Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nikeey
#661265
Ik hoop dat ik het goed heb gedaan en anders hoor ik het graag dit is ook mijn eerste keer :-[

Scruf is 10 kilo en moet afvallen en voor hem heb ik 1.5 % van zijn lichaamsgewich gepakt en komt op 150 gr per dag.
Nikeey weegt 20 kilo is nog in de groei en voor haar heb ik 5 % van haar gewicht gepakt.
Ik wil op het moment 4 daden kvv en 3 dagen barf om te kijken hoe het gaat.
Over nikeey maak ik me niet zo druk die eet alles alleen scruf is heel kieskeurig.

Hier is die:

Maandag:
S-150 gr carnibest
N-500 gr carnibest en 500 gr duck uitmuntend

Dinsdag:
S-100 gr kippennek en 50 gr groente
N-400 gr kippennek en 200 gr groente en 400 gr pens (vuile)

Woensdag:
S-150 gr duck
N-500 gr carnibest en 500 gr smuldier kompleet

Donderdag:
S-100 gr geitenrib en 50 gr groente
N-500 gr geitenrib en 200 gr groente en 300 gr lamshart

Vrijdag:
S-150 gr smuldier compleet
N-500 gr carnibest en 500 gr duck uitmuntend

Zaterdag:
S-100 gr sardientjes en 50 gr huttekase
N-400 gr sardientjes 200 gr huttekase en 400 gr runderstrot

Zondag:
S-150 gram energique of duck
N-400 gr duck en 400 gr carnibest en 200 gr energique

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan ik twijfel of het voor nikeey niet teveel is.
ik kan ze ook een dag laten vasten.

Laat me aub horen wat ik fout heb gedaan want daar leer ik alleen maar van ;)
Door Lizzy
#661291
Aangezien je (nog maar ;) ;D - bedoel het positief hoor!) 3 daagjes zelf samenstelt, denk ik dat je je helemaal niet druk hoeft te maken om percentages. Dat wordt pas interessant als je meer als de helft zelf samenstelt.

Kijk ik dan naar wat je nu gedaan hebt met het barf-gedeelte: zie ik daar kippennek, groente, pens, geitenrib, lamshart, sardientjes, zuivel, runderstrot. Nou, dat lijkt me (voor dit gedeelte) echt prima! Je bewerktstelligt zo heel veel variatie, met de verschillende versvleesvoedingen en daarbij vis en geit (dat zit niet in versvlees). Je mag nog best 1 of 2 rauwe eitjes per week geven trouwens.

Of Nikeey teveel of genoeg krijgt: dat moet je nu een beetje aankijken, denk ik. Hoeveel maanden is ze nu? Eventueel geef je geen 5% maar 4% of zelfs 3%.
Door nikeey
#661432
nikeey is nu 5 en een halve maand.

ik denk dat ik haar iets minder geef dan kan ik altijd nog meer geven ;)

ben blij dat ik het goed heb gedaan met hulp van jullie :)
ik hou dit effe 1 a 2 weken aan om te kijken en dan kan ik misshien helemaal over op barfen :P

dank jullie wel ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door