Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#661597
Mjin vriend en ik krijgen op 9 december ons hondje !!!!
Hij is dan 8 weken oud en krijgt bij de fokker carnibest.

Nu heb ik ondertussen zoveel gelezen over BARF, KVV en brokken dat ik uiteindelijke besloten heb om hem KVV te geven.
Hiervoor heb ik gekozen omdat ik de afschuwelijkste verhalen over brokken gelezen heb en BARF voor mij nu op het moment nog wat te ingewikkeld is.
Dus KVV lijkt mij nu het best en misschien over een tijdje dan te combineren met BARF.
Nu heb ik wat rond gekeken op internet en zie dat de prijzen erg uiteenlopend zijn van 80 cent tot bijna 5 euro voor een kilo !!

Maar nu is mijn vraag: Wat voor merk geven jullie je hond, wat zijn de kosten van dit KVV, waar halen jullie het ( gewoon de dierenwinkel om de hoek of bestellen bij de groothandel ) en evt voor of nadelen en tips zijn natuurlijk ook van harte welkom !!

Misschien nog wat informatie over mijn hond.
Het is een witte herder reu dus het word wel een groot beestje van een kilo of 40 als hij volwassen is.
Dus dit speelt natuurlijk ook met de keuze van het voer omdat hij dan per dag rond de 800 gram voeding zit ( als ik alles goed begrepen heb )

Alvast heel erg bedankt en hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.
#661612
Ik geef meestal carnibest(alle variatie's), dit wissel ik soms af met bibi, smuldier, energique en rodi.
Daarnaast geef ik ook regelmatig kippennekken, karkassen,stukken rundvlees, penslappen e.d.
Carnibest bevalt mij het beste van de kvv's.
Het is waar dat het vooral in de groei van de hond een prijzige zaak is maar dit is tijdelijk en je legt wel een prima basis voor de rest van zijn leven zodat je hopelijk bijna nooit een dierenarts hoeft te bezoeken!
#661621
hallo

wij hebben bernersenners .............dejongste van bijna 10 maand krijgt nu al 1200 gram van smuldier  meestal pens of vlees of kip daarbij krijgt hij ook een groentenmix  en kippennekken en 1 keer in de week een hele kip en af en toe hart van smuldier  en hij krijgt  yoghurt en rauwe ei  en fruit

hart kost 400 gr 0,95
vlees pens en kip kosten 400 gr 0.35
en compleet kost 400 gr 0,67
Door Fynn
#661624
Hallo

Wij hebben 2 ridgebacks die eten samen zo'n 1,5 kg kvv per dag.
Ik haal samen met iemand Bibi en koop dan zo'n 120 kg dat scheelt behoorlijk in prijs en we rijden om beurten.
Je hebt 3 verschillende variaties (smaken) dus afwisseling gebnoeg ook hebben ze een aantal dagen per week geiteribben,pens en/of kipkarkassen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
#661637
Ik heb bij mij in de buurt nog nooit ergens versvlees te koop gezien in supermarkten.
Ik woon in maastricht dus er zijn hier wel genoeg verschillende supermarkten in de buurt, zoals de C100, EDAH, AH, Jumbo, Aldi, Lidl, Plus, Super de Boer.
Bij welke supermarkten kopen jullie het versvoer dan, want als ze het ergens anders verkopen bij een bepaalde keten kan ik misschien wel vragen of ze het voor me kunnen bestellen.
#661674
Bij ons heeft de c1000 smuldier compleet en ook de enkelvoudige varianten kip, vlees en pens (dit is dus geen compleet voer).
Bij de albert heijn hebben ze rodi.
Bij de meeste dierenspeciaalzaken verkopen ze ook wel een of meerdere merken kvv, vaak staat de vriezer ergens achter in het magazijn ofzo  ::)dus wel even naar vragen.
#661677
[quote="Nataschja"]
Mjin vriend en ik krijgen op 9 december ons hondje !!!!
Hij is dan 8 weken oud en krijgt bij de fokker carnibest.
Misschien nog wat informatie over mijn hond.
Het is een witte herder reu [/quote]

een Vlerckje ??

oops vergat ik erbij te vermelden, dat ik ook Carnibest voer aan mijn honden.
Zeker het 1e levensjaar gedurende de opgroei is een goede kwaliteit belangrijk, vind IK  ;)
Laatst gewijzigd door K@rin op di 14 nov 2006, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#661682
[quote="Nataschja"]
ja het is een vlerckje !!!

geboren op 15 oktober 2006, 8 reutjes en 2 teefjes
de moeder is piglet "HERTOGIN HELENA VAN VLERCKENSTEYN" en de vader apache "ZUNI APCHE OF CHEYENNE" uit Lanaken (Belgie)

http://hertoginhelena.homestead.com/piggy.html
[/quote]

;D ;D ;D
Dat dacht ik al !
Doe de groeten van mij maar aan Carina, als je haar weer ziet.
Karin met haar Witterts, maar dan anders  ;)
#661703
Ik heb nog eens wat op het forum doorgelezen en zie dat veel mensen hun kvv bestellen en dan wordt het voor de deur afgeleverd.
En dat het een stuk voordeliger als bijvoorbeeld de supermarkt.
Waar bestellen jullie dat dan ?
Via internet of de dierwinkel ??
#661753
Zelf voer ik Carnibest omdat me dat het beste bevalt. Dit wissel ik af met lappen pens, hart, kippenekjes en karkasjes, knars, runderstrot. Wat yoghurt met van die goede bacteriën erin, worteltje tussendoor. Dat soort dingen dus. En als je het groot inkoopt, is het idd goedkoper...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door