Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door zurca
#661132
Het viel ons de laatste tijd al op dat Ziggy veel zit te hijgen zodra we met de auto weggaan....Ze zit, samen met Tous achterin, en heeft echt heel de bek open en tong eruit. Omdat we dachten dat ze het misschien warm had, deden we vaak een raampje voor haar open maar het is de laatste tijd toch niet echt warm meer te noemen en ze blijft hijgen.
Gisteren dachten we misschien heeft ze last van wagenziekte en hebben haar op de achterbank gedaan, nu viel dus op dat ze naast hevig hijgen ook enorm trilt.
Ik dacht echt dat ze ziek was ofzo maar toen we, na een uurtje rijden, op plaats van bestemming waren en haar uit de auto haalde was er niets meer aan de hand. Ze heeft heerlijk gespeeld en gecrossed.
Daarna weer terug in de auto, weer op de achterbank en ze is als een blok in slaap gevallen. Geen gehijg geen getril. Het lijkt mij dat als ze last heeft van wagenziekte ze op de terugweg daar ook last van zou hebben?!
Zou het kunnen zijn dat ze last heeft van stress?! Dat ze als we langer in de auto zitten, ze weet dat we wat leuks gaan doen en dat ze zich daar druk over maakt?!
Wat denken jullie?! En wat zouden we haar kunnen geven om haar wat rustiger te houden. Het is gewoon sneu als ze een uur lang zit te hijgen en te trillen....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#661206
Ik houd het ook op stress van "wewatleuksdoenwegaanwatleuksdoen" en bij wagenziekte wordt er toch altijd wel gekwijld en gekotst als het iets te lang duurt.
Je zou iets in de trant van Rescue kunnen geven, maar ik denk dat er maar weinig middeltjes bestand zijn tegen zo'n opwinding en dat ze na de autorit natuurlijk gewoon wakker is.

Hijgen en trillen klinkt op zich niet gek, hier gillen en schreeuwen ze ;D
Door Fynn
#661227
Hoi

Bij ons heeft Fynn dat ook vaak dan zit hij te hijgen en hij staat vaak en legt zijn kop op de achterbank zodat hij  recht vooruit kan kijken.
Na verloop van tijd gaat hij wel liggen hij heeft ook nog nooit overgegeven.
Ik denk dat het misschien toch wel de spanning is .

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door zurca
#661596
Kwijlen en overgeven doet ze idd. niet.....Het zal dan toch wel de opbouwende spanning zijn doordat ze weet dat we iets leuks gaan doen.
Saaie autoritjes.....ze gaan vaak genoeg mee in de auto, even een boodschapje doen, mee op visite..Dan heeft ze nergens last van.
Ik zal de Rescue is proberen.
Enne Angelique, hijgen en trillen is dan idd. zo gek nog niet :)
Door Lizzy
#661782
Ik heb drie debiele Dalmaten achterin, als we met de auto gaan. Ze piepen, janken, blaffen, krijsen soms zelfs, hijgen, piepen en janken nog meer. Gewoon puur van "Ohhhwwwwww, we gaan iets leuks doen!!!! Kan niet wachten!!!!!!!! Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al?". Stelletje mafketels ::)
Door zurca
#662187
Lizzy schreef: Ik heb drie debiele Dalmaten achterin, als we met de auto gaan. Ze piepen, janken, blaffen, krijsen soms zelfs, hijgen, piepen en janken nog meer. Gewoon puur van "Ohhhwwwwww, we gaan iets leuks doen!!!! Kan niet wachten!!!!!!!! Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al? Zijn we er al?". Stelletje mafketels ::)
Ik lig in een deuk....zie het helemaal voor me :D ;D
Door Eef+Stippels
#681423
Hier ook twee van die gekken in de auto  :D

Piepen, janken, blaffen, trillen, alles erop en eraan, we kunnen wat hen betreft
niet snel genoeg over zijn. Op de terugweg zijn ze dan weer redelijk rustig.

Ik denk dat Ziggy ook gewoon heeeeeel erg graag lekker aan de wandeling wil beginnen. Helemaal als ze op de terugweg wel tot rust komt.
Door Jolly
#682785
pfoe he als ik dat zo lees zou ik knetterworden met al die jankende piepende honden.
Ik heb heerlijk rustig zijnde honden in de auto.
Door charmed
#682853
Als ze hier de bomen zien waar we bij het bos rijden dan is het feest bij ons in de auto. Gehoorbescherming is dan niet echt ongewenst  :-X

Gr. jacqueline
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door