Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marja
#658309
Op bijna alle kvv's staat dat je IN de koelkast moet ontdooien, waarom is dat?

Dat duurt me gewoon veel te lang, dus ik leg het een nachtje op de aanrecht, en dan nog is het niet helemaal door en door zacht......
Is dit vw voedselvergiftiging, ik dacht dat honden dat bijna nooit kregen :-\

En de barfdingen, moeten die ook in de koelkast ontdooien?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#658317
Dat is het meest frisse en hygiënische. Vaak doen mensen ook nog meerdere dagen met 1 pakje en als je zo'n pakje zomers op je aanrecht laat ontdooien is het echt na een aantal uren wel bedorven of op z'n minst al stinkerig en erg aantrekkelijk voor vliegen. Als je zo'n pakje dan ook nog moet bewaren ga je na 2 dagen helemaal achteruit lopen.

Barfdingetjes probeer je ook zo fris mogelijk te ontdooien. Je hoeft niet direct bang te zijn voor voedselvergiftigingen, maar structureel bedorven vlees geven is ook niet prettig, zeker niet voor jezelf :-X
Ik heb voor de barfdingetjes een aparte koelkast in de schuur staan die nu uit staat, maar die zomers wel aan gaat. Heb je geen koelruimte dan voldoet een goed afsluitbare emmer op een koele plaats ook wel.
Door marja
#658322
[quote="Angelique"]
Dat is het meest frisse en hygiënische. Vaak doen mensen ook nog meerdere dagen met 1 pakje en als je zo'n pakje zomers op je aanrecht laat ontdooien is het echt na een aantal uren wel bedorven of op z'n minst al stinkerig en erg aantrekkelijk voor vliegen. Als je zo'n pakje dan ook nog moet bewaren ga je na 2 dagen helemaal achteruit lopen.

Barfdingetjes probeer je ook zo fris mogelijk te ontdooien. Je hoeft niet direct bang te zijn voor voedselvergiftigingen, maar structureel bedorven vlees geven is ook niet prettig, zeker niet voor jezelf :-X
Ik heb voor de barfdingetjes een aparte koelkast in de schuur staan die nu uit staat, maar die zomers wel aan gaat. Heb je geen koelruimte dan voldoet een goed afsluitbare emmer op een koele plaats ook wel.
[/quote]

Bewaren hoeft hier niet  ;)
Ik moet inderdaad aan een koelkast erbij, want die ligt 's nachts vol met hondendingen, hier gaat er best veel doorheen op 1 dag ;)
Ik begin steeds meer naar tekkeltjes te neigen ;D
Door karin G
#658333
ik haal het 2 dagen tevoren uit de vriezer en leg het enige uren voor ik het geef in de oven (die uit staat) om te voorkomen dat de poezen er mee vandoor gaan. dus in de praktijk haal ik er steeds voor 1 dag uit, die is dan voor overmorgen zeg maar.Ik las in een folder dat het na het ontdooien nog 2 dagen houdbaar is, dus ik doe het zo, vergeet ik het een keer dan doe ik het net als jij, en desnoods warm ik het au bain marie op, maar gelukkig gebeurt dit zelden, ik KVV al zeker 2 maanden LOL
MAW ik begin ook nog maar net dus weet lang niet alles ;D
Door oebaya
#658358
Ik ontdooi altijd buiten de koelkast, maar heb wel een paar speciale koelkastdozen waar het in zit. Zo gauw het ontdooit is, gaat het dan in de koelkast. Nog nooit problemen gehad met bedorven. Ook in deze hele hete zomer niet. Maar zal ook een beetje afhangen van hoe je keuken is gesitueerd. In een keuken op het zuiden, zal het gauw als er zon is een stuk warmer zijn, dan in de mijne.
gr.
Nicolette
Door mirthe2
#658369
kan het ook op ontdooistand in de magnetron ?
lijkt me een snelle simpele methode?
Door marja
#658447
[quote="mirthe2"]
kan het ook op ontdooistand in de magnetron ?
lijkt me een snelle simpele methode?
[/quote]

Ohhhh dat stinkt hoor!!! heb ik wel eens gedaan :D
Door tieneke
#658464
[quote="mirthe2"]
kan het ook op ontdooistand in de magnetron ?
lijkt me een snelle simpele methode?
[/quote]
Is niet goed voor het vlees,wordt dan toch verhit/straling.
Door Tibetaan
#660092
:D Gewoon de avond van te voren uit de vriezer pakken en in een afgesloten bak in de koelkast, ontdooien gaat dan prima. In het begin van de middag (volgende dag dus) verwijder ik het uit de koelkast en zet ik het (uit de zon) op het aanrecht (dan komt het op kamer temp.) Nooit geen last of moeite mee gehad, in een woord IDEAAL.
::) ;D
Door Truus
#660128
Of ontdooien in koud water, je legt de rol in een bak. Het ontdooien gaat heel snel !
Door Happy Tail
#660825
ik haal hier iedere avond de maaltijd voor de dag erna eruit. En een uurtje voor het feitelijke heugelijk feit (etenstijd) zet ik het nog even in een kast, zodat het iets op kamertemp is gekomen
Gebruikersavatar
Door pike
#660893
hier komt ook na de maaltijd het eten voor de volgende dag uit de vriezer en gaat dan in de koelkast. De volgende ochtend gaat het  zo'n 2à3 uur voor het voeren uit de koelkast dan is het laatste restje ijs verdwenen en niet meer zo koud als ze gaan eten. Dit zijn weliswaar barfspullen maar voorheen deed ik het ook zo met de kvv.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#661003
Ik haal s'avonds het eten voor de volgende avond eruit. Ik doe dit in een afgesloten emmer ontdooien.
Door K@rin
#661039
Ik ontdooi ook op het aanrecht in de bijkeuken, in afgesloten plastic bakken.
Door judith1967
#661396
Ik heb er nu smuldier er  uitleggen voor morgenochtend.
DE Bibi ligt er ook uit,die snij ik zo,en dan gaat ie  de koelkast in,en morgenochtend leg ik dan een deel Bib eruit voor de avond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door