Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#659745
We zitten met Balou in een jarenlang traject om een oplossing te vinden voor zijn Atopie. Prednison en Atopica ben ik in dit geval niet zo'n voorstander van. We zijn met een hyposensibilisatiekuur bezig maar dat kan nog wel even duren. Omdat het echt uit de klauwen loopt heb ik nu tijdelijk het middel Moderin 4 mg. gekrgen.
Het is voor Balou, 3,5 jaar oud, 22 kg.
Graag hoor ik of iemand het kent en wat de ervaringen zijn.
Door K@rin
#659846
volgens mij kreeg ik dat jaaaaaaaaaren geleden voor Sheddie tegen de jeuk, toen hij nog op brok stond.
Sinds hij 100% op Carnibest staat heeft hij het nooit meer gehad, beiden ...
de jeuk en daardoor ook de Moderin niet .............
Door conleeuw
#659852
yep, prednison, soms is het gewoon nodig, maar niet een middel die ik langdurig zou gebruiken als het niet absoluut nodig was. Let wel op, het is niet een middel die je zomaar mag stoppen als je een tijdje heb gebruikt.... je moet het afbouwen ;)
Door Daphne
#660528
conleeuw schreef: yep, prednison, soms is het gewoon nodig, maar niet een middel die ik langdurig zou gebruiken als het niet absoluut nodig was. Let wel op, het is niet een middel die je zomaar mag stoppen als je een tijdje heb gebruikt.... je moet het afbouwen ;)
Ga het toch maar proberen want voordat deze kuur weer aanslaat zijn we ook veer veel verder (als ie al aanslaat). Hij heeft nu al een kap om, omdat hij zichzelf anders helemaal kapot maakt en gelukkig brengt de kap ook die rust. Extern verzachten met allerlei natuurlijke middeltjes helpt ook niet.
Dus dan meer even aan de Prednison.
Als ik het een week of 4 gebruik hoeveel kwaad kan het dan?
Door K@rin
#660537
Ik gaf Sheddie, de eerste dag ½ tabletjes, daarna al weer 1/4 en na zeg maar 3 dagen begon ik al weer af te bouwen met om de andere dag en dan om de 2 dagen  etc.

Hoeveel is jouw geadviseerd ?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#660689
Ach arme Baloe :'(. Als die laatste kuur nou niet aanslaat (maar dat hoop ik natuurlijk niet) zou ik er toch maar een ritje naar Almere of Amsterdam aan wagen (daar zit Tannetje). Van prednison doseringen heb ik geen verstand, maar ik hoop wel dat het Baloe even verlichting geeft.
Beterschap en sterkte :-*.
Door Daphne
#661035
*Karin schreef: Ik gaf Sheddie, de eerste dag ½ tabletjes, daarna al weer 1/4 en na zeg maar 3 dagen begon ik al weer af te bouwen met om de andere dag en dan om de 2 dagen  etc.

Hoeveel is jouw geadviseerd ?
1 per dag (!!) (Balou = 22 kg.) Ik heb het nu 2 dagen gegeven en het werkt al. Gisteravond voor het eerst even de kap af gehad en hij heeft maar 1x gebeten in zijn zij. Onvoorstelbaar en even heel fijn voor hem. Maar toch voelt het niet goed.
Ik zat zelf ook al te denken aan afbouwen.
Kan ik daar mee 'spelen' om te kijken wat de minimale hoeveelheid is???
Door Daphne
#661038
Nitus schreef: Ach arme Baloe :'(. Als die laatste kuur nou niet aanslaat (maar dat hoop ik natuurlijk niet) zou ik er toch maar een ritje naar Almere of Amsterdam aan wagen (daar zit Tannetje). Van prednison doseringen heb ik geen verstand, maar ik hoop wel dat het Baloe even verlichting geeft.
Beterschap en sterkte :-*.
hellenbanjerbo schreef: wat rot voor balou, en voor jou natuurlijk ook. van deze medicijnen heb ik geen verstand maar hoop van harte dat je iets vindt dat balou kan helpen.
Als dit niet aanslaat ga ik ook zeker weer verder zoeken hoor. Dat heb ik na alle voorgaande behandelingen ook gedaan (meerdere dierenartsen en de Universiteit Utrecht enz.). Maar het is wel ontzettend frustrerend dat niets helpt en dat hij het zo erg heeft die atopie. Ongelooflijk hoge waardes.
Heel bizar hoe snel die Prednison verlichting geeft...

