Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#659045
Ik heb  vandaag weer vlees binnen gekregen en wie zoui mij willen helpen met een menu??

Ik heb; kippennekjes en lamsribbetjes als bot en ook nog een strot maar weet niet waar deze onder valt.
Verder heb ik kippen hart, lever en maag
runderkopvlees en lamshart.
Morgen ga ik vis halen en voor geietnvlees moet ik nog een goedkoop adres vinden in de buurt van Den Helder dus als iemand dat weet.

Ik zou ook pens krijgen maar die was op dus die heb ik nog niet daar ga ik nog achteraan.

De kippennekjes leveren totaal geen problemen op, ze kauwt goed.

De hond weegt ong 35 kilo en ik wil 2% vh lichaamsgewicht gaan gevenen dan gewoon 7 dagen per week barfen.

Wie helpt?????

Saskia
#660475
Ik zou inderdaad eerst zelf eens opschrijven hoeveel bot/vlees/orgaan/groente je hond nodig heeft.

En dan bekijken wat je in huis hebt en wat voor verbetering vatbaar is.

Als je denkt dat dit het is, dan zet je je menu hier neer en dan krijg je vanzelf (positieve) kritiek.

Zo leer je zelf beter om te gaan met alles.

Het moeilijkste vind ikzelf de variatie in bot te krijgen.
Je kan evt. ook nog kippenvleugels nemen.

Karin
#662459
Als ze nu wat te zwaar is zou ik berekenen naar het "ideale" gewicht, dus, 2 % van zeg 33 kilo is 660 gram per dag. Per week zou je hond dan ongeveer 4620 gram mogen eten.

Geef je bv. 50 % vleesbot dat is dan ongeveer 2310 gram per week, 15 % orgaan komt op 693 gram per week, groentemix 15 % ook 693 gram per week en dan 20 % spiervlees is 924 gram per week.

Hoe je dat verdeeld maakt niet zo heel veel uit, als deze voedingsmiddelen maar gegeten worden in een periode van een week, of de dubbele hoeveelheid verdeeld over twee weken.

Wordt de ontlasting erg hard dan kun je nog 5 % minder vleesbot geven, dat kun je dan aanvullen met spiervlees of wat extra tafelresten. (Zelf doe ik niet echt aan tafelresten, ze (vr)eten hier alles altijd op maar wekelijks 2 maal een eitje en soms wat hutenkase krijgt ze wel (extra).
Extra's zou ik wel van het spiervlees afhalen want je hond mag iets afvallen.

Als je dit weinig vindt mag je wel extra groentemix geven.

Dit is maar een poging van mij om te helpen, er zullen vast wel mensen zijn die wat aanvullingen (of verbeteringen) voor je hebben.
Ook daar leer ik weer van.
#662470
Ik ga morgen maar eens goed zitten en een schema maken en dan aan jullie voorleggen of het correct is.

Heb al wel veel over nagedacht en dan lees ik hier weer het een en ander en dan ga ik daar weer over denken en zo lijkt het wel al moeilijker te worden.

Saskia
#662572
saskia34 schreef: IK  heb geen barf rekenhulp.

Ik wil 2 keer daags gaan voeren en ze is wat te dik, moet ik dan berekenen naar wat ze moet gaan wegen??

Saskia
De link die ik eerder postte was die van de barfrekenhulp (http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=26). Heel erg handig! Dat was mijn eerste stap, want dan weet je ongeveer hoeveel je hond van alles nodig heeft. Vervolgens gaan kijken wat je hebt of waar je aan kunt komen. En dan is het eigenlijk gewoon een kwestie van in gaan vullen. Succes  :) !
#662686
saskia34 schreef: ook nu krijg ik een witscherm.
Ik kom tot downloads en daarna zi eik niks meer.

Zou je hem naar mij toe kunnen mailen??

Saskia
He, wat raar! Maar ik wil hem wel mailen hoor :)! Stuur maar even een PB met je e-mail erin, dan zal ik hem doorsturen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door