Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#660798
Beau en Benthe hebben vandaag voor het eerst runderlever gekregen, Beau heeft het opgegeten, Benthe moest er niets van hebben. Nu begreep ik dat veel honden het wel lusten als het gekookt is. Dus dat probeer ik morgen met het restant. Hoe lang moet je het koken? En dan moet ik het even in kleine stukjes snijden, neem ik aan?
Door amiwoods
#660807
1 van mijn teven vond het ook niet lekker, ik heb een heel klein stukje lever door de het kopvlees gedaan, dat at ze op, steeds een groter blokje en nu eet ze het ook zo met de rest van de organen.  ik heb het nooit gekookt.
Door *Natasja*
#660814
Of zal ik het in kleine porties verdelen (ik heb nu nog ongeveer een halve kilo liggen) en opnieuw invriezen? Of kan dat niet, opnieuw invriezen? Dan kan ik het inderdaad door ander vlees mengen en kunnen ze er misschien aan wennen.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#660845
Ik zou het inderdaad in kleine porties 'er doorheen fietsen' bij een moeilijke levereter (Bruin is ook zo'n tiepje... ::)). En, zoals je zelf al zei, vooral ook heel klein gesneden en leuk 'aangekleed' met dingen die ze wel lust. Als het zo gaat: mooi. Koken kan altijd nog als ze helemaal de hakken in het zand zet. Maar ik geef toe: het vergt soms enige overredingskracht (in de vorm van hüttenkäse, yoghurt of ei  ;)) om ze zo ver te krijgen om lever te eten. Bruin 'doet'  trouwens kippenlever AB-SO-LUUT niet ::), bij konijnenlever keek hij ook als een klein kind naar doorgekookte spruitjes, maar lams- of geitenlever gaat tot nu toe door bovengenoemde maatregelen wel oké. Runderlever heeft hij nog nooit gehad.

En je kunt best iets twee keer invriezen hoor, krijgen ze niks van.
Door *Natasja*
#660847
Nou, het is geen ramp als ze het niet eten hoor. Ze krijgen nog voor de helft Bibi, dus orgaanvlees genoeg. Maar ik wilde het gewoon eens proberen. Ik had trouwens eerder verwacht dat Beau het niet zou lusten, maar die had het zo op. Het zit nu in kleine porties in de vriezer, eens kijken of ik Benthe een volgende keer kan foppen ermee.  ;D
Door Lizzy
#660848
Kippenlever is bij Pinkel ook een vette no-no. Het enige dat ze wel eet: is biologische (runder) lever. Ik meng het meestal met wat hart en groente of met wat pens. Dat vreet ze het wel. Mocht het nou echt helemaal niks worden met de rauwe lever: dan kun je het inderdaad even opbakken of koken. Maar ze eten toch ook nog Bibi? Ik weet niet hoe vaak je dat geeft, maar als je dat meerdere keren per week geeft: dan krijgen ze zat orgaanvlees en dus ook lever binnen.
Door *Natasja*
#660849
Lizzy schreef: Maar ze eten toch ook nog Bibi? Ik weet niet hoe vaak je dat geeft, maar als je dat meerdere keren per week geeft: dan krijgen ze zat orgaanvlees en dus ook lever binnen.
Ik was je net voor  :) Inderdaad krijgen ze voldoende orgaanvlees binnen, maar het is altijd handig dat ze het zo ook lusten, voor als ik ooit nog eens op volledig BARF overga. ;)
Door Truus
#660923
Hier zijn ze er ook niet dol op maar als ik het klein snij en even om en om bak, eten ze het wel terwijl de binnenkant nog rauw is. Rare honden zijn het. ;)
Door Boefke
#661050
Ik heb het nooit gekookt, maar probeer het gewoon af en toe. Als Boef het niet eet gaat het naar de katten. De ene keer eet hij het wel, andere keer niet. Kippenlever eet hij minder makkelijk dan rund of geit. Verder wil het nog wel eens helpen om het uit een van de etensbakjes van de katten te voeren, dan eet hij het meestal wel ::)
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#661061
Ik droomde vannacht dat ik heel klein gesneden lever aan de honden wilde voeren en toen zei iemand tegen mij: 'Dat mag niet zo klein hoor, want dan is het net KVV'. En toen was de droom voorbij ::) ???.

Naaaaaaa, het moet toch niet gekker worden :D :D :D.
Door *Natasja*
#661063
Judith van Sam schreef: Ik droomde vannacht dat ik heel klein gesneden lever aan de honden wilde voeren en toen zei iemand tegen mij: 'Dat mag niet zo klein hoor, want dan is het net KVV'. En toen was de droom voorbij ::) ???.

Naaaaaaa, het moet toch niet gekker worden :D :D :D.
hahahahahahaha  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#661208
Judith van Sam schreef: Ik droomde vannacht dat ik heel klein gesneden lever aan de honden wilde voeren en toen zei iemand tegen mij: 'Dat mag niet zo klein hoor, want dan is het net KVV'. En toen was de droom voorbij ::) ???.

Naaaaaaa, het moet toch niet gekker worden :D :D :D.
Owww erruugggg ;D ;D
Door herder_lover
#661301
ik kook hier heel licht de lever. Net dat de buitenzijde verkleurd is, dan in stukjes snijden of trekken. Dan eten Saiko en Brandy het wel. Dara eet wel alles rauw. Het sap (het water dus) geef ik ook erbij en meng het nu juist met vlees wat ze minder vinden.... honden  ::)
Door bakker vleeshandel
#661368
je runderlever een dag in licht zout water liggen dat helpt de gal smaak van de lever aftehalen, sommige honden lusten het niet omdat er gal resten in de lever zit dit is met alle lever soorten van ieder dier

gr de slager
Door Charlotte
#661539
Ik heb in het begin de kippenlevers in de keukenmachine gemikt en daarna door de groentenprut gedaan. Even leuk opfleuren met sardientjes uit blik en meestal eten ze het dan wel.

Nu eten ze de lever heeel graag, vooral Sandro is er gek op en slurpt zo 300 gram lever in 1 stuk naar binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door