Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#661123
Onze puppen proberen we van alles te leren eten.
De ene dag brokjes de andere dag Duck.
En van smuldier of Rodi de pens variant,
Van het weekend kipfilee fijn gesneden en tartaar en nog een beetje geit, nou dat ging schoon op.
Vanavond willen we voor het eerst kippennekken geven, maar krijgen de puppen wel op deze manier voldoende voedingstoffen binnen.
Heel af en toe nog moedermelk.

Ze worden woensdag 6 weken.
Ik hoor graag jullie ervaring of advies
Gebruikersavatar
Door Angelique
#661210
ellyenrob schreef: Onze puppen proberen we van alles te leren eten.
De ene dag brokjes de andere dag Duck.
En van smuldier of Rodi de pens variant,
Van het weekend kipfilee fijn gesneden en tartaar en nog een beetje geit, nou dat ging schoon op.
Vanavond willen we voor het eerst kippennekken geven, maar krijgen de puppen wel op deze manier voldoende voedingstoffen binnen.
Heel af en toe nog moedermelk.

Ze worden woensdag 6 weken.
Ik hoor graag jullie ervaring of advies
Dus je geeft de ene dag brok en de andere een "prakje" vers al dan niet een compleet iets.
Als bovenstaande klopt denk ik dat de pups niet snel tekorten zullen krijgen, het is echter geen menu wat ik maanden zou willen volhouden, maar dat is denk ik ook jullie bedoeling niet. Ik zou wel wat meer variatie in de kvv aanbrengen aangezien je doel is dat ze "alles" gaan eten en nu noem je drie kvv's op die (grotendeels) uit pens bestaan.
Ben benieuwd hoe ze de kipnekken vinden, hier moest ik die  met 6 weken nog een paar knallen met een bijl verkopen anders kregen ze ze niet weg.
Door ellyenrob
#661214
Angelique schreef: Dus je geeft de ene dag brok en de andere een "prakje" vers al dan niet een compleet iets.
Als bovenstaande klopt denk ik dat de pups niet snel tekorten zullen krijgen, het is echter geen menu wat ik maanden zou willen volhouden, maar dat is denk ik ook jullie bedoeling niet. Ik zou wel wat meer variatie in de kvv aanbrengen aangezien je doel is dat ze "alles" gaan eten en nu noem je drie kvv's op die (grotendeels) uit pens bestaan.
Ben benieuwd hoe ze de kipnekken vinden, hier moest ik die  met 6 weken nog een paar knallen met een bijl verkopen anders kregen ze ze niet weg.
We gaan de nekken wel kneuzen.
En idd iets meer variatie in kvv, zal wat Bibi bestellen en Duck krijgen ze uitmuntend compleet.
En maanden hou ik dat niet vol hoor, als het goed is zijn over 1 maand bij de nieuwe eigenaren.
Bedankt voor je advies.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#661241
ellyenrob schreef: We gaan de nekken wel kneuzen.
En idd iets meer variatie in kvv, zal wat Bibi bestellen en Duck krijgen ze uitmuntend compleet.
En maanden hou ik dat niet vol hoor, als het goed is zijn over 1 maand bij de nieuwe eigenaren.
Bedankt voor je advies.

Bibi en duck zijn allebei veel pens, rodipens en smuldier pens spreken al voor zich. Ik zou ff kijken of er ook een kip en ene lamvariant te verkrijgen is en ik denk dat een (vet) visje ook niet mag ontbreken.
1 maand? heeft dat een special reden dat ze zo (relatief) lang blijven?
Door ellyenrob
#661279
Angelique schreef:
Bibi en duck zijn allebei veel pens, rodipens en smuldier pens spreken al voor zich. Ik zou ff kijken of er ook een kip en ene lamvariant te verkrijgen is en ik denk dat een (vet) visje ook niet mag ontbreken.
1 maand? heeft dat een special reden dat ze zo (relatief) lang blijven?
Ongeveer 1 maand.
over 2 weken gaat de eerste weg en 9 december de laatste.
Idd vette vis ga ik ook nog proberen.
Door Hanny
#661646
Ik ben zeker voor pupjes best wel precies, vind dat belangrijk. Hier aten ze gedeeltelijk Duck en wat ik zelf samenstelde had dezelfde verhouding als het voer van de volwassen honden. Moest wel botjes malen (klein ras), maar dat ging prima.
Ze worden  ook wel groot, als ze iets van dit en iets van dat eten, maar volgens mij wordt er niet voor niets gewerkt met verhoudingen en waarom zou dat niet gelden voor pups?