(p.s. Hellen heb je toevallig nog een nieuwe cursist uit Ruurlo mogen begroeten? Ik heb er een doorgestuurd)
Door conleeuw
#661055
Daphne schreef: 1 per dag (!!) (Balou = 22 kg.) Ik heb het nu 2 dagen gegeven en het werkt al. Gisteravond voor het eerst even de kap af gehad en hij heeft maar 1x gebeten in zijn zij. Onvoorstelbaar en even heel fijn voor hem. Maar toch voelt het niet goed.
Ik zat zelf ook al te denken aan afbouwen.
Kan ik daar mee 'spelen' om te kijken wat de minimale hoeveelheid is???
weet je wat ik zou doen, ik zou het een aantal dagen geven als het zo goed aanslaat, tot het beter is met de jeuk en plekken, dan zou ik pas gaan afbouwen. soms is het nodig om zware medicijne, dan kan je het beter goed doen, ga je nu al afbouwen dan heb je wellicht niet de maximale er uit gehaald, en dan is hij mischien straks weer terug naar af, en dan was het toch allemaal voor niets, dat zou zonde zijn. Heb jij van jou dierenarts een afbouw programma gehad? zo niet..... dan staat het mischien in de bijsluiter, ook niet, dan zou ik toch mijn dierenarts bellen en vragen hoe jij het beste kan afbouwen ;)
Door K@rin
#661078
Daphne schreef: 1 per dag (!!) (Balou = 22 kg.) Ik heb het nu 2 dagen gegeven en het werkt al. Gisteravond voor het eerst even de kap af gehad en hij heeft maar 1x gebeten in zijn zij. Onvoorstelbaar en even heel fijn voor hem. Maar toch voelt het niet goed.
Ik zat zelf ook al te denken aan afbouwen.
Kan ik daar mee 'spelen' om te kijken wat de minimale hoeveelheid is???
Sheddie weegt maar 8 kg (= kleine Kees, dus geen Pyr  ;) )
Het is inderdaad een "spel" om zo min mogelijk te doseren.
Je leert, dat door goed op je hond te letten en dan uit te proberen met welke laagst mogelijke dosering hij geen last heeft.
Sinds Sheddie voor 100% op de Carnibest staat heeft hij helemaal GEEN problemen mer en krijgt dus al jaren geen medicatie voor de jeuk.
Door Daphne
#667763
We hebben dit medicijn nu 2 weken. De eerste week kreeg hij er een per dag. Na een week overlegd met de DA om vervolgens om de dag 1 tabeltje te geven.
Meteen kon je verschil merken en moest de kap vaak weer op. De drang is zo groot dat hij de kap helemaal ombuigt om er toch bij te kunnen.
Wederom overleg met de dierenarts en nu maar weer even 1 per dag. Om straks af te bouwen naar een halve per dag i.p.v. om de dag een hele. De werkingsduur schijnt vrij kort te zijn vandaar.
Nu kan het zo zijn dat hij dit dus voor langere tijd moet gebruiken. Het kan namelijk nog wel even duren voordat de nieuwe desensibilisatiekuur aan kan slaan. Daarna kan ik pas weer verder 'shoppen' in dierengeneeskunde-land.
Volgens mijn DA kan het niet veel kwaad en heeft dit medicijn een klein percentage prednison in zich met zeer weinig tot geen bijwerkingen.

Aangezien ik altijd precies wil weten wat ik hem geef en wat de mogelijkheden zijn stel ik ook deze vraag hier maar weer.

Wat denken julle van bovenstaand verhaaltje?
Door conleeuw
#667825
kijk, het is voor mij altijd simpel, als mijn hond zo last heeft van een aandoenning en de enige goede oplossing is een zware middel, dan geef ik die middel, wel met in mijn achterhoofd, dat ik de medicijn zo snel mogelijk zou willen stoppen ;) Zo snel mogelijk, betekent niet een week of twee weken, maar wanneer de "genezing" de mogelijkheid biedt.  Jou dierenarts kan wel zeggen dat er maar weinig corticosteroide in dit middel zit, en dat het met bijwerkingen wel mee zit, maar het is en blijf gewoon een geneesmiddel die bijwerkingen kan geven, en een die je alleen gebruiken moet als het echt niet anders kan, dus niet iets wat je zomaar geef omdat het lekker makkelijk is, of omdat het snel resultaten geef.  Jij ben bezig met oplossen van de onderliggende probleem, dus dan ben je toch al goed bezig, het is niet zo dat je alleen maar dit middel geef en van plan ben om het dan maar jaren lang te gaan geven. Als het moet, dan moet het ;) Lijk mij dan ook goed dat je straks ga proberen om met een lager dosering verder te gaan, maar ook daar geldt wat mij betreft, lukt het niet om de klachten met een lager dosering de kop in te drukken, jammer dan, dan moet het maar even zo. Ik hoop dat de desensibilisatie kuur snel wat oplevert  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door