin bankroet te raken door alle DA-bezoeken, hoe duur is zo'n foto?.)

ps. Hij krijgt nog steeds Sulfur en Hepar Sulfuris (van de andere DA)
Door Lizzy
#662750
Als Hobbes mijn hond was en de zwelling nam af en de hond is verder niet ziek/geen koorts: dan deed ik niks. Ik zou geen rontgenfoto laten maken. Want als er een botsplinter in zit en het zit daar niet goed te gaan: dan zou de zwelling niet minder worden. Volgens mij. Maar goed, ik denk dat het een goed idee is om dit met je 'oude' dierenarts te bespreken!

Barfplaats wordt gesponsord door