nog plezier met je pups,
Hanny
Door ellyenrob
#661658
Het gaat lekker hier hoor met de barfpuppen, het is best wel eng, daarom geef ik niet voledig barf.
Hier wat foto's met de kippennekken, het ging er in als biefstuk.
Wat is dat voor glimmerig ding.
Afbeelding


Oooohhh dat is lekker zeg!
Afbeelding

Ook kleine Shady heeft eerst de prooi goed geschud en daarna lekker opgepeuzeld
Afbeelding

Red bleef er mee schudden
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#661667
:D Heerlijke pups!! Super vind ik dat; ze alvast laten wennen allerlei soorten voer.... en nu maar hopen dat de nieuwe baasjes ook BARF gaan voortzetten  :)
Door Lizzy
#661754
Wat een heeeeeeeerlijke foto's en wat een prachtige glimmende stevige puppies :smitten:

Ik denk dat als je vooral versvlees geeft (compleet), dat je je ook bij pups geen zorgen hoeft te maken over de exacte percentages. Zeker niet als je ook dingetjes voert die niet in versvlees zitten (vet visje is inderdaad een goed plan. Hoe jonger hondjes dit leren eten, hoe gemakkelijker ze het blijven eten als ze volwassen zijn). Ik zou ook groentemixjes geven. Ze kunnen er maar aan gewend zijn. Als je meer als 40% a 50% zelf samengestelde maaltijden aan de pups geeft, dan zou ik zeker wel naar de percentages gaan kijken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#662029
Geweldige foto's  :D

Ik zou ook als barfhapjes erbij heel veel varieren dan eten ze later echt alles wat je ze voorzet.
Door ellyenrob
#662030
sylvia schreef: Geweldige foto's  :D

Ik zou ook als barfhapjes erbij heel veel varieren dan eten ze later echt alles wat je ze voorzet.
Ik ga van het weekend vis uitproberen.
Orgaanvlees gaat het er ook prima in
Gebruikersavatar
Door sylvia
#662032
ellyenrob schreef: Ik ga van het weekend vis uitproberen.
Orgaanvlees gaat het er ook prima in
Ik heb een keer per twee puppen een grote bevleesde rib neergelegd (die konden ze nog niet eten dus ze hebben later gewoon gesneden vlees gekregen)  en daar hebben ze zo geweldig mee geworsteld , je zag ook dat sommige hondjes iets hadden van , van mij van mij  en die probeerde er alleen met het bot weg te komen en je zag bij anderen het licht opgaan van hee dat lukt niet alleen en die gingen er echt samen mee aan de slag om te rukken en te sjorren. En geslapen dat ze hebben  ;D
Door ellyenrob
#662037
sylvia schreef: Ik heb een keer per twee puppen een grote bevleesde rib neergelegd (die konden ze nog niet eten dus ze hebben later gewoon gesneden vlees gekregen)  en daar hebben ze zo geweldig mee geworsteld , je zag ook dat sommige hondjes iets hadden van , van mij van mij  en die probeerde er alleen met het bot weg te komen en je zag bij anderen het licht opgaan van hee dat lukt niet alleen en die gingen er echt samen mee aan de slag om te rukken en te sjorren. En geslapen dat ze hebben  ;D
Ja geweldig hé, hier liepen ze in het begin ook met de nekken te slepen alsof ze niet zo goed wisten wat ze er mee moesten doen.
Echt genieten hoor!
Alleen jammer dat er weinig kandidaten er mee door gaan :'(
Ze vinden het eng en vies :-\
Effe on topic, mijn eerste hond was ook een Cocker een roodschimmel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door