Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hellenbanjerbo
#661534
banjer (arthrose in heupgewricht t.g.v. verkeersongeluk en spondylose) krijgt bij de fysiotherapeute na de massage altijd mageneetveldtherapie. ikheb het idee dat zij daar wel baat bij heeft en overweeg nu de aanschaf van de mini pulse van magnacare (zie www.magnacare.nl). het is nogal een aanschaf maar ik kan hem ook goed gebruiken voor mijzelf hoop ik. heeft iemand er ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#661582
hellenbanjerbo schreef: banjer (arthrose in heupgewricht t.g.v. verkeersongeluk en spondylose) krijgt bij de fysiotherapeute na de massage altijd mageneetveldtherapie. ikheb het idee dat zij daar wel baat bij heeft en overweeg nu de aanschaf van de mini pulse van magnacare (zie http://www.magnacare.nl). het is nogal een aanschaf maar ik kan hem ook goed gebruiken voor mijzelf hoop ik. heeft iemand er ervaring mee?
Yep , ik heb hem al bijna 1 jaar. Aangeschaft (op huurbasis) voor mijn oudste poedel. Het is fijn om te hebben, voor de honden maar ook voor jezelf. Ik ben er heel tevreden over. Je krijgt er een duidelijke omschrijving bij voor wat of welke stand je hem kunt zetten. De mini pulse heeft drie standen. Maar er is ook weer een nieuwe uit, en die werkt meer als een dekentje. Wat mij wel makkelijker lijkt als de mini pulse, want dat is een soort van peesbeschermer. Als je meer wilt weten hoor ik het wel
Door hellenbanjerbo
#662282
een positief bericht, leuk. wat bedoel je met dat dekentje? die zie ik niet bij magnacare. of bedoel je die halsdeken?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#662320
hellenbanjerbo schreef: een positief bericht, leuk. wat bedoel je met dat dekentje? die zie ik niet bij magnacare. of bedoel je die halsdeken?
zal ff kijken
Gebruikersavatar
Door *Monique
#662326
hellenbanjerbo schreef: een positief bericht, leuk. wat bedoel je met dat dekentje? die zie ik niet bij magnacare. of bedoel je die halsdeken?
Ja, die nekpiece. Hij is nieuw. Lijkt mij makkelijker in gebruik voor honden als die ik heb. Ik heb nog niet geinformeerd, maar mijn huurcontract loopt in februari af, dus misschien kan ik hem wel ruilen. Als het aantrekkelijk is.
Door Lil
#664280
Heb net op de site gekeken, maar dit is alleen geschikt voor paarden, is er geen variant voor honden???
Je hebt namelijk de keuze uit peesbeschermers, iets om met de hoeven op te staan, een nekdeken en een paardendeken....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#664538
Lil schreef: Heb net op de site gekeken, maar dit is alleen geschikt voor paarden, is er geen variant voor honden???
Je hebt namelijk de keuze uit peesbeschermers, iets om met de hoeven op te staan, een nekdeken en een paardendeken....
Nee hoor. Je kunt de nekpiece en mini pulse ook voor honden gebruiken!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#664539
202spots schreef: kvind 't teveel hocuspocus bedoening en geloof er niet in ...
Ik wel. Voor mijn honden (na en voor inspanning) en zeker ook voor mezelf :)
Door tieneke
#664644
202spots schreef: kvind 't teveel hocuspocus bedoening en geloof er niet in ...
Magneetveldtherapie wordt al jarenlang gebruikt in de paarden EN hondenwereld ;)
Door gediplomeerde fysio's en ook door paardenklinieken en particulieren.
De aanschaf is vaak niet goedkoop te noemen.
Door Lil
#664824
trimsalon schreef: Nee hoor. Je kunt de nekpiece en mini pulse ook voor honden gebruiken!
Oh, dat is handig. De nekpiece kun je makkelijk over de hele hond leggen lijkt me. Dus het is niet zo dat het op een bepaalde plek moet zitten? Ik weet van magneetveldtherapie namelijk dat het op een specifieke plek moet zitten of vergis ik me dan....
Door hellenbanjerbo
#664902
besloten de minipulse te huren en aan te schaffen als ie me bevalt. heb zelf ook een paar chronische klachten dus kan hem ook mooi op me zelf uittesten. nog meer ervaringsdeskundigen op dit forum?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#664914
hellenbanjerbo schreef: besloten de minipulse te huren en aan te schaffen als ie me bevalt. heb zelf ook een paar chronische klachten dus kan hem ook mooi op me zelf uittesten. nog meer ervaringsdeskundigen op dit forum?
Bel Ellen-Door eens??
Door hellenbanjerbo
#667752
trimsalon schreef: Bel Ellen-Door eens??
van Ellen Door krijgt Banjer altijd magneetveldtherapie, vandaar dat ik op het idee kwam. ik behandel haar nu een paar dagen met de Minipulse. Ze is wat onrustiger dan onder het dekentje bij Ellen Door. Als jij die nekpiece uit gaat proberen, ben ik benieuwd of dat handiger werkt. Ik zelf heb in beide bovenarmen dezelfde klacht en behandel nu 1 arm met de minipulse. niet helemaal wetenschappelijk verantwoord onderzoek maar ben toch benieuwd of ik verschil ga merken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#668760
hellenbanjerbo schreef: van Ellen Door krijgt Banjer altijd magneetveldtherapie, vandaar dat ik op het idee kwam. ik behandel haar nu een paar dagen met de Minipulse. Ze is wat onrustiger dan onder het dekentje bij Ellen Door. Als jij die nekpiece uit gaat proberen, ben ik benieuwd of dat handiger werkt. Ik zelf heb in beide bovenarmen dezelfde klacht en behandel nu 1 arm met de minipulse. niet helemaal wetenschappelijk verantwoord onderzoek maar ben toch benieuwd of ik verschil ga merken.
als ze wat onrustiger is, komt het dan niet dat hij misschien op een te hoge frequentie staat en ze misschien wat pijnlijker is op een bepaalde plek. Ik merk namelijk bij Kay als ze wat last van de rug en ik zet de minipulse op de hoogste frequentie, ze dit niet fijn vind en wegloopt. Als ik hem dan een frequentie lager zet (doe ik de hogere de dag erna) , dan blijft ze lekker relaxed liggen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door