Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#662661
Hallo

Fynn onze ridgebackreu heeft al sinds augustus een wondje aan de rand van zijn oor.Dit gaat maar niet dicht heb vanalles geprobeerd ,vastplakken oor,pleister erop,groene leem enz.
Was gisteren bij de da voor zijn jaarlijkse enting en die zei dat het misschien wel eens niet zo'n onschuldig wondje kon zijn hij had het over een bepaalde auto immuum ziekte .
Heft iemand hier ervaring mee en wat zou ik voor de rest nog eens kunnen proberen om het dicht te krijgen voordat we aan de onderzoeken gaan beginnen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door Lizzy
#662808
Fynn schreef: Hallo

Fynn onze ridgebackreu heeft al sinds augustus een wondje aan de rand van zijn oor.Dit gaat maar niet dicht heb vanalles geprobeerd ,vastplakken oor,pleister erop,groene leem enz.
Was gisteren bij de da voor zijn jaarlijkse enting en die zei dat het misschien wel eens niet zo'n onschuldig wondje kon zijn hij had het over een bepaalde auto immuum ziekte .
Heft iemand hier ervaring mee en wat zou ik voor de rest nog eens kunnen proberen om het dicht te krijgen voordat we aan de onderzoeken gaan beginnen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Er bestaan zoveel auto-immuunziektes... Heeft hij een naam genoemd van een eventuele auto-immuunziekte? Maar nou even een andere vraag: als hij een auto-immuunziekte vermoed, dan heeft hij zeker geweigerd om je hond de jaarlijke enting te geven?
Door Fynn
#662872
Nee Lizzy dat heeft hij niet ,Fynn is geent .
Hij heeft ook de naam van de aotoimmuunziekte gezegd, maar die ben ik vergeten.
Hij heeft voorgesteld om eventueel na een aantal weken een prednison kuur te geven om te zien of dat helpt.
Ik ben dat eigenlijk niet van plan.
We kijken het nog een poosje aan.

Rian
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#662897
Heb je al iets van een corticosteroid creme, als Hydrocortiderm (verkrijgbaar bij da) geprobeerd? Dat kan ook effectief zijn, en altijd een stuk beter als cortico's inwendig te gaan geven.
Door Fynn
#662939
Hoi

Bedankt voor het meedenken ik heb net vetramil besteld bij dursydog.
Kijken of dat helpt.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door