Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#661975
Een hondje van een vriendin heeft sinds kort hartproblemen, hij is 12 jaar .Een vergroot hart, veel vocht, geen energie enz.

Is al bij de D.A, geweest en heeft nu plaspillen en medicijnen voor het hart.

Het is afwachten of het aanslaat.

Weten jullie of er nog middelen zijn ter ondersteuning?
Door Lizzy
#662084
Ik kom eerlijk gezegd niet verder als : rauwe voeding (je zult misschien denken "wat heeft dat nou met hartproblemen te maken?". Nou, veel. Verse, rauwe voeding waar ook ruim orgaanvlees in zit: dat bevat veel co-enzyme Q10 en dat is goed voor het hart) of anders co-enzym Q10 en visolie.
Door Truus
#662089
Hitam schreef: Weten ze waarom het hart vergroot is? Is er een echte diagnose gesteld?
Ze hebben foto's gemaakt. Hij had ook veel vocht in de buik bleek na een punctie.
Meer is er niet gedaan Tannetje.
Door Truus
#662090
Lizzy schreef: Ik kom eerlijk gezegd niet verder als : rauwe voeding (je zult misschien denken "wat heeft dat nou met hartproblemen te maken?". Nou, veel. Verse, rauwe voeding waar ook ruim orgaanvlees in zit: dat bevat veel co-enzyme Q10 en dat is goed voor het hart) of anders co-enzym Q10 en visolie.
Ben ik helemaal met je eens !
Door Truus
#662098
*Karin schreef: Hebben ze gecontroleerd op hartworm ?
Nee ???, na mijn weten niet. Ze hebben wel bloed afgenomen en onderzocht.

Weet je... ik promoot altijd barfen of in ieder geval kvv en het is een van mijn lievelingetjes van de uitlaatgroep. Vandaar dat ik probeer wat ander advies in te winnen.
Door Truus
#662104
*Karin schreef: Hebben ze gecontroleerd op hartworm ?
Bedankt Karin, ik heb alles hierover uitgeprint en geef het vanmiddag mee met Harry. Zelf moet ik op de kleinkindjes passen maar het is een tip :-*
Door charmed
#663787
Hallo,

Ik heb een hartpatientje, die was er ook zo slecht aan toe, ze kreeg al medicijnen (harttabletjes en een homeopatisch middel) Daarbij kreeg ze toen plastabletten, maar ik moest steeds meer plastabletten gaan geven.

Sinds ze op carnibest staat hoest ze vrijwel niet meer, ze heeft nergens meer last van. Ze kon bijna nooit op adem komen, dat is nu over, ze is zo actief als ik weet niet wat ;)

Ik weet niet of ze al vleesvoeding krijgt?

Gr. jacqueline
Truus schreef: Een hondje van een vriendin heeft sinds kort hartproblemen, hij is 12 jaar .Een vergroot hart, veel vocht, geen energie enz.

Is al bij de D.A, geweest en heeft nu plaspillen en medicijnen voor het hart.

Het is afwachten of het aanslaat.

Weten jullie of er nog middelen zijn ter ondersteuning?
Door charmed
#663790
Vergeten te zeggen, ze hoeft inmiddels geen plastabletten meer sinds ze op vers staat ;)

Gr. jacqueline
Door Yves
#664160
Vergeten te zeggen, ze hoeft inmiddels geen plastabletten meer sinds ze op vers staat 
Wow, goed zeg!  :)
Krijgt ze nog wel harttabletjes? En wat zei de da?
Door catokatink
#664231
Ik heb ook een hondje van 12 jaar. Haar hart is heel erg slecht maar sinds ze op kvv staat heb ik haar met sprongen vooruit zien gaan. Als ik zie hoe ze was en hoe ze nu is, dag en nacht verschil. Dankzij de kvv.
Door charmed
#665284
Ze krijgt nog wel harttabletjes, dat zal niet veranderen, ze krijgt ook nog het homeopatische medicijn. Omdat ze allergisch is voor het medicijn wat ze eigenlijk moet hebben krijgt ze 2 soorten (dus de fortekor en nog een homeopatisch medicijn die het hart ondersteund)

De da staat versteld hoe goed het gaat met haar! Eigenlijk alle drie da's die ik heb. Mijn eigen huis/tuin & keuken da haha zo noem ik het even en Westerhuis dierenkliniek in Dooderwaard.
Yves schreef: Wow, goed zeg!  :)
Krijgt ze nog wel harttabletjes? En wat zei de da?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door